Gemeente Gouda
verbouwing stadswinkel buytenerf klaar (03/06/05)
Vandaag, 3 juni is de verbouwde Stadswinkel Buytenerf te Gouda
officieel geopend door Jan Vermeij (wethouder Publiekszaken), Theo de
Bakker (CWI) en Marco Klein Heerenbrink (UWV). In Stadswinkel
Buytenerf werken het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI), het
Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV), de dienst Arbeid
en Inkomen en Publiekszaken van de gemeente Gouda samen. Om haar
klanten beter van dienst te zijn, is Stadswinkel Buytenerf de
afgelopen weken grondig verbouwd. Ter gelegenheid van de opening
worden op maandag 6 juni de klanten van de Stadswinkel de gehele dag
ontvangen met een kopje koffie of thee en iets lekkers.
De nieuwe inrichting van de Stadswinkel heeft onder andere een
vernieuwde wachtruimte met informatie over de actuele wachttijden,
ruime doorlooppaden en een klantvriendelijke uitstraling. In de hal
hangen op diverse plekken computers waarop bezoekers informatie over
de gemeente Gouda, CWI of UWV kunnen opvragen. Er is één centrale
balie die de mensen doorverwijst naar de betreffende instanties in de
hal en eventueel volgnummers uitreikt.
stadswinkel buytenerf
De Stadswinkel biedt een breed scala van diensten aan een gemêleerde
groep klanten die bestaat uit de inwoners van Gouda en omliggende
gemeenten. Hier kan de burger terecht voor publiekszaken, werk of
inkomen. Wat alle partners bindt, is dat ze hun dienstverlening
klantgericht inrichten én graag willen dat iedereen snel en
gemakkelijk de weg vindt in dit publieke warenhuis. Stadswinkel
Buytenerf loopt hierin voorop in een landelijke trend en is tot nu toe
de enige plek in Nederland waar zon brede samenwerking tot stand is
gekomen.
nieuw bij publiekszaken
Publiekszaken krijgt met de opening een aantal nieuwe services. Zo
kunnen inwoners van Gouda nu al hun vragen over zorg, welzijn of
(aangepast) wonen stellen bij het Infopunt Zorg en Welzijn. De
medewerkers van het infopunt werken samen met verschillende
organisaties op het gebied van zorg en welzijn. Deze bundeling van
kennis zorgt voor een brede kijk op de hulpvraag.
Ook nieuw is het VrijwilligersInformatiePunt (VIP). Het VIP is voor
iedereen die op zoek is naar vrijwilligerswerk, voor mensen die al
vrijwilligerswerk doen en voor organisaties die met vrijwilligers
werken. Het VIP stimuleert en ondersteunt vrijwilligerswerk in Gouda.
Vrijwilligers en organisaties die met vrijwilligers werken kunnen hier
terecht voor informatie, advies en cursussen.
Daarnaast werkt Publiekszaken vanaf 13 juni met afsprakenbalies voor
rijbewijzen en paspoorten. Inwoners van Gouda die een nieuw rijbewijs
of paspoort nodig hebben, kunnen dan vooraf een afspraak maken via het
Klant Contact Centrum telefoon 58 82 22 en worden vervolgens op het
afgesproken tijdstip geholpen.
Footer