Ingezonden persbericht


CAREER&CO. NIEUW MEDIUM VOOR ACTIEVE MENSEN IN HET WERK

Voorst, 19 mei 2005 - Vanaf morgen (vrijdag 20 mei) is het eerste nummer van Career&Co. in boekhandel, kiosk en supermarkt verkrijgbaar. Een tweemaandelijks tijdschrift gebaseerd op een voor Nederland innovatief concept. Het belicht de aspecten van werken en werkbeleving in al zijn dynamiek. Gebaseerd op de kennis, expertise, inspiratie en drives van velen. Voor degene die zijn talenten durft te verzilveren. Vanaf morgen is ook de interactieve website www.career-co.net live.

Career&Co. is ontwikkeld als een multimediaal 'lifestyle' platform over het werkleven; met de gezonde mix van werken en leven als basis voor geluk en succes. Voor mensen die een extra dimensie aan hun werkleven willen geven, die geïnteresseerd zijn in balans en plezier in combinatie met een verantwoorde, actieve manier van werken. Doel is een actieve community in het leven te roepen van ondernemende mensen die beschouwd willen worden als innovators op gebied van het zaken doen en hun carrière. Career&Co. kiest daarbij niet voor een zakelijke, afstandelijke toon en verpakking, maar zoekt juist toegankelijkheid onder meer door een mooie, stimulerende vormgeving en fotografie.

Career&Co. wil een gesprekspartner zijn voor haar lezers. Het is de bedoeling om niet alleen het hoofd, maar ook het hart te bereiken en lezers doen laten beseffen, dat werk ook leuk kan zijn. Hoe? Door onder andere praktische verhalen, gebruik van rolmodellen, aansprekende bedrijfsprofielen, cases uit de catacomben van het werktoneel en een laagdrempelige vertaling van relevante economische achtergronden, krijgt de lezer prikkels, ideeën en inspiratie. Kortom, na het lezen van Career&Co. krijgen mensen het gevoel... 'Ik ga aan de slag!'

Dit gevoel wordt op de site www.career-co.net versterkt. Een interactieve site waar, naast de artikelen uit het blad, een forum en afdeling om de persoonlijke succes uitrusting samen te stellen, ook een virtuele sparringspartner genaamd de E-coach geactiveerd is. De E-coach kan gezien worden als het steuntje in de rug voor ontwikkeling en reflectie van de eigen loopbaanvisie en -planning. Iedereen heeft talenten en capaciteiten, maar weet men ze ook te benoemen en te gebruiken? De E-coach geeft aan de hand van een in te vullen vragenlijst gratis advies. Men ontvangt na het doorlopen van de vragen een rapport. Dit rapport geeft inzicht in de motivatoren om werk te maken van je talenten.

Voor Career&Co. lezers is er een extra service. Lezers kunnen namelijk achter hun computer via de website specifieke vragen over hun loopbaansituatie aan de E-coach stellen. Experts op het gebied van loopbaanbegeleiding geven dan binnen 24 uur advies op basis van deze vragen. Alles wordt vertrouwelijk behandeld en de informatie wordt niet gepubliceerd op de site of via andere media.

Het centrale thema van het eerste nummer van het tijdschrift is 'Balans': omdat het (nog steeds) een heet hangijzer voor vélen van ons is! In het eerste nummer 99 tips over 'Wie ben ik?', 'Wat kan ik?'. En als ultieme drijfveer 'Wat wil ik?'. Deze tips kun je halen uit de verhalen van mensen die inderdaad gaan over passie, plezier en succes; maar ook over dóórgaan en afzien. Kortom, uit het (werk)leven gegrepen.

Career&Co. is een uitgave van VWB Media en is ontwikkeld als betaald medium. Een jaarabonnement kost ¤ 25,- voor zes nummers.

Meer informatie:
Karin van Geelen, Yellow Communications, telefoon 020 497 56 15, e-mail karin@yellow-communications.com



Ingezonden persbericht