PERSBERICHT - 2005-05-19

Samenwerking NBTC en StarCite

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft tijdens de IMEX 2005, de internationale vakbeurs voor de zakelijke reismarkt in Frankfurt een samenwerkingsovereenkomst getekend met StarCite. StarCite Inc. ontwikkelt applicaties en diensten voor de meeting- en eventmarkt.

NBTC zal gebruik gaan maken van StarCites RFP-applicatie ter stimulering en optimalisering van de internationale leadgeneratie, registratie en verwerking. David Chou, Vice President Business Development International Division van StarCite en Jos Vranken, manager destination sales & marketing NBTC, ondertekenden het contract.
De applicatie zal via de internetomgeving www.holland.com ontsloten worden. Via deze weg kunnen internationale meetingplanners en congresorganisatoren hun wensen en aanvragen online kenbaar maken, waarna deze worden doorgespeeld naar Nederlandse aanbieders. Daarnaast zal de applicatie ook gebruikt worden door de NBTC-medewerkers zelf, die via hun salesinspanningen pro-actief leads genereren en via het systeem verwerken.

VOLUME POSITIEF BEINVLOEDEN
Jos Vranken, director of Sales & Marketing destination Holland van NBTC is verheugd over deze samenwerking: Zo spelen we in op de wensen van de markt, waarbij we meeting planners en congresorganisatoren gemakkelijk, zowel persoonlijk als online, met Nederlandse aanbieders in contact kunnen brengen. Door de web toepassing denken we ook het volume positief te kunnen beïnvloeden, aangezien we daarbij niet afhankelijk zijn van de beschikbare capaciteit op onze vestigingen. De markt vindt haar eigen weg naar onze partners.
Vranken vervolgt: Er is gekozen voor het systeem van StarCite, omdat dit systeem ons helpt om het proces omtrent genereren, registeren en verwerken van sales leads professioneler, efficiënter, transparanter en beter meetbaar te maken. Het streven van NBTC is om internationale meetings en congressen in Nederland te laten toenemen. Deze tool is daarbij een hulpmiddel voor de markt zelf, onze partners en onze eigen medewerkers.

Vranken benadrukt daarbij meteen dat de Sales Lead Desk de menselijke factor dus niet vervangt. De RFP-tool is niet meer en niet minder dan een hulpmiddel ter aanvulling op de persoonlijke contacten die NBTC vanuit al haar buitenlandse vestigingen met de markt heeft. Het gebruik van de applicatie is vooralsnog voorbehouden aan de Holland Convention Partners en de Preferred Business Partners van NBTC en zal op korte termijn toegankelijk gemaakt worden via holland.com.