SPECSAVERS OPTICIENS

Sponsor deelt rode kaarten uit tijdens Amstel Cup Finale

Sponsor scheidsrechters deelt zeker rode kaarten uit tijdens Amstel Cup Finale
Onderzoek TNS NIPO: bril moet met mode meegaan

Hilversum - Veel mensen vinden dat brillen mee moeten gaan met de mode en het gros (93%) durft het ook tegen een vriend te zeggen dat hij toe is aan een nieuwe bril. Zo blijkt uit TNS NIPO-onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Specsavers. Mannen zullen eerder dan vrouwen vertellen dat hun vriend(in) een nieuw montuur nodig heeft. Vrouwen daarentegen krijgen juist weer meer complimenten over hun bril dan mannen. Een ruime meerderheid van de ondervraagden (66%) beschouwt een bril als verlengstuk van iemands persoonlijkheid. Kortom, de bril is niet alleen een hulpmiddel, maar ook een persoonlijk getint mode-accessoire.

Specsavers wil mensen graag adviseren over het maken van de juiste keuze als het gaat om de aanschaf van een bril. Vandaar dat de opticienketen als sponsor van de scheidsrechters in het betaalde voetbal de zogenoemde brillenscheidsrechters in het leven heeft geroepen die dit jaar groene, gele en rode kaarten uitdelen aan brildragers. De brillenscheidsrechters starten hun tour bij de Rotterdamse Kuip tijdens de Amstel Cup Finale op 29 mei.

Ludieke actie
Volgens Reidar Bakker van Specsavers Opticiens is het doel van deze ludieke actie mensen ervan bewust maken dat een bril niet alleen praktisch, maar ook heel modieus kan zijn. 'Als de brillenscheidsrechter iemand een groene, gele of rode kaart geeft, komt degene in 'overtreding' er bijzonder goed mee weg. De kaart levert de ontvanger namelijk een fikse korting of zelfs een nieuwe bril op.'

Noot voor de redactie,