Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

4 mei 2005

Versatel maakt resultaten eerste kwartaal 2005 bekend

Jaar op Jaar Kwartaal op Kwartaal ( miljoenen) 1Q05 1Q04 Groei 1Q05 4Q04 Groei Omzet 177.5 135.5 31.0% 177.5 171.2 3.7% Bruto Marge 98.8 72.2 36.8% 98.8 92.3 7.1% Bruto Marge % 55.6% 53.3% n/m 55.6% 53.9% n/m EBITDA 38.2 25.4 50.4% 38.2 35.2 8.5%

Bruto Marge % 21.5% 18.7% n/m 21.5% 20.6% n/m Netto Verlies (2.5) (7.2) n/m (2.5) (8.3) n/m Investeringen 61.7 24.4 153.0% 61.7 53.6 15.1% EBITDA - Investeringen (23.5) 1.0 n/m (23.5) (18.4) n/m Cash 259.6 148.2 75.2% 259.6 269.5 -3.7%

FINANCIËLE KERNGEGEVENS:

· De omzet in het eerste kwartaal van 2005 steeg met 4% tot 178 mln vergeleken met een omzet van 171 mln in het vierde kwartaal van 2004 en met 31% ten opzichte van een omzet van 135 mln in het eerste kwartaal van 2004.

· In het eerste kwartaal van 2005 steeg de omzet uit rechtstreeks op het glasvezelnetwerk aangesloten `on- net' klanten met 6% tot 133 mln vergeleken met een `on-net' omzet van 126 mln in het vierde kwartaal van 2004 en steeg met 31% tot 102 mln in het eerste kwartaal van 2004.
· De bruto marge als percentage van de omzet in het eerste kwartaal van 2005 bedroeg 56%, vergeleken met 53% in het eerste kwartaal van 2004 en 54% in het vierde kwartaal van 2004.
· EBITDA bedroeg 38 mln in het eerste kwartaal van 2005, vergeleken met 25 mln in het eerste kwartaal van 2004 en 35 mln in het vierde kwartaal van 2004, een stijging van respectievelijk 50% en 9%.
· Versatel's netto verlies in het eerste kwartaal van 2005 bedroeg 3 mln vergeleken met een netto verlies van 7 mln in het eerste kwartaal van 2004 en een netto verlies van 8 mln in het vierde kwartaal van 2004.

· Investeringen (CAPEX) in het eerste kwartaal van 2005 bedroegen 62 mln vergeleken met 24 mln in het eerste kwartaal van 2004 en 54 mln in het vierde kwartaal van 2004.
· Op 31 maart 2005 had Versatel circa 260 mln aan cash op de balans staan, vergeleken met 269 mln aan het eind van het vierde kwartaal van 2004 en 148 mln aan het eind van het eerste kwartaal van 2004.

OVERIG:

Eerste kwartaal 2005


· In het eerste kwartaal van 2005 rapporteerde Versatel het 29e achtereenvolgende kwartaal van opeenvolgende omzetgroei.

· In januari 2005 is Versatel gestart met een marketing campagne om het merk Versatel verder te positioneren en de naamswijziging van onze Nederlandse consumentenbusiness, voorheen Zon genaamd, verder te ondersteunen.

· Versatel rapporteerde 1.000 nieuwe particuliere DSL-klanten in Nederland in het eerste kwartaal van 2005, wat het totaal brengt op circa 170.000 per 31 maart 2005. Daarnaast heeft Versatel succesvol ongeveer 13.000 bestaande klanten gemigreerd naar hoogwaardiger en winstgevender producten. Pagina 1 van 7


- PERSBERICHT -


· In Duitsland is het aantal `on-net' particuliere klanten sterk gestegen met circa 42.000 gedurende het eerste kwartaal van 2005 naar een totaal van ongeveer 257.000, waarvan er ongeveer 140.000 DSL- toegang hebben. Nieuwe DSL-klanten stegen in het eerste kwartaal met 44%.
· In België is het aantal DSL-klanten in het eerste kwartaal van 2005 gestegen met 10.000 tot een totaal van circa 48.000 klanten.

· Het aantal particuliere lijnen, zowel DSL als andere `on-net' koperlijnen, is toegenomen met ongeveer 53.000, of 12% gedurende het eerste kwartaal 2005, naar een totaal van circa 475.000 per 31 maart 2005.
· In het eerste kwartaal van 2005 heeft Versatel 229 nieuwe Corporate IP-VPN klanten in Nederland aangesloten tot een totaal van 6.356 klanten in Nederland, een opeenvolgende groei van 3,7 procent.

Amsterdam, 4 mei 2005 ­ Versatel Telecom International N.V. heeft vandaag haar bedrijfs- en operationele resultaten over het eerste kwartaal van 2005 bekendgemaakt.

De omzet voor het kwartaal eindigend op 31 maart 2005 bedroeg 177,5 mln, een stijging van 4% vergeleken met een omzet van 171,2 mln in het vierde kwartaal van 2004 en een stijging van 31% vergeleken met een omzet van 135,5 mln in het eerste kwartaal van 2004. De omzetstijging kwam van alle landen en werd voornamelijk gedreven door de groei van onze IP-VPN business en de particuliere breedbandmarkt.

In totaal bedroeg de `on-net' omzet voor Versatel in het eerste kwartaal van 2005 133,3 mln, vergeleken met 125,5 mln in het vierde kwartaal van 2004 en 101,5 mln in het eerste kwartaal van 2004.

Verstel's bruto marge als percentage van de totale omzet in het eerste kwartaal van 2005 bedroeg 55,6%, vergeleken met 53,9% in het vierde kwartaal van 2004 en 53,3% in het eerste kwartaal van 2004. De groei in de bruto marge als een percentage van de omzet was voornamelijk te danken aan een toename van onze DSL-klanten in Duitsland.

Raj Raithatha, Chief Executive Officer, verklaarde: "We zijn tevreden met de voortdurende prestaties van onze business in het eerste kwartaal, aangezien we een substantiële omzetgroei in alle landen en klantsegmenten hebben bewerkstelligd. De positieve impuls in de zakelijke markt bleef, terwijl we in de particuliere markt de groei substantieel verbeterd hebben door onze prestaties als groep. Alhoewel de aanname van nieuwe DSL- klanten per land verschilde hebben we de omzetgroei met succes weten te bewerkstelligen door nieuwe klanten aan te sluiten en onze bestaande klanten te migreren naar hoogwaardiger producten. Dit resulteerde in een verbeterde marge en geeft aan dat de markt voor breedbandproducten sterk is en dat klanten op zoek zijn naar producten met hogere snelheden."

Verkoop, algemene en administratieve kosten (SG&A) in het eerste kwartaal van 2005 bedroegen 60,6 mln, vergeleken met 57,1 mln SG&A uitgaven in het vierde kwartaal van 2004 en 46,9 mln in het eerste kwartaal van 2004. De verhoging van SG&A gedurende het eerste kwartaal is voornamelijk te danken aan een verhoging van uitgaven voor de naamsverandering en het uitrollen van de triple play diensten in Nederland. Versatel's marketinguitgaven bedroegen 6,3 mln in het eerste kwartaal van 2005, vergeleken met 7,1 mln in het vierde kwartaal van 2004 en 3,3 mln in het eerste kwartaal van 2004. Alhoewel er een opeenvolgende verlaging in de marketinguitgaven was voor de groep, heeft Versatel in Nederland een naamsveranderings- campagne van Zon naar Versatel voor de consumentenmarkt gevoerd.

Voor het eerste kwartaal van 2005 bedroeg Versatel's resultaat voor rente, belasting en afschrijvingen (EBITDA) 38,2 mln, vergeleken met 35,2 mln in vierde kwartaal van 2004 en 25,4 mln in het eerste kwartaal van 2004. Alhoewel het doortrekken van EBITDA cijfers zou leiden tot een overschrijding van de verwachtingen in 2005, verwachten we dat onze EBITDA op kwartaalbasis voor de rest van het jaar zal afnemen, omdat we additionele significante uitgaven gaan krijgen voor de implementatie van onze triple play diensten in Nederland en de productie van het Eredivisie voetbal en andere video content zullen oplopen.

Mark Lazar, Chief Financial Officer, verklaarde: "Hoewel het eerste kwartaal vanwege seizoensinvloeden niet het sterkste is, zijn we in staat geweest om onze omzet en onze marges als een percentage van deze omzet te verhogen. In alle markten hebben we verbeteringen van onze resultaten kunnen vaststellen, gespreid over sterke prestaties in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt. In onze consumenten- breedbandmarkt in Duitsland waren we succesvol in het toevoegen van nieuwe abonnees aan ons gebundelde spraak en internet Pagina 2 van 7


- PERSBERICHT -

`No limit' product. In Nederland was de margeverbetering het gevolg van de upgrades van onze bestaande klanten naar snellere internet producten."

Voor het eerste kwartaal in 2005 boekte Versatel een netto verlies van 2,5 mln vergeleken met een netto verlies van 8,3 mln in het vierde kwartaal van 2004 en 7,2 mln in het eerste kwartaal van 2004. De verbetering in ons netto verlies in het kwartaal is met name het gevolg van de groei van onze business, een daling in onze afschrijvingskosten en de versterking van de US dollar ten opzichte van de Euro. Dit resulteerde in een wisselkoerswinst van ongeveer 1,2 mln op de US dollar kaspositie die wij in stand houden voor onze investeringen in de US dollar. In de loop van 2005, zullen onze netto resultaten worden beïnvloed door de volatiliteit van de US dollar en afschrijvingskosten gerelateerd aan toegenomen investeringen voor onze implementatie van triple play.

Voor het eerste kwartaal van 2005 bedroegen de investeringen (capex) van Versatel 61,7 mln vergeleken met een capex van 53,6 mln en 24,4 mln voor respectievelijk het vierde kwartaal en het eerste kwartaal in 2004. Ongeveer 26 mln van de capex van het eerste kwartaal van 2005 is gerelateerd aan de implementatie van ons triple play product in Nederland. Zoals in maart 2005 is aangekondigd, zullen deze hogere investeringsniveaus voor de rest van het jaar aanhouden.

De Free Cash Flow ("FCF, berekend als EBITDA minus investeringen) was in het eerste kwartaal van 2005 23,5 mln negatief wat een stijging is vergeleken met het vierde kwartaal van 2004 met 18,4 mln negatief en het eerste kwartaal van 2004 met 1,0 mln positief. De negatieve FCF is direct toe te schrijven aan hogere capex in het eerste kwartaal, zoals we in ons persbericht voor het vierde kwartaal van 2004 hebben aangekondigd.

Versatel had op 31 maart 2005 259,6 mln aan cash op de balans staan, vergeleken met 269,5 mln op 31 december 2004 en met 148,2 mln aan het eind van het eerste kwartaal van 2004. De afname in het eerste kwartaal is het resultaat van een hogere capex, met name door investeringen in onze triple play infrastructuur. Onze negatieve vrije kasstroom was groter dan de afname in onze kaspositie, wat voornamelijk te wijten is aan uitgestelde betalingstermijnen die we zijn overeengekomen met leveranciers van sommige van onze triple play apparatuur. Dit uitgestelde betalingsschema spreidt zich uit over twee jaar en valt daardoor onder `proceeds from loans' in ons kasstroom overzicht.

Het bedrijf had op 31 maart 2005 een positief aandeelhoudersvermogen van 570,3 mln, vergeleken met 572,5 mln aan het eind van 2004.

Sinds het vierde kwartaal van 2003 heeft Versatel een belastinglatentie in zijn balans als gevolg van de boekwinst gerelateerd aan de financiële herstructurering in 2002 waarbij alle volgende verliezen in Nederland tegen deze belastinglatentie zullen worden geboekt. Op 31 maart 2005 bedroeg de belastinglatentie van Versatel 115,7 mln, gelijk aan het einde van 2004.

Zoals aangekondigd in december 2004 en in ons persbericht voor onze 2004 resultaten, blijven we van mening dat ons organische businessplan, inclusief de implementatie van onze triple play diensten in Nederland, volledig gefinancierd is zonder de noodzaak van externe financiering. Echter in afwachting van toekomstige kapitaalmarktschommelingen staan we open voor toekomstig kapitaal om onze financiële flexibiliteit te behouden.

OPERATIONELE KERNGEGEVENS PER LAND

Duitsland:
Jaar op Jaar Kwartaal op Kwartaal (EURm) 1Q05 1Q04 Groei 1Q05 4Q04 Groei Omzet 88.2 58.5 50.7% 88.2 83.7 5.4% Brutomarge 49.2 28.7 71.8% 49.2 45.0 9.4% als % van de omzet 55.8% 49.0% n/m 55.8% 53.8% n/m Ebitda 18.1 8.6 109.5% 18.1 14.0 29.4% als % van de omzet 20.5% 14.7% n/m 20.5% 16.7% n/m Investeringen 26.2 4.4 498.8% 26.2 32.8 -20.2% EBITDA - Investeringen (8.1) 4.3 n/m (8.1) (18.8) n/m Pagina 3 van 7


- PERSBERICHT -

De omzet in Duitsland in het eerste kwartaal van 2005 was 88,2 mln, een toename van 5% ten opzichte van 83,7 mln in het vierde kwartaal van 2004 en een stijging van 51% vergeleken met 58,5 mln in het eerste kwartaal van 2004. In het eerste kwartaal van 2005 rapporteerde Versatel Duitsland een EBITDA van 18,1 mln vergeleken met 14,0 mln in het vierde kwartaal van 2004 een opeenvolgende groei van 29%. EBITDA in het eerste kwartaal van 2004 was 8,6 mln. Deze groei in omzet en EBITDA komt met name uit de toename in particuliere DSL-klanten, een segment waar we gedurende meerdere opeenvolgende kwartalen sterke groei hebben ervaren.

Eind maart 2005 had Versatel Duitsland circa 257.000 `on-net' particuliere klanten op zowel DSL- als andere `on-net' koperlijnen, vergeleken met circa 215.000 klanten aan het einde van 2004, een stijging van ongeveer 42.000. Het aantal nieuwe DSL-klanten steeg zelfs iets meer door de churn die we ervoeren bij oude `on-net spraakklanten die overgingen naar ons breedband DSL-product. Aan het einde van het eerste kwartaal hadden we een DSL-klantenbestand van circa 140.000, een opeenvolgende groei van 43.000 vergeleken met 31 december 2004.

In de zakelijke markt rapporteerden we een kleine omzetdaling, hetgeen in lijn is met reguliere seizoensinvloeden en churn van onze voormalige `off-net' spraakactiviteiten die we niet langer promoten. Dat gezegd hebbende, gezien onze focus op de `on-net' zakelijke markt, boekte Versatel Duitsland een stijging in IP-VPN omzet en sloot het in het eerste kwartaal van 2005 contracten met meerdere nieuwe grote klanten, waaronder Badische Beamtenbank, EuroHypo en Schleswig-Holsteinischer Zeitungsverlag.

Raj Raithatha verklaarde: "Gedurende meerdere opeenvolgende kwartalen hebben we sterke groei gezien in onze activiteiten op de Duitse particuliere markt. Daar de breedbandpenetratie in Duitsland nog steeds beduidend lager is dan in andere Europese markten zijn er veel mogelijkheden om ons klantenbestand verder uit te breiden en we zullen agressief DSL-diensten in onze regionale markten blijven zetten. Met dat in gedachten zullen we in mei 2005 beginnen met het uitrollen van ADSL2+ in Duitsland."

Nederland:
Jaar op Jaar Kwartaal op Kwartaal (EURm) 1Q05 1Q04 Groei 1Q05 4Q04 Groei Omzet 71.8 63.6 12.9% 71.8 70.9 1.2% Brutomarge 42.7 39.0 9.5% 42.7 40.9 4.5% als % van de omzet 59.5% 61.3% n/m 59.5% 57.7% n/m Ebitda 18.3 17.4 5.3% 18.3 20.4 -10.5% als % van de omzet 25.5% 27.3% n/m 25.5% 28.8% n/m investeringen 33.9 17.7 91.7% 33.9 19.4 74.3% EBITDA - Investeringen (15.6) (0.3) n/m (15.6) 1.0 n/m

De omzet in Nederland in het eerste kwartaal van 2005 steeg tot 71,8 mln, een opeenvolgende groei van
1,0% ten opzichte van een omzet van 70,9 mln in het laatste kwartaal van 2004 en een jaar-op-jaar stijging van 12,9% vergeleken met een omzet van 63,6 mln in het eerste kwartaal van 2004. EBITDA in het eerste kwartaal van 2005 was 18,3 mln vergeleken met 20,4 mln en 17,4 mln in respectievelijk het vierde kwartaal 2004 en het eerste kwartaal 2004. De afname in EBITDA vergeleken met het vierde kwartaal van 2004 komt voornamelijk voort uit de SG&A kosten die gerelateerd zijn aan de uitrol van triple play en de additionele marketinguitgaven voor de naamsverandering van Zon. De toename in brutomarge als percentage van de omzet is gerelateerd aan lagere kosten voor modems in het eerste kwartaal vanwege een lagere groei in DSL-abonnementen vergeleken met het vierde kwartaal 2004, alsmede een verbetering in de mix naar producten met hogere marges in zowel de particuliere als de zakelijke markt.

In het consumentensegment, verhoogde Versatel het aantal particuliere DSL-gebruikers tijdens het eerste kwartaal 2005. Aan het einde van het eerste kwartaal 2005 had Versatel circa 170.000 breedband DSL- klanten, een toename van ongeveer 1.000 tijdens het eerste kwartaal 2005, vergeleken met meer dan 15.000 nieuwe DSL-klanten in het vorige kwartaal. Daarnaast hebben we tijdens het eerste kwartaal een flinke toename geconstateerd van bestaande klanten die een hoogwaardiger product verkiezen, hetgeen een positief resultaat had op onze brutomarge en EBITDA vanwege de toegenomen ARPU van bestaande klanten. In het totaal hebben ongeveer 13.000 bestaande klanten tijdens het eerste kwartaal 2005 voor een hoogwaardiger Pagina 4 van 7


- PERSBERICHT -

product gekozen. Deze toename is, naar onze mening, een positief signaal dat de markt verschuift richting producten met hogere bandbreedtes en weg van producten op instapniveau.

Wij menen dat de afname in nieuwe klanten gedurende het eerste kwartaal voornamelijk te wijten is aan klanten die wachten op ons voetbalproduct dat op 15 april 2005 is geïntroduceerd. Hoewel we na de introductie een toename in het aantal inschrijvingen hebben gezien, zijn wij van mening dat veel voetbal-geïnteresseerde gebruikers zullen wachten tot het einde van het huidige seizoen eind mei, vanwege contractverplichtingen bij hun huidige provider van Eredivisie voetbal. Bovendien startte onze naamsveranderingscampagne in januari en daardoor is Versatel nog relatief onbekend op de consumentenmarkt, omdat we in het verleden in die markt de merknaam Zon gebruikten. Gezien onze ervaring met re-branding in Duitsland, verwachten we dat het enkele maanden zal duren voordat Versatel dezelfde naamsbekendheid in de markt heeft als Zon.

Versatel liet sterke groei zien in zijn IP-VPN-business, waar het 20 nieuwe klanten aansloot in het eerste kwartaal 2005, een toename van 3,4% vergeleken met het vierde kwartaal 2004. Bovendien leverde Versatel nieuwe locaties van bestaande klanten op, wat het totaal aantal locaties in het eerste kwartaal van 2005 deed stijgen met 3,7% naar 6.356 op 31 maart 2005. Het succes van het genereren van nieuwe business en de uitbreiding van huidige IP-VPN contracten is het bewijs voor onze sterke positie en goede naam in deze markt, waarvan we verwachten dat het ook in de toekomst een belangrijke groeistimulator zal zijn.

Raj Raithatha verklaarde:"Hoewel we duidelijk merkten dat consumenten wachten op de lancering van Versatel's triple play product, wat resulteerde in een lagere klantaanwas op het gebied van DSL vergeleken met voorgaande kwartalen, zijn we toch succesvol geweest in het verschuiven van onze bestaande DSL- abonnees met een basisproduct naar DSL-oplossingen met hogere snelheden. Dit resulteerde in een omzetstijging tegen geringe kosten en dientengevolge in hogere marges in de Nederlandse consumentensegment. In de zakelijke markt genereerden we omzet van klanten die in 2004 nieuw werden aangesloten en continueerden we onze historische groei."

België:
Jaar op Jaar Kwartaal op Kwartaal (EURm) 1Q05 1Q04 Groei 1Q05 4Q04 Groei Omzet 17.5 13.4 31.3% 17.5 16.6 5.9% Brutomarge 6.8 4.6 49.9% 6.8 6.4 7.5% als % van de omzet 39.0% 34.2% n/m 39.0% 38.4% n/m Ebitda 1.8 (0.6) n/m 1.8 0.8 130.5% als % van de omzet 10.4% -4.5% n/m 10.4% 4.8% n/m Investeringen 1.6 2.3 -30.8% 1.6 1.4 18.4% EBITDA - Investeringen 0.2 (2.9) n/m 0.2 (0.6) n/m

In België was de omzet in het eerste kwartaal van 2005 17,5 mln, een opeenvolgende toename van 6% vergeleken met 16,6 mln in het vierde kwartaal van 2004 en een jaar-op-jaar stijging van 31% vergeleken met een omzet van 13,4 mln. EBITDA bedroeg 1,8 mln in het eerste kwartaal van 2005 vergeleken met een winst van 0,8 mln in het vierde kwartaal van 2004 en een verlies van 0,6 mln in het eerste kwartaal van 2004. Deze stijging van omzet en EBITDA werd hoofdzakelijk veroorzaakt door de toename in particuliere DSL- klanten. Omzet van onze activiteiten op de particuliere markt steeg met 1,4 mln tot 4,2 mln aan het einde van het eerste kwartaal 2005, een opeenvolgende groei van 49,8%.

Brutomarge en EBITDA als percentage van de omzet lieten beide een stijging zien ten opzichte van voorgaande kwartalen, wat voortkomt uit onze focus om `off-net' omzet om te zetten in `on-net' omzet in zowel de zakelijke als de particuliere markt en door lagere marketingkosten in het eerste kwartaal van 2005 ten opzichte van het vierde kwartaal van 2004.

De sterke groei in DSL-klanten in 2004 heeft zich in het eerste kwartaal van 2005 doorgezet, met circa 10.000 nieuwe DSL-klanten, een stijging van 25% ten opzichte van het begin van dit jaar. In de zakelijke markt heeft Versatel België zijn activiteiten opnieuw uitgebreid door nieuwe IP-VPN locaties toe te voegen voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

Raj Raithatha verklaarde:"Hoewel onze business kleiner is dan in onze andere markten laat Versatel België de hoogste opeenvolgende groeipercentages zien. We zijn met name verheugd met de 50% omzetgroei uit de Pagina 5 van 7


- PERSBERICHT -

particuliere markt vergeleken met het vierde kwartaal van 2004. De grote verbetering in EBITDA vergeleken met het voorafgaande kwartaal bevestigt de kracht van ons Belgische businessplan nu we onze schaal vergroten."

INTERNATIONAL FINANCIAL REPORTING STANDARDS (IFRS):

De resultaten over het eerste kwartaal zijn gerapporteerd conform IFRS, zoals deze naar verwachting per 31 december 2005 effectief worden. Voor vergelijkende doeleinden zijn de eerste en vierde kwartaal 2004 cijfers aangepast volgens IFRS. De positieve gevolgen voor het netto resultaat van het eerste kwartaal van 2004 zijn 0.1 mln en 0.3 mln voor het vierde kwartaal van 2004. Daarnaast is het kasstroomoverzicht voor het eerste kwartaal 2004 aangepast om de minderheidsdeelneming conform IFRS weer te geven.

Voor de aansluiting van de resultaten van 2004 volgens Nederlands GAAP naar IFRS en voor het volledige overzicht van Versatel's rapportage grondslag volgens IFRS verwijzen wij naar de paragraaf "Reconciliation of Financial Statements from Dutch GAAP to IFRS" in het jaarverslag 2004, welke beschikbaar is op de website van Versatel (www.versatel.com).

FINANCIËLE VERWACHTINGEN 2005

Voor het lopende gehele jaar 2005 herhaalt Versatel de eerder op 2 maart 2005 uitgevaardigde financiële en operationele verwachtingen, alsmede zijn triple play klantdoelstellingen van 100.000 aan het einde van 2005 en 500.000 aan het einde van het voetbalseizoen 2007-2008. De volgende gegevens zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van Versatel. Deze verwachtingen zijn toekomstgericht en daadwerkelijk gerealiseerde resultaten kunnen aanzienlijk afwijken.

( miljoenen) 2005 Omzet 720 - 740 EBITDA 110 - 120

Positieve kasstroom (180) ­ (200)

-EINDE-

Versatel Telecom International N.V. (Euronext: VRSA). Versatel heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en is een concurrerende telecommunicatie operator en toonaangevend alternatief voor de voormalig monopolistische telecommunicatieaanbieders in haar thuismarkten in Nederland, België en Duitsland. Versatel, opgericht in oktober 1995, is in het bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt ruim 1 miljoen klanten en circa
1.900 werknemers. Versatel heeft een op eigen faciliteiten gebaseerd breedbandig netwerk dat gebruikmaakt van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven breedbandige spraak-, data- en internetdiensten te bieden. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die een notering heeft aan de Euronext Amsterdam (VRSA). Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via http://www.versatel.com.

This press release includes "forward-looking statements" relating to our business. Such forward looking statements can often be identified by the use of forward-looking terminology such as "believe", "expect", "may", "are expected to", "should", "would be", "seek", or "anticipate" or similar expressions or comparable terminology, or by discussions of strategy, plans or intentions. We have based these forward-looking statements on our current expectations and projections about future events. These forward-looking statements are subject to risks, uncertainties, and assumptions about us, including, among other things: ­Anticipated trends and conditions in our industry, including regulatory reforms and the liberalization of telecommunications services across Europe;
­The impact of the recent slowdown in economic activity generally, and in the telecommunications industry in particular, on our business;
­Our ability to compete, both nationally and internationally; ­Our intention to introduce new products and services; ­Our expectation of the competitiveness of our services; ­The anticipated development of our network;

- Changes in regulations or interpretations related to the implementation and reporting under IFRS, decisions to apply a different option of presentation permitted by IFRS, and various other factors related to the implementation of IFRS; and ­Our expectation of the impact of this development on our revenue potential, cost basis and margins.

Pagina 6 van 7


- PERSBERICHT -

In light of these risks, uncertainties, and assumptions, the forward-looking events discussed in this presentation might not occur. We undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
future events or otherwise.



Ingezonden persbericht