CASH AND CARE
Cash and Care:Donateur & Goed Doel Behalen Financieel Voordeel
Persbericht - Gouda 27 mei 2005
Cash and Care: Donateur & Goed Doel Behalen Financieel Voordeel
Cash and Care: Innovatieve Donateurcard Waarmee Zowel Donateurs Als
Goede Doelen Financieel Voordeel Behalen
De CBF Keurmerkfondsen Stichting Alzheimer Nederland, het Astma fonds,
het Diabetes Fonds, de Nederlandse Hartstichting, KWF
Kankerbestrijding, Nierstichting Nederland, het Reumafonds en de
Stichting MS Research tekenden een intentieovereenkomst met Cash and
Care voor de gratis verstrekking van een Cash and Care donateurcard
aan hun vrijwilligers, donateurs en leden. Na de verstrekking later
dit jaar zullen meer dan 2 miljoen consumentenhuishoudingen over de
Cash and Care donateurcard beschikken.
De nieuwe Cash and Care donateurcard is een initiatief van Felix
Vriends van Stichting Dienstencentrum en Fondsenwerving, Frank Fisser,
co-founder van Air Miles Nederland en Robert Avé,
organisatiedeskundige. Met de Cash and Care donateurcard ontvangen de
donateurs bij aangesloten sponsoren/ deelnemende bedrijven en merken
korting op hun aankopen. Een deel van deze korting is voor de donateur
zelf, het overige deel voor het goede doel.
Aan de totstandkoming van het Cash and Care concept is een
grootschalig, kwantitatief onderzoek onder 7000 donateurs en niet
donateurs van goede doelen voorafgegaan. Ruim 83% van de respondenten
zegt het op prijs te stellen de Cash and Care donateurcard te
ontvangen.
Cash and Care onderhandelt over sponsordeelname met banken,
verzekeringsmaatschappijen, travel en leisure organisaties,
telecomaanbieders en retailers uit de food en non food. Uit de
resultaten van het marktonderzoek blijkt dat aangesloten bedrijven met
de Cash and Care donateurcard hun concurrentiepositie kunnen
versterken en marktaandeel vergroten en tegelijkertijd hun
maatschappelijk verantwoord ondernemersschap kunnen benadrukken.
De nationale 'roll out' van Cash and Care staat gepland op eind
2005.
Deze 'roll out' zal worden ondersteund door een multimediale
campagne.