Alle verse zuivel van Campina in een nieuw jasje

03.06.2005 / 15:27 / Rubriek: Economie / Organisatie: Campina

Om de consument nóg duidelijker te kunnen maken waarom Campina natuurlijk, gezond en lekker is, wordt alle dagverse zuivel van Campina in een nieuw en eigentijds jasje gestoken. Vanaf week 23 (begin juni) zullen de nieuwe verpakkingen voor melk, karnemelk, Fruitmelk, drinkyoghurt, yoghurt, vla en vele andere Campina producten in de winkelschappen staan en dus ook bij vele miljoenen consumenten dagelijks in de koelkast en op tafel.

Campina is immers al jaren het grootste merk in de Nederlandse supermarkten en daarmee ook de zuivelautoriteit van Nederland. Supermarktketens hebben Campina vorige week bovendien onderscheiden met de Wheel of Retail voor de meest innovatieve leverancier van de Nederlandse supermarkten.
Dat is te zien aan het nieuwe design, dat Campina in nauwe samenspraak met consumenten heeft ontwikkeld. De consumenten hebben hun duidelijke voorkeur uitgesproken voor een verpakking die modern, fris en lekker is en die het gezonde karakter van dagverse zuivel benadrukt.
Bovendien is het nieuwe Campina-design nog beter herkenbaar in het zuivelschap.
Op de nieuwe Campina pakken is precies te lezen welke voedingsstoffen het product in welke hoeveelheden bevat. Handig is dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de verschillende voedingsstoffen vanaf nu ook wordt vermeld. Daarmee komt Campina tegemoet aan de eisen die de moderne consumenten aan hun voedingsmiddelen stellen.

Informatie over houdbaarheid en herkomst
Ook vindt de consument op het pak uitleg over de houdbaarheid, de herkomst en de productieketen van dagverse Campina zuivel. Want ook al prijkt de koe na een aanwezigheid van zeven jaar niet langer prominent op de Campina verpakking, de Nederlandse Campina-veehouders en hun koeien staan natuurlijk nog altijd aan de basis van elk pak dagverse zuivel van Campina.
Op de internetsite www.campina.nl kunnen consumenten terecht voor de interactieve versie van de melkweg van Campina, aansprekende reclamespots en natuurlijk productinformatie.

Grootschalige actie
Via een grootschalige campagne op de winkelvloer wordt de consument gewezen op de nieuwe verpakkingen. Er komt een actie met exclusieve Campina-glazen.
Campina halfvolle melk, volle melk (beide natuurlijk met de verlengde houdbaarheidsdatum, herkenbaar aan het verszegel), karnemelk, yoghurt en vanillevla zullen als eerst in het nieuwe pak worden gestoken, waarna de andere producten volgen, zoals Campina Fruitmelk, Campina 0% vet (melkdrank, fruityoghurts) en het assortiment yoghurts en vla, zoals Campina Dubbelvla, Campina Slagroomvla (de enige echte) en Campina Zacht & Luchtig.