Edelman - DLV


3 - 5 - 2005

Landelijke campagne Lekker Buiten Spelen trapt af in Rotterdam

Masterfoods is gestart met een landelijk initiatief Lekker Buiten Spelen. De campagne startte gisteren in Rotterdam met de plaatsing van speciaal ontwikkelde speeltoestellen. De aftrap voor de campagne is gedaan door de Rotterdamse Wethouder 'Wijken en Buitenruimte', Lucas Bolsius. Op de speelplaats aan het Tempelplein in Rotterdam-Noord gaf hij om 15.30 uur de aftrap. Het doel van de campagne is om het buiten spelen voor kinderen tussen 6 en 12 jaar te stimuleren. "Ik vind het een geweldig initiatief om kinderen te motiveren meer buiten te spelen. Als gemeente zijn we dan ook trots dat wij het startschot in onze stad kunnen geven", aldus Wethouder Bolsius. Lekker Buiten Spelen is een initiatief van de categorie mini-reepjes, bestaand uit Twix®, Mars®, Bounty® en Snickers®.en Milky Way

Campagne

Na de plaatsing van de eerste toestellen in Rotterdam gaat Masterfoods dit jaar nog ongeveer 30 speeltoestellen in wijken in Nederland neerzetten. De wijken worden geselecteerd in overleg met gemeentes en de NUSO (de landelijke organisatie voor speeltuinwerk en jeugdrecreatie).
Naast het schenken en plaatsen van speeltoestellen wordt de campagne ook ondersteund met de lancering van de website www.lekkerbuitenspelen.nl. Op deze site kunnen kinderen later deze maand ter inspiratie speeltips vinden. Kinderen vinden buiten spelen het leukste dat er is, helaas doen ze het steeds minder. We geven kinderen speeltoestellen en speeltips om hun creativiteit te prikkelen, aldus Esther de Vilder, Senior Brands Manager Snackfood bij Masterfoods.

Speeltoestellen

De speeltoestellen heten City Players en zijn eigentijds vormgegeven figuren van metaal. De City Players zijn multifunctioneel en kunnen als klimrek dienen, maar ook als doeltje bij voetbal of als buut bij verstoppertje spelen.
Mathieu Gielen, industrieel vormgever en docent aan de TU Delft, tekende voor het ontwerp van de City Players. Het uitgangspunt voor het ontwerp van deze speeltoestellen is dat de toestellen de eigen creativiteit en fantasie van kinderen prikkelen en aanzetten tot samenspel. Per locatie worden de toestellen in een opstelling van twee of drie stuks geplaatst. De City Players zijn speciaal ontwikkeld voor kinderen van 6 tot 12 jaar omdat er een zeer beperkt aanbod van goede speeltoestellen is voor kinderen in deze leeftijdsgroep.

Kinderen moeten de gelegenheid hebben om hun energie kwijt te raken en dat willen we met de Lekker Buiten Spelen- campagne bereiken. We stimuleren met Minis lekker buitenspelen en een actieve levenstijl (veel bewegen) in de buitenlucht! Als we aan een actievere levensstijl kunnen bijdragen, dan zal dit initiatief een succes zijn, aldus Esther de Vilder.


-

Meer over Masterfoods:
Persberichten
Achtergrondinformatie
Beeldmateriaal
website: www.masterfoods.com

Esther de Vilder
Masterfoods

Edelman
Eveline Bouman
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
tel: 023-554 2030
e-mail: nl@edelman.com
website: http://www.Edelman.com/nl

Margot Eggink
Edelman
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
023-554 2030
e-mail: nl@edelman.com