Grolsch NV

Grolsch introduceert tweede pilssmaak


Enschede, 3 juni 2005
Grolsch introduceert vandaag het frisse Grolsch Premium Blond als tweede pilssmaak naast het karakteristieke Grolsch Premium Pilsner. Traditioneel bieden biermerken doorgaans slechts één pilssmaak aan, terwijl pils ruim 90% van de biermarkt beslaat. Bovendien is smaak juist een van de belangrijkste redenen om voor een pils te kiezen.

De biermarkt is verdeeld in pils en speciaalbieren, waarbij het pilssegment ruim 90% van de totale markt beslaat. Traditioneel bieden biermerken in het pilssegment doorgaans slechts één smaak aan, terwijl smaak juist een van de belangrijkste redenen is waarom mensen voor een pils kiezen, vertelt Ab Pasman, voorzitter Raad van Bestuur van Koninklijke Grolsch N.V. Daarom zochten wij naar een manier om de consument meer variatie te bieden binnen het pilssegment. Uiteindelijk mondde dit uit in een revolutionair nieuw bier, gebaseerd op een bijzondere combinatie van brouwmethoden.

Grolsch Premium Pilsner is een bewezen winnaar. Ons traditionele recept willen we niet aanpassen. Maar er is ook een voldoende grote groep mannelijke bierdrinkers die een frisse smaak waardeert en die nu vaak de pilsners van de concurrenten drinkt. Die mensen bieden we nu Grolsch Premium Blond aan. Straks dus ieder zn eigen Grolsch, aldus Pasman.

Grolsch introduceert Grolsch Premium Blond als De nieuwe blonde legende. Centraal in de campagne staat dan ook Marilyn Monroe, de andere blonde legende die de wereld gekend heeft. De introductiecampagne start op maandag 13 juni. Grolsch Premium Blond wordt in de supermarkt en slijterij verkocht in 30cl. kroonkurkflessen (consumenten¬adviesprijs 2,99 per sixpack) en in de horeca aan de tap.