CREATIVE VENUE

Boney M zanger hoofdrol in commercial verzekeraar OHRA

Boney M zanger terug in de schijnwerpers; hoofdrol in commercial van verzekeraar OHRA
Bobby Farrell rekent definitief af met het verleden

Bobby Farrell, de leadzanger en danser van de popgroep Boney M die eind jaren '70 wereldwijd furore maakte, is terug op het nationale entertainmentfront. Naast een nog immer druk schema van optredens in binnen- en buitenland, speelt hij vanaf maandag 2 mei ook de hoofdrol in de nieuwste commercial van verzekeraar OHRA. Hiermee is hij niet alleen letterlijk terug in de nationale schijnwerpers, ook lijkt het hitnummer 'Daddy Cool' dat in de commercial een hoofdrol vertolkt terug van weggeweest. De ringtone ervan is inmiddels via internet te downloaden. In de commercial verzekert OHRA Bobby snel uit te betalen voor zijn inspanningen. Hij rekent nu letterlijk en figuurlijk af met zijn verleden, aldus de van origine Arubaan.

Toen de groep Boney M op het hoogtepunt van zijn roem was, gingen de hitsongs waaronder Daddy cool, Ma Baker en The Rivers of Babylon als broodjes over de platentoonbank. Als zanger/danser echter profiteerde Bobby Farrell minimaal van de inkomsten die de groep wereldwijd genereerde. Bobby moest na het uiteenvallen van Boney M opnieuw hard aan het werk om in zijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Inmiddels treedt hij regelmatig op in Nederland en in het buitenland (Miami, Hong Kong, Spanje). Hij is zeer populair binnen de homoscene en wordt veel gevraagd op jaren '70 feesten en partijen.

'Er lijkt sprake van een echte revival van 'Daddy Cool', een van de grootste hits die Bobby in zijn Boney M tijd vertolkte. Bobby is echt helemaal 'back', om te beginnen met een hoofdrol in onze nieuwste commercial', aldus een OHRA woordvoerder. 'Er is ook een ringtone van het nummer te downloaden via de website www.ohra.nl. Jongeren doen dat inmiddels massaal'.

Van Paarse krokodil naar Daddy Cool

OHRA staat bekend om zijn commercials met grote impact. Het is niet de eerste keer dat een commercial van OHRA de tongen losmaakt en leidt tot hype-achtige fenomenen. Zo is de 'Paarse krokodil' (van het meisje in het zwembad) inmiddels verworden tot een nationaal fenomeen. Talkshowmakers Barend & Van Dorp omarmden de Krokodil en hebben inmiddels met regelmaat een programma-item ingeruimd voor landgenoten die getroffen zijn door overmatige bureaucratie en (soms onnodige) regelgeving.

OHRA tracht zich als verzekeraar (direct writer) vooral te profileren als een organisatie die op een no-nonsense wijze direct met klanten werkt, zonder overbodige regels en vertragende procedures.

De commercial is opnieuw gemaakt door reclamebureau Van Walbeek en Van Wanten Etcetera uit Amsterdam.

Bijschrift commercial beelden
Bobby Farrell, leadzanger en danser van de vermaarde muziekgroep Boney M, is met een hoofdrol in de nieuwste commercial van verzekeraar OHRA terug van weggeweest. Met in de succesdagen optredens voor volle zalen, leek een goudgerande toekomst Bobby ten deel te vallen. Niets was minder waar: Bobby wisselde noodgedwongen van manager en moest opnieuw zijn brood verdienen als entertainer. Nu echter op besloten feestjes en partijen en in bejaardensociëteiten. Volgens direct writer OHRA was snel uitbetalen in de succesperiode wel zo handig geweest onder het motto 'Direct zaken doen. Direct resultaat'. (Bureau: Van Walbeek en Van Wanten Etcetera; productie CZAR; regie: Bart Timmer)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Creative Venue, communicatieadvies en PR, telefoon 020 - 452 5225


03 mei 05 09:41