Time : 11:43:52 AM
Date : Monday, June 06, 2005
Sender Name: Yakult
Nieuwe leden voor managementsteam Yakult Belgium nv/sa
Anderlecht - 2005 - Yakult, wereldwijd pionier op het vlak van
preventieve gezondheidszorg en probiotica, heeft voor de Belgische
afdeling Mathijs de Bruin als nieuwe Managing Director aangesteld.
Ook Luc Caenen is gestart als Marketing Manager. Yakult kwam als
eerste "probioticum" op de markt in 1995 en heeft ongeveer 1/3 van
het probiotische zuivelsegment in België met de referenties Yakult
Original en Yakult Light. Wereldwijd is Yakult aanwezig in 27 landen
en wordt dagelijks gedronken door meer dan 25 miljoen mensen.
Mathijs de Bruin nieuwe Managing Director
Mathijs de Bruin (37) volgt Kioshi Oike op die een volgende
internationale missie in India aanvat voor Yakult Honsha. Mathijs is
sinds de start in Europa (1991) werkzaam voor de probiotica expert
als o.a. European Sales & Marketing en Business Development Manager
voor Yakult Europe B.V., Sales & Marketing Manager bij Yakult UK Ltd
en was ook al in 1995 betrokken bij het opstarten van de Belgische
operaties als Sales Manager. Na zijn aanstelling als MD voor Yakult
Nederland B.V. in 2000, zal Mathijs vanaf heden ook de Belgische
vestiging leiden.
Hij zal de missie en visie van Yakult in België verder uitwerken "om
met en via Yakult een bijdrage te leveren aan de algemene gezondheid
van de Belgen". Mathijs maakt deel uit van het Europese Management
Committee en rapporteert rechtstreeks aan de Europese Managing
Director Hiroshi Suzuki.
Hij heeft o.a. een dual degree in Master of Business Administration
en Master of Business Informatics (MBA MBI) bij de Rotterdam School
of Management.. Mathijs is gehuwd en heeft 2 kinderen.
Luc Caenen nieuwe Marketing Manager
Luc Caenen (52) vervult de functie van Marketing Manager bij Yakult
Belgium nv/sa. Zijn functie omvat de hele marketingplanning van de
Belgische Yakult-vestiging waaronder media-aankoop,
agentschapscoördinatie, permanente verkoopsanalyse, identificatie en
opvolging van diverse doelgroepen. Luc maakt deel uit van het
Belgische managementsteam en rapporteert aan Mathijs de Bruin.
Luc heeft een brede ervaring als o.a. Managing Partner van het
marketing and sales services agentschap People2People, Marketing and
Sales Director voor RJ Reynolds Tobacco Cy, Belgium and Luxembourg,
Group Marketing and Sales Manager voor de groep Comelco (nu Campina)
- Benelux en werkte tenslotte ook als Consultant bij AC Nielsen Cy.
Luc geeft gast-colleges aan de Ehsal/Instima Business School,
Stichting Marketing en BMMA. Luc is gehuwd en heeft 2 kinderen.
Over Yakult
Yakult is pionier op het vlak van preventieve gezondheidszorg en
probiotica. Het product Yakult werd reeds in 1935 ontwikkeld door de
Japanse arts Minoru Shirota. Yakult De bedrijfsfilosofie van Yakult
is wereldwijd werken aan een gezonde samenleving. Yakult streeft naar
een verbetering van het fysieke, mentale en sociale welzijn in de
samenleving. Enerzijds door het integreren van onderzoek,
ontwikkeling en verkoop en anderzijds door het ontplooien van sociale
en culturele activiteiten. Deze filosofie is de basis voor alle
activiteiten van Yakult in Europa. Het product Yakult kwam in 1994
als een van de eerste probiotische zuiveldranken op de Europese markt
in Nederland en vervolgens in 1995 in België. In 1996 volgden
Luxemburg, Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk (regio Parijs) en
Duitsland. Wereldwijd is Yakult aanwezig in 27 landen en wordt
dagelijks gedronken door meer dan 25 miljoen mensen.
Voor meer informatie over Yakult, surf naar www.yakult.be of bel naar
0800-13.621
Noot aan de redactie (