Ingezonden persbericht


VirusAlert introduceert remote helpdesk voor de computer leek

Kampen, 25 mei 2005, het jubilerende VirusAlert introduceert vandaag een nieuw helpdesksysteem. Dit helpdesk systeem bevat 3 ondersteunende pagina`s die gebruikers zoveel mogelijk op weg helpen door het geven van aanwijzingen en oplossingen. De helpdesk is ondergebracht op de virushelpdesk.nl

Op basis van de adviezen van de eerste twee pagina's binnen deze helpdesk dient een gebruiker nog altijd zelf actie te ondernemen. Dit kan al dan niet met behulp van softwaretools en andere hulpmiddelen. Vaak moet men altijd nog handmatig instellingen in bijv. het windows register doen.

Voor gebruikers met weinig kennis is dit nog altijd een probleem. Reeds geruime tijd zocht VirusAlert hiervoor naar een passende oplossing. Deze oplossing staat op pagina 3. In samenwerking met Kostons IT is een remote helpdesk opgezet. Deze unieke helpdesk bevat twee elementen; een telefonische assistentie en een remote component waarmee dezelfde helpdesk medewerker eenvoudig kan meekijken en werkzaamheden kan uitvoeren op het getroffen systeem.

Zo kan de klant eenvoudig via het internet zijn probleem laten oplossen. Voordeel is ook dat het direct tot kennisoverdracht leidt en dat alle acties volledig zijn te controleren. Dirk J. Hengst van VirusAlert licht toe, 'er zijn natuurlijk mensen die het gebruik van een stukje remote software niet toejuichen, het blijft een kwestie van vertrouwen, wij zijn ervan overtuigd in Kostons IT de juiste partner hiervoor te hebben gevonden. Een partij met veel kennis op dit gebied die begrijpt waar het de beginnende internetter om gaat'.

De dienst bevat een bestandje wat via de site www.virushelpdesk.nl wordt geopend. Dit bestand wordt geconnect naar de server waarna de verbinding open blijft parallel aan het telefoongesprek. De feitelijke betaling vindt plaats via de telefoonlijn en kost 80 eurocent per minuut.

De virushelpdesk.nl biedt passende oplossingen voor ieder pc-probleem. Enige voorwaarde is het hebben van een isdn, cable of dsl verbinding met het internet. De meest voorkomende vragen hebben betrekking op virussen, spyware en software-fouten.

====| www.VirusAlert.nl |====
VirusAlert is een onafhankelijke Nederlandse organisatie die informatie van veiligheidsexperts en antivirusfabrikanten samenbrengt en kwalificeert. Door de merkonafhankelijkheid slaat VirusAlert een brug tussen de verschillende antiviruslaboratoria en kan zij deze gebundelde kennis zeer snel aan haar abonnees ter beschikking stellen. Op dit gebied is de organisatie toonaangevend.

Nederlandstalig : www.virusalert.nl - www.virusalert.be Engelstalig: www.virusalert.info

VirusAlert heeft op dit moment ruim 125.000 abonnees

===========note voor redactie /

Ingezonden persbericht