Gemeente Den Helder

16-06-2005
Openbare kennisgevingen week 24
Bouwzaken

Ingediende bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning ontvangen voor:

- Van Galenstraat 9, voor het optrekken van de voor- en achtergevel van de woning (ontvangen 1 juni 2005);

- Wierbalg 1177, voor het optrekken van de achtergevel en het plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 1 juni 2005);

- Kruiszwin 2339, voor het plaatsen van een dakkapel in het voor- en achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 2 juni 2005);
- Polderweg 34, voor het legaliseren van de bestaande uitbreiding van de woning en het bouwen van een berging achter de woning (ontvangen 2 juni 2005);

- Doorzwin 4217, voor het verkleinen van een raamkozijn in de voorgevel van de woning (ontvangen 1 juni 2005);
- H.A. Lorentzstraat 78, voor het vernieuwen en vergroten van de berging achter de woning (ontvangen 2 juni 2005);
- Wierbalg 1115, voor het plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 3 juni 2005);
- Hertzogstraat 39, voor het plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 3 juni 2005);
- Keizersgracht 80/81, voor het bouwen van een woongebouw met twee appartementen (ontvangen 6 juni 2005);

- Pastoor Koopmanweg 11, voor het veranderen van de gevelreclames aan het bedrijfspand (ontvangen 6 juni 2005).
Het gaat hier om een bekendmaking als bedoeld in artikel 41 van de Woningwet. De bouwplannen zijn in behandeling en liggen mogelijk om advies bij verschillende afdelingen. Ze liggen dus niet ter inzage. Wenst u informatie over een van deze bouwplannen, maak dan eerst telefonisch een afspraak met het team Vergunningen van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223) 678623.

Verleende bouwvergunningenBurgemeester en wethouders hebben bouwvergunning verleend voor:

- Sternstraat 22, voor het veranderen van de achtergevel en de kap (zolderverdieping) van de woning en het plaatsen van een berging achter de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Krugerstraat 31, voor het vergroten en verhogen van de zolderverdieping en het plaatsen van een dakkapel in het voor- en achtergeveldakvlak van de woning (verzenddatum 2 juni 2005);
- Hartenstraat 24, voor het plaatsen van een kap (zolderverdieping) op de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Parallelweg 15, voor het wijzigen van de voorgevel van het bankgebouw (verzenddatum 2 juni 2005);

- Binnenhaven 97, voor het uitbreiden van de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Lijsterstraat 14, voor het plaatsen van een dakkapel in het voor- en achtergeveldakvlak van de woning (verzenddatum 2 juni 2005);
- Drs. F. Bijlweg 1, voor het wijzigen van de raamkozijnen in de gevels van de begane grond en eerste verdieping van het kantoorgebouw (verzenddatum 2 juni 2005);

- Oranjestraat 51-53-55, voor het aanbrengen van brandveiligheidsvoorzieningen in/aan de panden (verzenddatum 2 juni 2005);

- Steengracht 12, voor het uitbreiden van de verdieping van de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Van Leeuwenhoekstraat 22, voor het wijzigen van de achtergevel van de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Jacob van Heemskerckstraat 1, voor het wijzigen/uitbreiden van de kap van de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Zwanenbalg 1123, voor het plaatsen van een veranda achter de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Cornelis Ditostraat 30, voor het plaatsen van een berging achter de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Handelsweg 6, voor het bouwen van een bedrijfsunit (verzenddatum 2 juni 2005);

- Pluto 42, voor het uitbreiden van de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Wierbalg 1102, voor het uitbreiden van de entree aan de voorzijde van de woning (verzenddatum 2 juni 2005);

- Hagendoornstraat 43, voor het uitbreiden van de woning (verzenddatum 6 juni 2005);

- Wierbalg 1101, voor het uitbreiden van de entree en het plaatsen van een dakkapel in het voorgeveldakvlak van de woning (verzenddatum 6 juni 2005);

- Nieuwe Haventerrein, voor het tijdelijk (tot 1 november 2009) plaatsen van een romneyloods (verzenddatum 2 juni 2005). Bent u door het verlenen van de bouwvergunningen rechtstreeks in uw belangen getroffen, dan kunt u binnen zes weken na de dag waarop de beslissing is toegezonden aan de aanvrager bezwaar indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Doet u dit tijdig dan kunt u bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Alkmaar (Postbus 251, 1800 BG) schorsing van dit besluit aanvragen.

Sloopvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben vergunning verleend voor:
- Zeeweg 1, voor het verwijderen van asbesthoudende golfplaten van de paardrijbak;

- Oude Rijkswerf Willemsoord, voor het verwijderen van asbesthoudende geplakte vensterbanken, brandschoten boven de klapdeuren en geklemde gevelpanelen uit/van gebouw 004 (centrale ziekenboeg) (14B27);
- Oude Rijkswerf Willemsoord, voor het verwijderen van asbesthoudende plafondbeplating, de plaat onder de biljarttafel en golfplaten uit gebouw 002 (WSOV-gebouw) (14B38).

Milieuzaken

Wet milieubeheer
Burgemeester en wethouders hebben op 22 april 2005 van de Ontwikkelings- en Exploitatiemaatschappij Willemsoord BV het milieueffectrapport (MER) voor de (verdere) ontwikkeling vande Oude Rijkswerf aan de Weststraat tot een nautisch themapark (Cape Holland Willemsoord) met meer dan 500.000 bezoekers per jaar ontvangen. Dit rapport is opgesteld vanwege de hierover te nemen besluiten. Burgemeester en wethouders hebben verklaard dat het bovengenoemde MER aanvaardbaar is voor verdere besluitvorming.
Een exemplaar van het MER ligt vanaf 17 juni 2005 voor iedereen ter inzage bij de Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 tot 19.30 uur. Het rapport ligt ook bij de Openbare Bibliotheek aan het Bernhardplein 76 op maandag van 13.00 tot 17.00 uur, op dinsdag en donderdag van 13.00 tot 20.00 uur, op woensdag en vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 11.00 tot 14.00 uur. Het MER en de samenvatting hiervan kunt u ook downloaden via onze website www.denhelder.nl via de rubriek Bestuur & Politiek.

Op woensdag 6 juli 2005 is er om 19.30 uur een hoorzitting in het pand van de afdelingen Stadsbeheer en Ruimte, Wonen en Ondernemen aan de Drs. F. Bijlweg 1 (voormalig belastingkantoor). Tijdens deze bijeenkomst kunt u mondeling opmerkingen maken over het milieueffectrapport. U kunt uw opmerkingen ook schriftelijk indienen. Tot en met vrijdag 15 juli 2005 kunt u die sturen naar het college van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. U kunt daarbij verzoeken uw persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Uw opmerkingen mogen alleen betrekking hebben op het niet voldoen aan de vastgestelde regels over de inhoud van het rapport (besluit 7 februari 2005), danwel op onjuistheden in het rapport. Heeft u vragen naar aanleiding van deze publicatie, neem dan contact op met de medewerkers van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223) 678611. Elders op deze pagina kunt u meer lezen over de procedure van de milieueffectrapportage.

DEN HELDER, 16 juni 2005
drs. J.M. Staatsen, burgemeester
A.J. van den Berg, secretaris