CASH AND CARE

Cash and Care:Donateur & Goed Doel Behalen Financieel Voordeel

Persbericht - Gouda 27 mei 2005

Cash and Care: Donateur & Goed Doel Behalen Financieel Voordeel

Cash and Care: Innovatieve Donateurcard Waarmee Zowel Donateurs Als Goede Doelen Financieel Voordeel Behalen

De CBF Keurmerkfondsen Stichting Alzheimer Nederland, het Astma fonds, het Diabetes Fonds, de Nederlandse Hartstichting, KWF Kankerbestrijding, Nierstichting Nederland, het Reumafonds en de Stichting MS Research tekenden een intentieovereenkomst met Cash and Care voor de gratis verstrekking van een Cash and Care donateurcard aan hun vrijwilligers, donateurs en leden. Na de verstrekking later dit jaar zullen meer dan 2 miljoen consumentenhuishoudingen over de Cash and Care donateurcard beschikken.

De nieuwe Cash and Care donateurcard is een initiatief van Felix Vriends van Stichting Dienstencentrum en Fondsenwerving, Frank Fisser, co-founder van Air Miles Nederland en Robert Avé, organisatiedeskundige. Met de Cash and Care donateurcard ontvangen de donateurs bij aangesloten sponsoren/ deelnemende bedrijven en merken korting op hun aankopen. Een deel van deze korting is voor de donateur zelf, het overige deel voor het goede doel.

Aan de totstandkoming van het Cash and Care concept is een grootschalig, kwantitatief onderzoek onder 7000 donateurs en niet donateurs van goede doelen voorafgegaan. Ruim 83% van de respondenten zegt het op prijs te stellen de Cash and Care donateurcard te ontvangen.

Cash and Care onderhandelt over sponsordeelname met banken, verzekeringsmaatschappijen, travel en leisure organisaties, telecomaanbieders en retailers uit de food en non food. Uit de resultaten van het marktonderzoek blijkt dat aangesloten bedrijven met de Cash and Care donateurcard hun concurrentiepositie kunnen versterken en marktaandeel vergroten en tegelijkertijd hun maatschappelijk verantwoord ondernemersschap kunnen benadrukken.

De nationale 'roll out' van Cash and Care staat gepland op eind 2005.
Deze 'roll out' zal worden ondersteund door een multimediale campagne.