Nederlandse Kankerbestrijding

Persuitnodiging

Amsterdam, 9 mei 2005

Illusionist Hans Klok start KWF-zoncampagne

Illusionist Hans Klok geeft op 11 mei in de Bijenkorf in Amsterdam het startsein voor de KWF-campagne Te veel zon is niet gezond. De boodschap van de campagne is voor jong en oud relevant, maar de campagne richt zich dit jaar in het bijzonder op kinderen en hun ouders. In de Bijenkorf wordt de stripfiguur Sjonnie Shadow geïntroduceerd. Vijftig basisschoolleerlingen zullen bij de act aanwezig zijn.

Aftrap campagne

datum: woensdag 11 mei 2005
tijdstip: 11.45 12.45 uur
plaats: lichthal van de Bijenkorf in Amsterdam (1ste verdieping)

Inhoud campagne

Sjonnie Shadow speelt de hoofdrol in de KWF-zoncampagne. Voor de campagne is de kindersite www.sjonnieshadow.nl en lesmateriaal voor basisscholen ontwikkeld. Ook is vanaf 11 mei de Sjonnie Shadow Watch verkrijgbaar, een polsbandje met zonsterkte-indicator. De zoncampagne wordt via een TV-spot en advertenties in de vorm van korte stripverhalen onder de aandacht gebracht. De Bijenkorf, Etos, Kidslabel, Nickelodeon en Vichy ondersteunen de campagne.

Meer informatie

Onder Dossiers & beeldmateriaal vindt u achtergrondinformatie over verstandig zonnen en huidkanker. U kunt hier ook beeldmateriaal van de zoncampagne downloaden. De website www.sjonnieshadow.nl gaat op 11 mei online.

Aanmelden

Wilt u bij de aftrap van de KWF-zoncampagne aanwezig zijn? Neem dan contact op met Juliette de Voogd, senior persvoorlichter, T 06 129 261 92, e-mail jdvoogd@kwfkankerbestrijding.nl.

KWF Kankerbestrijding strijdt al ruim 55 jaar voor minder kans op kanker, meer kans op genezing en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten en hun naasten.

laatst gewijzigd op 09 mei 2005