Akzo Nobel wil toppositie voor coatings in China
Arnhem, 3 juni 2005 Bestuursvoorzitter Hans Wijers heeft verklaard dat
Akzo Nobel de nummer één in coatings wil worden in China, een land dat
naar zijn idee een zeer belangrijke strategische rol moet spelen in de
toekomstige groei van de onderneming.
De heer Wijers, die momenteel in Azië is en eerder deze week ook in
Vietnam een fabriek opende, heeft in Suzhou bij Sjanghai de nieuwe
faciliteit van Akzo Nobels Decorative Coatings officieel in gebruik
genomen. Hij zei dat, hoewel de onderneming al in verscheidene
industriële marktsectoren sterke leiderschapsposities inneemt,
consolidatie en verdere uitbreiding van de bouwverfactiviteiten in
China een belangrijke rol zullen spelen bij het streven van de
onderneming om de belangrijkste coatingsspeler van het land te worden.
Wij zijn weliswaar de grootste coatingsonderneming ter wereld, maar in
China zijn we nog niet de nummer één, aldus Wijers. Dit is een van
onze strategische prioriteiten. Ik heb het belang van China binnen
onze mondiale strategie al eerder benadrukt. De opening van deze
nieuwe fabriek voor bouwverven in Suzhou is een volgende stap op weg
naar de verwezenlijking van onze strategische visie om de nummer één
coatingsonderneming van China te worden.
De nieuwe fabriek, die muurverven op waterbasis gaat produceren, heeft
ook R&D-faciliteiten en een opslagloods voor grondstoffen en
eindproducten. Deze bevinden zich allemaal op de bestaande locatie van
de onderneming in Suzhou, waar Coatings ook fabrieken heeft voor de
activiteiten Car Refinishes, Powder Coatings en Coil Coatings. Wijers:
We hebben onze coatingsactiviteiten in China de afgelopen jaren
systematisch uitgebreid. Onze totale omzet in China is sinds 1998 met
bijna 400 procent toegenomen. Er liggen daar dus enorme kansen voor
Akzo Nobel om te profiteren van verdere groeimogelijkheden. Door
voortdurend te investeren in China boeken wij duidelijk vooruitgang
met onze strategische groeiplannen en komen we onze beloftes na door
actief te zoeken naar uitbreidingsmogelijkheden, met name in opkomende
markten.
Ons Safe Harbor Statement is van toepassing op dit persbericht.
Corporate Media Relations: tel. 026 - 366 4343
Akzo Nobel