Time : 11:43:52 AM
Date : Monday, June 06, 2005
Sender Name: Yakult

Nieuwe leden voor managementsteam Yakult Belgium nv/sa

Anderlecht - 2005 - Yakult, wereldwijd pionier op het vlak van preventieve gezondheidszorg en probiotica, heeft voor de Belgische afdeling Mathijs de Bruin als nieuwe Managing Director aangesteld. Ook Luc Caenen is gestart als Marketing Manager. Yakult kwam als eerste "probioticum" op de markt in 1995 en heeft ongeveer 1/3 van het probiotische zuivelsegment in België met de referenties Yakult Original en Yakult Light. Wereldwijd is Yakult aanwezig in 27 landen en wordt dagelijks gedronken door meer dan 25 miljoen mensen.

Mathijs de Bruin nieuwe Managing Director

Mathijs de Bruin (37) volgt Kioshi Oike op die een volgende internationale missie in India aanvat voor Yakult Honsha. Mathijs is sinds de start in Europa (1991) werkzaam voor de probiotica expert als o.a. European Sales & Marketing en Business Development Manager voor Yakult Europe B.V., Sales & Marketing Manager bij Yakult UK Ltd en was ook al in 1995 betrokken bij het opstarten van de Belgische operaties als Sales Manager. Na zijn aanstelling als MD voor Yakult Nederland B.V. in 2000, zal Mathijs vanaf heden ook de Belgische vestiging leiden.

Hij zal de missie en visie van Yakult in België verder uitwerken "om met en via Yakult een bijdrage te leveren aan de algemene gezondheid van de Belgen". Mathijs maakt deel uit van het Europese Management Committee en rapporteert rechtstreeks aan de Europese Managing Director Hiroshi Suzuki.

Hij heeft o.a. een dual degree in Master of Business Administration en Master of Business Informatics (MBA MBI) bij de Rotterdam School of Management.. Mathijs is gehuwd en heeft 2 kinderen.

Luc Caenen nieuwe Marketing Manager

Luc Caenen (52) vervult de functie van Marketing Manager bij Yakult Belgium nv/sa. Zijn functie omvat de hele marketingplanning van de Belgische Yakult-vestiging waaronder media-aankoop, agentschapscoördinatie, permanente verkoopsanalyse, identificatie en opvolging van diverse doelgroepen. Luc maakt deel uit van het Belgische managementsteam en rapporteert aan Mathijs de Bruin.

Luc heeft een brede ervaring als o.a. Managing Partner van het marketing and sales services agentschap People2People, Marketing and Sales Director voor RJ Reynolds Tobacco Cy, Belgium and Luxembourg, Group Marketing and Sales Manager voor de groep Comelco (nu Campina)
- Benelux en werkte tenslotte ook als Consultant bij AC Nielsen Cy.

Luc geeft gast-colleges aan de Ehsal/Instima Business School, Stichting Marketing en BMMA. Luc is gehuwd en heeft 2 kinderen.

Over Yakult

Yakult is pionier op het vlak van preventieve gezondheidszorg en probiotica. Het product Yakult werd reeds in 1935 ontwikkeld door de Japanse arts Minoru Shirota. Yakult De bedrijfsfilosofie van Yakult is wereldwijd werken aan een gezonde samenleving. Yakult streeft naar een verbetering van het fysieke, mentale en sociale welzijn in de samenleving. Enerzijds door het integreren van onderzoek, ontwikkeling en verkoop en anderzijds door het ontplooien van sociale en culturele activiteiten. Deze filosofie is de basis voor alle activiteiten van Yakult in Europa. Het product Yakult kwam in 1994 als een van de eerste probiotische zuiveldranken op de Europese markt in Nederland en vervolgens in 1995 in België. In 1996 volgden Luxemburg, Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk (regio Parijs) en Duitsland. Wereldwijd is Yakult aanwezig in 27 landen en wordt dagelijks gedronken door meer dan 25 miljoen mensen.

Voor meer informatie over Yakult, surf naar www.yakult.be of bel naar 0800-13.621

Noot aan de redactie (