Tiscali

TISCALI ONDERSTEUNT BEDRIJFSINTEGRITEIT MET DE BiS 2005

Utrecht, 10 juni 2005 -- Vanavond wordt de Bedrijfsintegriteit Stimulans (BiS) 2005 uitgereikt. Het initiatief, dat het belang van bedrijfsintegriteit voor het voetlicht brengt en actief stimuleert, wordt ondersteund door elf bedrijven.

Tiscali vindt bedrijfsintegriteit essentieel als het gaat om het zakelijk en professioneel houden van relaties met toezichthouders, zoals commissarissen en accountants. Op die manier wordt ook transparantie gewaarborgd, zowel in operationele als in strategische zin. De BiS 2005 wordt uitgereikt aan het bedrijf dat naar het oordeel van de deskundige jury aantoonbaar werkt aan het verworden tot een meer integere organisatie en daarmee anderen kan inspireren. Het gaat bovenal om de weg ernaar toe, niet uitsluitend om het eindstation. De jury, bestaand uit onder anderen Lodewijk de Waal, Hella VoÇ"te-Droste en voorgezeten door Paul Nouwen, heeft de kanshebbers al eerder bekend gemaakt: KLM Catering services, Orange, Sité Woondiensten, VX Company.

Paul Nouwen reikt vanavond de BiS 2005 uit tijdens een feestelijke bijeenkomst in Amsterdam. Onderzoeksbureau Newcom Research Consultancy BV onderwierp de vier genomineerden aan een gedegen onderzoek, waarop de jury het uiteindelijke oordeel mede baseert. De jury komt deze avond tot het oordeel door zowel de onderzoeksresultaten als de bedrijfspresentaties van de genomineerden op de avond zelf in ogenschouw te nemen.

De initiatiefnemers zijn, naast Tiscali Nederland, ABP Pensioenen, Aon Groep Nederland BV, Content, DBM Nederland, ENECO Energie, Interpay Nederland BV, Interpolis Pensioenen, NPM Capital NV, ROC ASA en SCC.

De winnaar krijgt een bronzen kunstwerk van evenwichtskunstenaar Frans van Straaten.

Over Tiscali

Tiscali B.V. is de Nederlandse dochter van Tiscali S.p.A. (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), 'the Internet Communication Company'. Tiscali biedt breedband- en inbelinternettoegang voor consumenten en zakelijk gebruik, innovatieve communicatiediensten en content. Op 31 maart 2005 had Tiscali 5,2 miljoen actieve gebruikers in Italië, Duitsland, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Tsjechië waarvan 1,2 miljoen met een ADSL-abonnement. Daarvan zitten 235.000 gebruikers op het eigen netwerk van Tiscali.

De corporate website van Tiscali is www.tiscali.com. De Nederlandse website van Tiscali is www.tiscali.nl

Contact voor de media:

Van Kempen Public Relations & Public Affairs, telefoon 070-346 3760