Bex*van der Schans PR


Bex*van der Schans
Public Relations Adviseurs


03-06-2005
Interne communicatie van Interpolis: een glashelder concept

Interpolis heeft een bijzondere kijk op verzekeren, bedrijfszorg en pensioenen. De bijna 6.000 medewerkers van het concern besteden onder het motto 'Interpolis. Glashelder' alle aandacht aan duidelijkheid in correspondentie, persoonlijke contacten en polisvoorwaarden. Dankzij die openheid weten klanten exact waar ze aan toe zijn. Diezelfde grote mate van openheid hanteert Interpolis naar haar medewerkers. Het zogenoemde OPEN-concept is de leidende waarde voor alle interne communicatie. Marjan Jansen, coördinator van de vakgroep Interne Communicatie van de beroepsvereniging voor Communicatie, organiseerde deze bijeenkomst samen met Nathalie van Hooijdonk, senior adviseur interne communicatie bij Interpolis.

Nathalie vertelde over de filosofie achter het OPEN-concept, de implementatie in de eigen organisatie, de succesfactoren en de valkuilen. Tijdens een interactief intermezzo gingen alle deelnemers zelf met het OPEN-concept aan de slag. En tijdens de aansluitende rondleiding konden deelnemers met eigen ogen zien hoe Interpolis het transparante concept op bijzondere wijze heeft doorgetrokken in de inrichting van het pand.

Wilt u meer informatie? Bel dan naar Marjan Jansen, telefoon 040 - 294 5252.