Openbare bekendmakingen Gemeente Ten Boer 1 juni 2005
Datum: 01-06-2005
Algemene wet bestuursrecht (Awb): bezwaar
In de afgelopen periode zijn de volgende besluiten genomen en
bekendgemaakt, waarop de Algemene wet bestuursrecht van toepassing is.
De datum tussen haakjes is de datum van verzending.
Bouwvergunning
* veranderen voorgevel, Groene Zoom 10, Ten Boer (24-05-05);
* vernieuwen dakpannen op garage, Kerkstraat 10, Thesinge (24-05-05)
* wijzigen gevel, Rijksweg 4, Ten Post (24-05-05);;
* plaatsen effluent recirculatiegemaal, Grasdijkweg 2, Garmerwolde
(23-05-05);
* plaatsen sleufsilo, Wolddijk 5, Lellens (24-05-05);
* verwijderen dakpannen en asbestplaten met riet, De Dijk 8,
Thesinge (24-05-05);
* vergroten woning, Boltweg 20, Ten Boer (20-05-05);
* plaatsen container, Wolddijk 5, Lellens (18-05-05).
Kapvergunning
* 1 naaldboom, Vijverweide 21, Ten Boer (25-05-05);
* 1 es, Eestumerweg 12, Ten Post (23-05-05).
Evenementenvergunning
* Braderie,19 juni 2005, Hoofdweg, Woltersum, (27-05-05);
* Kermis 17, 18 en 19 juni, Dobbestraat, Woltersum, 2005 (27-05-05);
* Rommelmarkt 10 juni 2005, Marskramer, Ten Boer, (27-05-05).
Degene van wie een belang bij één of meer van vermelde besluiten
rechtstreeks is betrokken, kan binnen zes weken na de dag van
verzending of uitreiking een bezwaarschrift indienen bij het
bestuursorgaan, dat dit besluit heeft genomen.
Voor meer informatie over de besluiten en over de wijze van indiening
en behandeling van bezwaarschrift, kunt u contact opnemen met de heer
H. Bos (tel. 050-3028829).
Raadsvergadering
Op woensdag 8 juni a.s. om 20 uur in het gemeentehuis. U wordt van
harte uitgenodigd om bij deze vergadering aanwezig te zijn. U kunt
gebruik van het spreekrecht.
Er staan 2 onderwerpen centraal:
Besluitvormend
* Vaststelling gemeenterekening en jaarverslag 2004 en
besluitvorming over de bestemming van het positief saldo van de
jaarrekening
Opiniërend
* Eerste bestuursrapportage 2005
* Kaderbrief begroting 2006
* Korte algemene beschouwingen van de fracties, waarin ze hun
politieke visie geven op het begrotingsjaar 2006
* Beantwoording van eventuele vragen door het college
* Raadsdiscussie over door de fracties aangeleverde beleidsthemas
* Afsluiting discussie met formulering conclusies
De conclusies vormen het kader voor het opstellen van de begroting
2006.
Kennisgeving bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders geven kennis van de aanvragen om
bouwvergunning, die in de afgelopen periode zijn ontvangen:
* het plaatsen van een schuur, als garage en als klein
dierenverblijf, Gerichtstraat 3, Ten Boer (17-5);
* het verwijderen van dakpannen en asbestplaten met riet, De Dijk 8
Thesinge (18-5);
* het vernieuwen van dakbedekking, De Dijk 8 te Thesinge, (18-5);
* het wijzigen van een gevel, Rijksweg 4 te Ten Post (18-5);
* het veranderen van de voorgevel, Groene Zoom 10, Ten Boer (19-5);
* het plaatsen van een bijkeuken, Rijksweg 13, Garmerwolde (20-5);
* het vergroten van de woning, Tolhuiswierde 18, Ten Boer (22-5);
* het plaatsen van een reclamebord, Ticheldobben (3, 5 en 7), Ten
Boer (18-5);
* het wijzigen van een eerder verleende vergunning 20040175,
Vlamoven 5, Ten Post (26-5);
* het plaatsen van een garage/berging, Eestumerweg 43, Ten Post
(27-5);
* het vergroten van een berging met kap, Vijverweide 18, Ten Boer
(26-5).
Sluiting gemeentelijke diensten
Op donderdag 9 juni a.s. zijn alle gemeentelijke diensten gesloten in
verband met de jaarlijkse personeelsreis. We zijn die dag ook niet
telefonisch bereikbaar.
De inzameling van het huisvuil gaat normaal door.
Informatie over het werken met grond
Als u gaat bouwen of verbouwen is de kans groot dat u te maken krijgt
met het bouwstoffenbesluit.
Hierin wordt geregeld onder welke voorwaarden grond en steenachtige
bouwmaterialen mogen worden gebruikt. Het belangrijkste doel van dit
besluit is de bescherming van de bodem en het water.
Uitgangspunt hierbij is dat wat schoon is, schoon moet blijven. U kunt
ervan uitgaan dat bouwstoffen die u bij een bouwmarkt koopt schoon
zijn. U kunt van aannemers die iets aan uw huis of tuin verrichten
verwachten dat zij op de hoogte zijn van de regels m.b.t. bouwstoffen
en grond.
Als particulier zult u vrijwel alleen te maken hebben met de regels
voor grond. Dat is de reden dat deze voorlichting zich daar verder toe
beperkt. Niet alle grond mag zonder meer worden toegepast. De
kwaliteit van de grond moet altijd bekend zijn en zonodig worden
onderzocht.
Wat betekent dit voor u?
Aangevoerde grond:
* De hoofdregel is dat de grond op een perceel niet mag worden
verontreinigd door opgebrachte grond. Daarom moet de kwaliteit van
de aan te voeren grond bekend zijn.
* Als de grond schoon is en de hoeveelheid minder dan 50 m³ is,
hoeft u niets te melden. Wel moet u tot een jaar na toepassing
informatie kunnen geven over de grondkwaliteit.
* Bij een hoeveelheid groter dan 50 m³ is altijd een onderzoek
nodig. Wij raden wij u aan om in dit geval advies te vragen aan uw
gemeente.
* Als de grond niet schoon is moet 5 dagen voor toepassing melding
worden gedaan bij de gemeente. Ook moet in dat geval een
afvalstroomnummer aangevraagd worden en is tijdens het vervoer van
de grond een transportbegeleidingsbrief nodig. Wij adviseren u in
deze situatie advies te vragen aan uw gemeente.
Afvoer van grond:
* Kleine partijen grond kunt u afvoeren naar het afvalbrengstation
aan de Duinkerkenstraat 99 te Groningen (tel: 050-5339600). Denk
hierbij aan een hoeveelheid die past in een aanhanger. Voor een
1-assige aanhangwagen betaalt u 10,- en voor een 2-assige
aanhangwagen 20,- per keer (max. 2 keer per jaar).
* Bij grotere hoeveelheden moet u aan nadere eisen voldoen en moet
de kwaliteit van de grond bekend zijn. Neem in dit geval een
aannemer in de arm of neem contact op met uw gemeente.
De regels met betrekking tot grond blijven ook bij uitbesteding van
werkzaamheden onverminderd van kracht.
Voor vragen kunt u tijdens kantooruren bellen met de afdeling milieu
van de gemeente Ten Boer (050-3028809) en vraag om de informatiefolder
over het werken met grond of kijk op onze internetsite www.tenboer.nl
Gemeente Ten Boer