Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 16 juni 2005

Cees Polman nieuwe directeur Cebuco

Per 1 juli 2005 gaat Cees Polman Cebuco leiden. Polman werkte tot voor kort bij Initiative Media waar hij werkzaam was als Research Director. Daarvoor was Polman werkzaam in verschillende functies bij ACNielsen Marketing Research waarvan gedurende vele jaren op internationale niveau en bij IPM International. Polman volgt bij Cebuco feitelijk Harold Hameleers op die de organisatie eind vorig jaar verliet. Tot het aantreden van Polman blijft Henk Borst interim directeur van Cebuco. Borst is tevens gevraagd om in samenwerking met Polman gedurende een bepaalde periode nog enkele dossiers af te wikkelen. Polman zal bij Cebuco de recent ingevoerde koerswijziging verder gestalte geven. Cebuco speelt in de nieuwe opzet een actievere rol voor wat betreft de expliciete promotie van het mediumtype dagbladen op de advertentiemarkt waarbij in belangrijke mate wordt gestuurd op het aantonen van de effectiviteit van het mediumtype dagbladen door middel van effectonderzoeken en reclame reactie onderzoeken.

Bestuursvoorzitter Cees Anceaux: "Met de komst van Cees Polman heeft het Cebuco Bestuur het volste vertrouwen dat de nieuwe doelstellingen van de brancheorganisatie, zoals die met name de afgelopen maanden zijn geformuleerd van op de korte en lange termijn gerealiseerd worden."