Ingezonden persbericht

Neuf telecom en ClientLogic beloond door CRM magazine

NASHVILLE, TN EN PARIJS, 20050503 -- ClientLogic, een toonaangevend internationale Business Process Outsourcing aanbieder in de contact centra en fulfillment branche, heeft vandaag aangekondigd dat neuf telecom de "2005 CRM Service Award" van CRM Magazine heeft gewonnen. Het bedrijf neuf telecom werd beloond voor haar succesvolle partnership met ClientLogic, voor het bieden van consequente en hoogwaardige support aan de klanten van neuf telecom in Frankrijk. De twee bedrijven zullen in de april editie van CRM Magazine beschreven worden.


CRM Magazine beloont neuf telecom en ClientLogic voor het verminderen van customer service kosten met 40%, afname van kosten in het algemeen met 20% en een toename van de clientèle met 15%. Het Franse neuf telecom is genomineerd in de categorie "Outsourcing Services". David Myron, hoofdredacteur van CRM Magazine verklaart: "Met het oog op het verminderen van de kosten, vermeerdering van de omzet en het verbeteren van de klanttevredenheid, moeten executives de beste customer services kiezen voor hun organisatie. Het is dus zeer belangrijk om de bedrijven te erkennen die de standaarden bepalen, waarna anderen volgen. Namens CRM Magazine wil ik neuf telecom feliciteren met het behalen van de CRM magazine's Service Elite Award in de categorie Outsourcing Services voor 2005."

"We zijn zeer vereerd erkend te worden voor onze contact centra support door CRM Magazine," zegt Marc Nardo, directeur contact relationship management bij neuf telecom. "In onze branche is loyaliteit naar de klant toe van cruciaal belang en een goede kwaliteit customer service is één van de sleutels tot succes. ClientLogic ondersteunt neuf telecom in de klantencontacten en zorgt ervoor dat onze klanten zo spoedig mogelijk geholpen worden. De erkenning door CRM Magazine is het bewijs dat wij voorzien in de behoeften van onze klanten."

ClientLogic heeft neuf telecom geholpen bij het zo optimaal mogelijk laten verlopen van het overzetten van bestaande klanten van dial up naar Voice over IP (VoIP) telefonie, en uiteindelijk ook televisie aansluitingen. ClientLogic hanteert contact center support in haar vestigingen in Frankrijk en Marokko, waar in de toekomst het aantal call center medewerkers zal groeien van 70 naar meer dan 400 medewerkers. Om de call agents zo optimaal mogelijk te laten communiceren met klanten uit Frankrijk, heeft ClientLogic de Marokkaanse agents meer dan 40 uur aan training gegeven over de Franse cultuur.

De extra trainingen die de call agents hebben ontvangen van ClientLogic, hebben ertoe bijgedragen dat neuf telecom de gemiddelde inkomsten per klant heeft verhoogd. Negentig procent van de klanten krijgt een agent 'live' te spreken, ongeacht het tijdstip waarop een klant naar het call center belt. Binnen twee maanden nadat de service operationeel was in Marokko, werden in het call center al dezelfde gemiddelde oproeptijden behaald als in Frankrijk.
"neuf telecom zal uitgroeien tot één van Frankrijks grootste breedbandinternet aanbieders, met meer dan 20.000 kilometer aan vezeloptische kabel door het land", zegt Enno Osinga, CEO Continental Europe. "Het bedrijf werkt continue aan het verbeteren van haar netwerk, services en support. De samenwerking met ClientLogic is een teken van de betrokkenheid van het bedrijf om al haar klanten het beste uit breedband en Voice over IP investeringen te laten halen."

"De wereldwijde expertise van ClientLogic in het uitvoeren en beheren van call center support services, heeft neuf telecom geholpen bij het realiseren van haar visie op het aanbieden van kwaliteit en consistente service aan haar klanten," aldus Dave Garner, CEO of ClientLogic. "We streven ernaar om in alle behoeftes van onze cliënten te voorzien, en hulp te bieden als het gaat om het kiezen van de juiste koers, de juiste mix van services en de juiste redenen om hun belangrijke customer care operaties uit te besteden. Onze betrokkenheid en toewijding om onze klanten te helpen hun gestelde doelen te bereiken, heeft geresulteerd in de erkenning van CRM Magazine."

Voor meer informatie over CRM Magazine's "2005 Service Awards" en een compleet overzicht van winnaars, bezoek; www.destinationcrm.com/articles/default.asp?ArticleID=4947.

Over ClientLogic
ClientLogic Corporation is een toonaangevende, internationale Business Process Outsourcer in de customer care branche. Als dochteronderneming van het Canadese conglomeraat Onex Corporation, heeft ClientLogic 47 vestigingen in 13 landen in Noord-Amerika, Europa en Azië. ClientLogic's consistente serviceniveau over verschillende kanalen, media en landen helpt klanten servicekosten te verlagen, klanttevredenheid te verbeteren en de winst per klant te verhogen. ClientLogic's marktleidende clientèle bestaat onder meer uit Sony Corporation, DIRECTV, ABN AMRO, Gateway, TiVo, British Telecom (BT), National Geographic Television, LTU, neuf telecom en United Online (Juno/NetZero). ClientLogic staat in de top vijf van internationale contactcenter providers, en behandelt meer dan 296 miljoen klantencontacten. Voor meer informatie kijk op: www.clientlogic.nl .

Over neuf telecom
Neuf telecom is opgericht in 1998, na de herstructurering van de Franse telecom markt. Mede dankzij de sterke aanhoudende internationale groei en meerdere grote acquisities, is neuf telecom een van de leidende telecommunicatie aanbieders van vaste telefoonlijn diensten in Frankrijk geworden, met 1.800 werknemers en een omzet in 2004 van om de nabij de 1.2 miljard euro.
Dankzij het landelijke lange nieuwe generatie netwerk van 22.000 kilometer en indrukwekkende investeringen in "local loop onbundling" (350 miljoen euro sinds 2003) biedt neuf telecom innovatieve telefoon, data en omroep services aan alle segmenten in de Franse telecommunicatie markt. Het bedrijf is de leidende Europese "unbundling" aanbieder, met 830.000 lijnen vanaf maart 2005.

Op de particuliere markt biedt de groep een groot aantal services met een succesvolle "a la carte benadering" aan. Dit betekent meer dan 8 Mbps internet toegang, VoIP, TV over ADSL en totale "unbundling" (de klant hoeft niet langer het traditionele abonnement te betalen aan de reeds bestaande operator). Op de zakelijke markt heeft de groep een nieuwe alles-in-1 internettoegang en telefoonservice geïntroduceerd, als aanvulling op de volledige reeks van telefoon, internet en data services. Een getekende MVNO overeenkomst met SFR zal het vanaf midden-2005 mogelijk maken om mobiele telefonieservices aan de zakelijke markt te gaan aanbieden.

Op de markt voor de groothandel is neuf telecom de leidende aanbieder met verkoopcijfers in 2004 van 464 miljoen euro. Op de markt voor grote ondernemingen, is neuf telecom het telecom bedrijf met 30.000 klanten en een omzet van 461 miljoen euro.
Op de particuliere en SOHO markt is neuf telecom de twee na grootste aanbieder van alternatieve breedband ISP, met 1,9 miljoen klanten, inclusief vanaf maart 2005 540.000 ADSL abonnees en opbrengsten van 246 miljoen euro.
neuf telecom's dochterondernemingen zijn Wengo, een internet telefoon service aanbieder, LDCollectivités, een bedrijf dat breedband netwerken bouwt voor Public Service Delegations en als laatste Jet Multimedia, de leidende Europese aanbieder van interactieve telefoon, mobiel en internet services.




Ingezonden persbericht