Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 20 mei 2005

Amsterdam Toerisme & Congres Bureau lanceert www.amsterdamtourist.nl

Op 20 mei lanceert Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) een nieuwe consumentensite met veel nuttige informatie voor toeristen. De binnen- en buitenlandse bezoeker kan dan 24 uur per dag terecht op www.amsterdamtourist.nl. In dit overzichtelijke virtuele informatiekantoor vindt de bezoeker niet alleen informatie over de stad en regio maar kan hier ook online overnachtingen en excursies boeken en de I amsterdam Card. De zoekfunctie van de website wordt gevoed door de database van ATCB die op het gebied van toeristische informatie over Amsterdam verreweg de meest uitgebreide en actuele is. Het betreft de eerste fase van www.amsterdamtourist.nl, waarbij de informatie naar keuze in het Nederlands en Engels wordt gegeven. Begin 2006 zal de informatie ook in het Duits, Frans en Spaans beschikbaar zijn. De site kwam tot stand met financiële steun van Economische Zaken van de gemeente Amsterdam, omdat deze het belang inziet om potentiële Amsterdam-bezoekers met actuele en betrouwbare informatie van dienst te zijn. De webredactie van ATCB werkt hard aan een verdere uitbreiding van de inhoud en functionaliteit van de site, met als doel de bestaande content zo toegankelijk mogelijk te presenteren en up-to-date te houden. Verder moet een nieuwe, verfijnde navigatiestructuur de bezoeker nog sneller naar zijn doel leiden.

Voor meer persinformatie en beeldmateriaal: Amsterdam Toerisme & Congres Bureau Communicatie & Media Services, tel. 020 - 5 512 530 (06 51 58 53 07)

NB: Publieksinformatie, tel.: 0900 400 40 40 (E 0,40 pm)

Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) heeft als taak het toeristisch- en zakelijk bezoek aan Amsterdam en regio te bevorderen. ATCB is op dit gebied de centrale organisatie voor Amsterdam en regio, die zich inzet voor de belangen van deze sector. Als kennis- en informatiecentrum voor toeristisch en zakelijk bezoek heeft ATCB een spilfunctie in de ontwikkeling hiervan. Daarnaast behoren tot de kerntaken het opstellen en uitvoeren van marketing- en promotieplannen, het stimuleren van innovatie en productontwikkeling en het bewaken van de kwaliteit van het toeristische product. Samen met het bedrijfsleven, culturele instellingen en overheid werkt ATCB aan het verhogen van de bestedingen door bezoekers in Amsterdam en regio, en het stimuleren van de werkgelegenheid.


---- --