Ingezonden persbericht


Gruwelijke line-up urban dance event 6 mei Rotterdam

Jay Sean live on stage tijdens Coke 'Feel1Vibe'!

Rotterdam, 21 april 2005 - Vandaag is bekend geworden dat ook Jay Sean zal optreden tijdens Coke 'Feel1Vibe', op 6 mei in de Rotterdamse NOW&WOW. Daarmee is de toch al indrukwekkende programmering van deze eerste 'Feel1Vibe' editie op topsterkte! Ook Louie Vega, Dizzee Rascal, Cash Money, ?uestlove (drummer van The Roots), Stanton Warriors en C-Mon & Kypski zijn live on stage te zien tijdens 'Feel1Vibe'.

Jay Sean is in Engeland 'hotter than hot'. Ook in ons land neemt zijn populariteit snel toe. Na het succes van zijn eerste single ('Eyes On You') is nu ook 'Stolen' regelmatig te zien op The Box, MTV en TMF. Op zijn website noemt Jay hip-hop zijn grote liefde en R&B zijn minnares. Daarmee sluit hij niet alleen naadloos aan bij Coke's Urban concept, maar omschrijft hij ook precies zijn muziek. 'Stolen' ligt vanaf 6 mei in de winkel. Jay's debuut-cd 'Me Against Myself' wordt deze zomer verwacht.

'Feel1Vibe'
Coke 'Feel 1 Vibe' is een nieuw Urban muziekconcept van Coca-Cola Nederland, met als officieel startschot de oprichting van een eigen platenlabel én een groot Urban dance event, op 6 mei a.s. in de Rotterdamse Now&Wow. Daarnaast ondersteunt Coca-Cola via het 'Feel 1 Vibe' platenlabel de nieuwe single 'What's Happening (everybody knows)' van de Nederlandse band C-Mon & Kypski. De opbrengst van de single (waarvoor een videoclip in de maak is) gaat naar een goed doel dat aansluit bij het merk Coca-Cola en dat in de maand april bekend wordt gemaakt.

Urban
Urban music is als opkomende music style, het gevolg van het succesvol mixen van verschillende (muzikale) culturen. 'Feel1Vibe' brengt jongeren, Urban music en het merk Coca-Cola samen. De belangrijkste reden voor Coca-Cola om juist Urban muziek te omarmen ligt in het feit dat deze sterk opkomende muziekstroming diverse muzikale culturen in Nederland op een unieke wijze in één geluid huisvest. Dit 'verbindende geluid' wordt verwoord in het begrip 'one vibe'. Juist doordat Urban muziek qua beleving sterk verbroedert sluit het zeer goed aan bij het merk Coca-Cola, dat al jaren mensen en hun ontmoetingen centraal stelt zoals bij dance events waar veel jongeren met elkaar in contact komen en ervaringen delen.

Line-up en kaartverkoop
Tijdens het event op 6 mei in de Now&Wow zijn bekende Urban artiesten te zien en te horen. In twee verschillende zalen zullen talloze grote namen uit dance, hip-hop en R&B optreden. De line-up reflecteert de uiteenlopende belangstellingen, muzikale voorkeuren en achtergronden van de verschillende jonge bezoekers. De komende tijd zal meer worden bekendgemaakt via onder meer Coca-Cola.nl en het radiostation FunX. Kaarten koop je via ticketonline.nl en de bekende voorverkoopadressen. Kaarten kosten 15 euro.

What's your vibe?
In een ondersteunde mediacampagne staat de jonge doelgroep (16-19 jaar) van Coke zelf centraal. Jongeren geven in verschillende media (o.a. 'live' via FunX) hun mening over de stelling 'muziek verenigt' en laten via een korte videoclip horen / zien wat hun eigen interpretatie is van '1 vibe'. Op die manier bewijst de doelgroep zelf dat 'Feel1Vibe' een tastbaar, positief gevoel is dat veel jongeren herkennen, maar vaak zelden benoemen.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht