Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Seminar over kwaliteitshandvesten op 11 mei 2005

Van 13.30 tot 17.00 uur vindt op 11 mei een rijksbreed seminar plaats over kwaliteitshandvesten en een cliëntgerichte publieke dienstverlening. De bijeenkomst vindt plaats in het Beatrix Theater in Utrecht, vlakbij CS. Professionals uit alle publieke sectoren zijn van harte uitgenodigd.

Klik hier voor gratis registratie.
Zie het origineel

Een grote uitdaging voor publieke instellingen is het vergroten van de cliëntgerichtheid. Individuele burgers en bedrijven hebben tot nu toe weinig mogelijkheden om een instelling aan te spreken op een gebrekkige prestatie. Dat wordt versterkt doordat cliënten geen helder verwachtingspatroon hebben over de kwaliteitsnormen. Hoe lang mag de verlening van een vergunning duren? Is een telefonische wachttijd van tien minuten normaal? Mag je klagen over een onvriendelijke behandeling aan de balie?

Op dit punt kunnen kwaliteitshandvesten een belangrijke bijdrage leveren aan een betere dienstverlening. Via een kwaliteitshandvest worden interne bedrijfsvoeringnormen vertaald naar voor de cliënt relevante kwaliteitsgaranties.

Het programma van het seminar is een mengeling van presentaties en discussie. Het zal u een beeld geven over het nut van een kwaliteitshandvest voor uw organisatie en uw cliënten.

Zie