Gemeente De Wolden


Zuidwolde, 3 mei 2005

Persbericht

Klanttevredenheidsonderzoek in De Wolden: Op weg naar een '7' in 2007

Eind 2004 is er een klanttevredenheidsonderzoek gehouden, waarbij de inwoners gevraagd is naar hun mening over de dienstverlening van de gemeente De Wolden. De totale dienstverlening van de gemeente De Wolden krijgt op dit moment gemiddeld een 6,4 als waardering. Een redelijke score, maar de gemeente wil in 2007 uitkomen op een 7.

De afgelopen periode is binnen de gemeentelijke organisatie dan ook gewerkt aan een plan van aanpak, met daarin een aantal aanbevelingen hoe de dienstverlening van de gemeente kan worden verbeterd en dan natuurlijk met name gericht op die punten die onvoldoende scoren.

Punten van kritiek waren o.a. de openingstijden en de parkeermogelijkheden bij het gemeentehuis in Zuidwolde. Op korte termijn is of zal iets aan deze punten gedaan worden. De openingstijden zijn met de komst van de gemeentewinkel al verruimd en aangepast, en na afronding van de bouw komen er weer meer parkeerplaatsen beschikbaar.

Daarnaast zal de komende tijd binnen de gemeentelijke organisatie veel aandacht besteed worden aan een klantgerichte communicatie. In brieven van de gemeente worden vaak ambtelijke taal en vaktermen gebruikt en ze worden niet altijd binnen de gestelde termijn afgehandeld. Inwoners geven daarnaast aan dat de genomen besluiten vaak onduidelijk beargumenteerd worden. Hier zal de komende tijd hard aan gewerkt worden

///////////////////////////////