Grolsch introduceert tweede pilssmaak
Enschede, 3 juni 2005
Grolsch introduceert vandaag het frisse Grolsch Premium Blond als
tweede pilssmaak naast het karakteristieke Grolsch Premium Pilsner.
Traditioneel bieden biermerken doorgaans slechts één pilssmaak aan,
terwijl pils ruim 90% van de biermarkt beslaat. Bovendien is smaak
juist een van de belangrijkste redenen om voor een pils te kiezen.
De biermarkt is verdeeld in pils en speciaalbieren, waarbij het
pilssegment ruim 90% van de totale markt beslaat. Traditioneel bieden
biermerken in het pilssegment doorgaans slechts één smaak aan, terwijl
smaak juist een van de belangrijkste redenen is waarom mensen voor een
pils kiezen, vertelt Ab Pasman, voorzitter Raad van Bestuur van
Koninklijke Grolsch N.V. Daarom zochten wij naar een manier om de
consument meer variatie te bieden binnen het pilssegment. Uiteindelijk
mondde dit uit in een revolutionair nieuw bier, gebaseerd op een
bijzondere combinatie van brouwmethoden.
Grolsch Premium Pilsner is een bewezen winnaar. Ons traditionele
recept willen we niet aanpassen. Maar er is ook een voldoende grote
groep mannelijke bierdrinkers die een frisse smaak waardeert en die nu
vaak de pilsners van de concurrenten drinkt. Die mensen bieden we nu
Grolsch Premium Blond aan. Straks dus ieder zn eigen Grolsch, aldus
Pasman.
Grolsch introduceert Grolsch Premium Blond als De nieuwe blonde
legende. Centraal in de campagne staat dan ook Marilyn Monroe, de
andere blonde legende die de wereld gekend heeft. De
introductiecampagne start op maandag 13 juni. Grolsch Premium Blond
wordt in de supermarkt en slijterij verkocht in 30cl. kroonkurkflessen
(consumenten¬adviesprijs 2,99 per sixpack) en in de horeca aan de tap.
Grolsch NV