Adecco HR-voice

03.06.2005 / 13:35 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Adecco

Persinformatie

Adecco Nederland draagt fundamenteel bij aan goede kwartaalcijfers
Commercieel directeur: Adecco zal steeds meer dé HR-voice zijn

Utrecht, 3 juni 2005 - Human Resource dienstverlener Adecco maakte recent de kwartaalcijfers bekend. Uit deze cijfers bleek dat ook de Nederlandse tak van deze wereldwijde marktleider als één van de belangrijkste landen wordt gezien en in het eerste kwartaal bijzonder goede prestaties leverde. Het beleid van algemeen directeur Emil Broekman en de nieuw aangetrokken commercieel directeur Jan Pieter Gommers lijkt daarmee zijn vruchten af te werpen. Adecco Nederland wijdt het succes vooral aan de nieuwe werkwijze, het zogenaamde Adecco-model. Het model staat voor een beleid waarin de organisatie zich intensief focust op de klant. De klant staat centraal. Als HR-dienstverlener moet je alles in het werk stellen om de klant vanuit de binnen de organisatie aanwezige specialisaties op ieder terrein optimaal te servicen. Je moet met hem meedenken, zegt Gommers.

Vorig jaar hebben wij naar aanleiding van een kwalitatief extern onderzoek onder bedrijven een aantal richtlijnen opgesteld. Deze lijken soms vanzelfsprekend, maar er waren er ook die minder voor de hand liggen, waar de klant wél veel prijs op stelt. Wij tekenen bij iedere klant het Adecco Commitment Programma. Een programma met harde garanties. De klant mag ons hier dan ook aan houden, legt Gommers uit. Er moet immers een gelijkwaardig partnership ontstaan tussen Adecco en de opdrachtgever.

Naast de aandacht voor de klant heeft Adecco Nederland ook de internationaal geldende waarden hoog in het vaandel staan. Zo hebben onze extra focus op permanent placement en verdergaande specialisatie en segmentatie ervoor gezorgd dat de marges zijn verbeterd, zei Jérôme Caille, CEO van Adecco Internationaal, tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers.

Als grootste HR-speler in de wereld heeft Adecco alle know-how in huis om van iedere medewerker een absolute specialist te maken in zijn vakgebied.

De binnen Adecco Nederland doorgevoerde verdergaande specialisatie en segmentatie maken van de uitzendorganisatie een full-service HR Solutions company. De klant kan met al zijn vragen en HR-problemen bij de organisatie terecht. De positie van Adecco verschuift hiermee van uitzendorganisatie naar HR-consultant. Adecco zal als s werelds grootste steeds meer dé HR-voice zijn, voorspelt Jan Pieter Gommers.

Nieuwe producten als permanent placement en de nieuwe divisie HR-solutions zullen zich richten op procesoptimalisatie, e-procurement, outsourcing, aging en zaken als offshoring, zegt Gommers. Dit bewijst dat we het ingezette beleid niet alleen in woorden beleven, maar ook daadwerkelijk gestalte geven aan een nieuwe visie op HR.

Adecco SA
Adecco SA is een Forbes 500 onderneming en de grootste personele dienstverlener ter wereld. Onder leiding van CEO Jérôme Caille werken 30.000 medewerkers in bijna 6000 kantoren in 71 landen verspreid over de hele wereld voor Adecco. Dagelijks werken meer dan 700.000 flexwerkers voor zakelijke klanten. De onderneming is geregistreerd in Zwitserland en wordt geleid door een multinationaal team. Adecco levert een scala van personeelsdiensten aan zakelijke klanten en gekwalificeerde partners. In 2004 heeft Adecco SA een omzet gemaakt van 17,2 miljard Euro. De winst bedroeg 332 miljoen Euro.

---