Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T
(ONDER EMBARGO TOT 10 JUNI 9.00 UUR)

Arnhem, 7 juni 2005

'Fruit Extracts' van Greenland gekozen tot 's werelds mooiste etiket

De verpakking van de nieuwste productlijn 'Fruit Extracts' van Greenland bodycare producten heeft de prestigieuze internationale Finat Label Award gewonnen. Uit de ruim 250 inzendingen werd de serie etiketten voor de productlijn 'Fruit Extracts' als winnaar in de categorie cosmetica gekozen. De award werd vooral toegekend vanwege het fraaie design van de etiketten. Daarin zijn stilistische foto's gebruikt van het fruit, waarvan het extract in de bad- en bodyproducten is verwerkt.

Greenland heeft -zoals gebruikelijk- het etiket in eigen beheer ontworpen. Het bedrijf heeft een eigen visie op de emoties die een etiket moet oproepen bij de consument. Bij 'Fruit Extracts' ging het met name om natuurlijkheid, puurheid en eenvoud. Greenland heeft zich toegelegd op producten voor de lichamelijke verzorging, die gemaakt zijn op basis van natuurlijke ingrediënten. In de producten van de nieuwe lijn is een 100 procent natuurlijk en geconcentreerd extract van het vruchtvlees van appels, frambozen, mango's en papaja's verwerkt. Daardoor krijgen de producten een heerlijke, natuurlijke geur van fruit. De collectie 'Fruit Extracts' bestaat onder andere uit een showergel, body & massage olie, body butter en een body scrub.

De verkoopcijfers van de nieuwe fruit-lijn in het buitenland zijn fantastisch. Greenland behaalt 85 procent van de omzet door middel van export. In Nederland zijn Greenland producten ondermeer te koop bij V&D, Dille & Kamille en De Tuinen. 'Fruit Extracts' is binnenkort ook op de Nederlandse markt verkrijgbaar.

Bij de ontwikkeling van de etikettenlijn heeft Greenland samenwerking gezocht met BV Kolibri Etikettenfabriek uit 's Heerenberg. In nauwe samenwerking hebben beide bedrijven de stijlvolle etiketten ontwikkeld waarbij Kolibri in een vroeg stadium haar druktechnische kennis heeft ingebracht. Het is overigens niet de eerste maal dat een etiket van de Kolibri persen in de prijzen valt: In 2004 won Kolibri ook al een Finat Award. Toen in de categorie marketing dranken voor de holografische etiketten van Petrikov vodka-mixen.

De Finat Label Award wordt elk jaar georganiseerd door Finat, de wereldwijde branchevereniging van labelproducerende bedrijven. De jury beoordeelt zowel materiaalgebruik en druktechnische kwaliteit als de vormgeving van etiketten. Net als vorig jaar waren er dit jaar ruim 250 inzendingen voor de 6 award categorieën.

Noot voor de pers:

Voor meer informatie en foto's kunt u contact opnemen met Wisse Kommunikatie, Kitty Gunsing, telefoon 026-443 1523 of per e-mail kitty.gunsing@wisse-worldcom.nl. Wanneer u zich een goed beeld wilt vormen van de winnende etiketten op de Fruit Extracts producten, kunt u een pakketje Fruit Extracts aanvragen bij Kitty Gunsing door de antwoordmail te retourneren.

Wilt u informatie over Kolibri, neemt u dan contact op met Paul Holland, telefoon 0314-676 111 of per e-mail p.holland@kolibri.nl. Informatie over Greenland is te verkrijgen via Jan Willem van Kempen, telefoon 0174 221611of per e-mail info@greenland.nl

Over Greenland
Greenland is gevestigd in Wateringen en heeft zich helemaal toegelegd op de ontwikkeling van body- en care producten op basis van natuurlijke ingrediënten. Greenland werd vijftien jaar geleden door Jan Willem van Kempen, managing director en eigenaar, opgericht. Zijn passie voor eenvoud en natuur komen nog steeds duidelijk in de Greenland-producten naar voren. Bijna 85 procent van de producten van Greenland wordt geëxporteerd. Het bedrijf heeft distributeurs in 25 landen, waaronder de meeste Europese landen, maar ook de USA, Japan, Zuid-Korea, Australië en China. In deze landen laten de verkoopcijfers een gestage groei zien.

Ingezonden persbericht