Ingezonden persbericht


Zwolle, 20 mei 2005

Braun maakt gebruik van Freecaster voor adverteren op internet

In samenwerking met mOne (mediabureau) en AttentionMedia (web-vertising agency) maakt Braun (adverteerder) gebruik van Freecaster om onder de aandacht te komen bij de jongerendoelgroep. De Freecaster is een speciaal ontwikkelde QuickTime mediaplayer waarin middels video streaming freesport movies getoond worden van uitzonderlijk hoge kwaliteit (DVD).

Naast de inzet van een bannercampagne voor de Braun cruZer3 (trendy scheerapparaat) op diverse sites, stelt Braun hiermee zowel aan sites als de bezoekers daarvan gratis freesport video's ter beschikking. Kortom, content-verrijking met een duidelijke win-win voor zowel de adverteerder als de site-eigenaar. mOne heeft dit in samenwerking met AttentionMedia mogelijk gemaakt door in één beweging zowel advertising (bannering) als het redactionele (content) te integreren binnen een aantal selectieve omgevingen.

Freecaster biedt sitebezoekers toegang tot 11 Freesport kanalen (BMX, FMX, Freeski, Kayak, Kiteboard, Mountain Bike, Skateboard, Snowboard, Surf, Wakeboard en Windsurf). Elk kanaal bevat een selectie van DVD trailers en event highlights. Verder biedt Freecaster gebruikers de mogelijkheid vrienden een e-mail te sturen over een specifieke video, inschrijving om op de hoogte gehouden te worden van nieuwste videos, informatie over de gekozen video en verwijzingen naar websites van de video's die bekeken worden. Hiermee is de cirkel rond en wordt viraal & database-opbouw een essentieel onderdeel van deze campagne.

De freesport movies zijn te bekijken op www.cruzer.com (http://www.braun.com/nl/cruzer/) en op de door mOne geadviseerde websites van het AttentionMedia network: www.Chemistry.nl, www.Alife.nl, www.Partyscene.nl, www.Urbanscene.nl en Fashionscene.nl. De campagne loopt van 16 t/m 31 mei 2005.