Ingezonden persbericht

Nominaties EUROPRIX.nl 2005 bekend

UTRECHT, 20050520 -- De jury van de EUROPRIX.nl 2005 heeft uit 63 inzendingen van internet en CD-ROM/DVD producties en -installaties nominaties toegekend aan in totaal 22 inzendingen in 8 categorieën. De jury is zeer te spreken over het niveau van de inzendingen en heeft in de categorieën E-Business en Producenten tot 30 jaar en multimediastudenten dit jaar zelfs vier inzendingen genomineerd, in plaats van de door het reglement voorgeschreven drie. Een lijst met alle nominaties is bijgevoegd.


Op 16 juni vindt op de Hogeschool Rotterdam, afdeling RIVIO (Museumpark 40) de openbare jurering plaats, waarbij de genomineerden proberen duidelijk te maken waarom juist hun inzending tot de winnaar van de categorie èn tot overall winnaar van de EUROPRIX.nl 2005 uitgeroepen zouden moeten worden.
's-Avonds volgt dan de uitreiking van de Awards. Behalve een openbare jurering is er op
16 juni ook een bedrijvenbeurs, waarbij o.a. de inzenders van producten voor de EUROPRIX.nl 2005 hun bedrijf of project kunnen presenteren. De openbare jurering en de bedrijvenbeurs zijn gratis toegankelijk. Voor het bedrijfsleven en voor studenten is de bedrijvenbeurs een perfecte gelegenheid voor het leggen van contacten, o.a. met het oog op stageplaatsen. Vooraf aanmelden is verplicht, dit kan via info@europrix.nl.

De jury voor de EUROPRIX.nl 2005 bestaat uit:
Voorzitter: Ton Vermeij, directeur van Meyson Communicatie en bestuurslid van CMBO
Jurylid: Anneloes van Velzen-Jenneskens, directeur Stap-1 Internetprojecten, advies en projectmanagement, ex-bestuurslid van IPAN, promotor Streaming Media
Jurylid: Madelon Evers, design consultant/coach bij Human Shareware
Jurylid: Wim van der Plas, Projectleider Media Technologie, Hogeschool van Utrecht/ Kennis Satelliet Amersfoort en bestuurslid van ISEA
Jurylid: Hennie van Velzen, Manager Innovatie Media Plaza en Innovatie-adviseur Digital Lifestyle Nederland Breedbandland
Toegevoegd secretaris: Jak Boumans, consultant Electronic Media Reporting

EUROPRIX.nl
EUROPRIX.nl is een multimediawedstrijd, waarbij creatie en content voorop staan. De wedstrijd wordt in 2005 voor de derde keer gehouden. Eerdere overall winnaars waren in 2003 Talmon Communicatie met Contact: duizenden meldingen per dag, en in 2004 VPRO met 3voor12.
EUROPRIX.nl is een initiatief van CMBO, de branchevereniging voor communicatiemedia en wordt o.a. ondersteund door TVM - Tijdschrift voor Multimedia en RIVIO Hogeschool Rotterdam.




Ingezonden persbericht