CARGLASS

Online Game Missie Carglass overtreft alle verwachtingen

Son, 3 mei 2005

P E R S B E R I C H T

Ruim 161.000 bezoekers hebben in eerste week nieuwe online game gespeeld.

Son-Afgelopen week werd Missie Carglass, de online game van Carglass gelanceerd. Na één week hebben ruim 161.000 unieke bezoekers dit spel al gespeeld. De online game is onderdeel van de publiciteitscampagne die Carglass half april gestart is om de Mobiele Service, om autoruitschade thuis, onderweg of op het werk op te lossen, onder de aandacht te brengen. Naast de online game bestaat de campagne uit TV en radiocommercials, vrachtwagenreclame, online banners en diverse activiteiten en evenementen.

Missie Carglass is een race game waarbij de speler in de huid kruipt van een Carglass Service Monteur. De Service Monteur gaat diverse autoruitschades oplossen op locatie. De producten en diensten van Carglass zijn op een speelse wijze in de online game geïntegreerd en benadrukken de snelle service. Missie Carglass is een gratis spel wat o.a. gespeeld kan worden via www.carglass.nl. Spelers kunnen tegen elkaar spelen door middel van een ghostplayer-functie. De registratie geschiedt op vrijwillige basis. Met dit spel zijn diverse ludieke prijzen te winnen.

XXS is het reclamebureau dat verantwoordelijk is voor de nieuwe campagne van Carglass. De online game is ontwikkeld, geproduceerd en geplaatst door MAD multimedia. Net Effect heeft als partner van XXS voor de online-activiteiten de realisatie begeleidt en gecoördineerd. Missie Carglass is mede dankzij de goede samenwerking tussen deze partijen nu al een groot succes te noemen. Het aantal unieke bezoekers op de site van Carglass is in de maand april 2005 met 51,8% toegenomen in vergelijking tot de maand maart 2005.

E I N D E P E R S B E R I C H T