Ingezonden persbericht


Persbericht

Fred Bakker, hoofdredacteur Het Financieele Dagblad, wordt per 1 januari 2006 kennismanager FD Mediagroep.

Amsterdam 20 mei 2005 - Fred Bakker (56), hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad, heeft besloten na een periode van tien jaar per 1 januari 2006 terug te treden als hoofdredacteur. Fred Bakker blijft aan de FD Mediagroep verbonden als kennismanager. In deze functie wordt hij onder andere verantwoordelijk voor de verdere inhoudelijke vormgeving van de debatten en netwerkevenementen van de FD Mediagroep. In de ambitieuze strategie van de FD Mediagroep voor de komende jaren neemt het intensiveren van één-op-één contacten met ondernemende mensen een belangrijke positie in.

De procedure voor de opvolging van Fred Bakker zal op korte termijn worden gestart.

'Van meet af aan was ik van mening dat je dit soort zware functies maximaal 10 jaar zou moeten uitvoeren', aldus Fred Bakker. 'De komende jaren wil ik me blijven inzetten voor Het Financieele Dagblad maar in een andere vorm. De ambitieuze strategie van de FD Mediagroep biedt me die mogelijkheid in de vorm van een interessante brede functie. Ik verheug me er op om naast de inhoudelijke aansturing van de debatten en netwerkevenementen, journalistiek actief te blijven voor zowel Het Financieele Dagblad als voor BNR Nieuwsradio.'

Philip Alberdingk Thijm, algemeen directeur FD Mediagroep: 'we respecteren de persoonlijke keuze van Fred Bakker en zijn zeer ingenomen met het feit dat hij zijn kennis en kunde in de volle breedte blijft inzetten voor een belangrijk speerpunt van de FD Mediagroep. De focus van onze organisatie is verschoven van krantenbedrijf naar een nieuwsorganisatie in de volle breedte. De afgelopen jaren zijn we ons steeds meer gaan verdiepen in de behoefte van ondernemende mensen. Het Financieele Dagblad organiseert al jaren bijeenkomsten voor haar lezers en relaties, zoals de Rembrandt-lezing en Sijthoff-prijs. De afgelopen jaren is deze activiteit fors uitgebreid met een aantal succesvolle debatten en netwerkevenementen, zoals Het Financieel Ontbijt en de debatten in de Rode Hoed. Uit de ervaringen die we de afgelopen periode hebben opgedaan blijkt dat de behoefte aan de dialoog groeiende is. Met de inhoudelijke expertise van Fred Bakker kunnen we een extra impuls geven aan deze poot van onze organisatie.'

Einde bericht

Voor meer informatie (