( BW)(NY-VIEWPOINT/ONE)(VWPT) Viewpoint en 'ONE: De campagne om
van armoede geschiedenis te maken' werken samen om één miljard on
line-advertenties te leveren tegen de top van de G8 in juli

    Redactie Business/Redactie Gezondheid/Medische redactie    
    Top van de G8

    NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- 15 juni 2005--ONE - een historische
inspanning van Amerikanen om de Amerikanen 'ONE by ONE' (één voor één)
op te roepen om te strijden tegen de wereldwijde opkomst van AIDS en
extreme armoede - en Viewpoint (NASDAQ:VWPT) - een toonaangevende
leverancier van innovatieve visuele technologieën voor het web en de
pc - kondigden vandaag een historische samenwerking aan om het
bewustzijn voor de ONE-campagne te vergroten.   
    Viewpoint werkt samen met ONE om één miljard Amerikanen te
bereiken via een nooit eerder geziene on line-bewustmakingscampagne.
Viewpoint levert momenteel zo'n 30 miljoen on line-advertenties per
dag dankzij gulle giften van advertentieruimte van AOL van Time Warner
(NYSE: TWX), 24/7 Real Media (NASDAQ: TFSM), MSN van Microsoft
(NASDAQ: MSFT), Google (NASDAQ: GOOG), MSNBC, About.com van the New
York Times' (NYSE: NYT), Burst! Media, Gamespot.com, Accuweather.com,
Right Media, ValueClick (NASDAQ: VCLK), en CBS.com, CBS News en UPN
van Viacom (NYSE: VIA). De oorspronkelijke campagne werd uitgewerkt
door @radical.media van Jon Kamen.  
    "Viewpoint en Jay Amato hebben bergen verzet om één miljard
afdrukken waar te maken op het moment dat ze nodig zijn -- voordat de
leiders van de G8 elkaar ontmoeten om te bespreken hoe onze landen de
armsten in de wereld kunnen helpen. Viewpoint heeft net die manier
gevonden om Amerikanen warm te maken waar Bono om vroeg, en Viewpoint
doet zijn wens tijdig uitkomen, namelijk de wens om iets te doen voor
de armsten op onze planeet," zei Jamie Drummond, directeur van DATA,
de groep die Bono heeft opgericht, en stichtend lid van ONE: de
campagne om van armoede geschiedenis te maken.   
    ONE spreekt Amerikanen aan via verschillende armoedebestrijdings-
en geloofsorganisaties om te tonen wat elk van hen - 'ONE by ONE' -
kan doen om het wereldwijde probleem van AIDS en armoede aan te
pakken. Van het hartje van het continent tot Hollywood verzamelen
Amerikanen van alle politieke en sociale strekkingen zich als EEN.
Vandaag hebben al meer dan 900.000 gewone Amerikanen hun stem gegeven
aan ONE door te surfen naar ONE.ORG en de ONE-verklaring te
ondertekenen.   
    De huidige inspanningen van ONE zijn toegespitst op de nakende top
van de wereldleiders van de G8 of "Groep van Acht" die van 6 tot 8
juli wordt gehouden in Edinburgh (Schotland). Ze roepen op tot drie
forse verbintenissen: meer en betere internationale bijstand,
kwijtschelding van schulden en handelshervorming voor de armste landen
ter wereld. Het "Miljard van Viewpoint" zal zijn bijdrage leveren aan
de Amerikaanse stemmen die de wereldleiders oproepen om meer te doen
voor wie minder heeft. "Groep van Acht  
    "Ik verleen mijn steun aan de ONE-campagne omdat ik wil doen wat
ik kan om armoede uit de wereld te helpen. We zijn bedrijven als
Viewpoint en Radical Media dankbaar dat ze er mee voor zorgen dat ONE
zoveel mogelijk mensen bereikt en dat ze de mensen aanmoedigen zich in
te zetten voor deze vitale kwestie," zei filmactrice en
ONE-voorstander Kate Hudson, die te zien is op de foto's en in de
videocampagne van ONE.   
    De samenwerking tussen Viewpoint en ONE kwam tot stand nadat Bono
op de TED-conferentie in februari een prijs in ontvangst nam. TED
(Technologie, Entertainment, Design) is een jaarlijkse conferentie van
800 toonaangevende figuren die erkend worden voor hun werk aan een
betere toekomst. Als onderdeel van de prijs mocht Bono drie wensen
doen voor de campagne om armoede uit de wereld te helpen. Zijn wensen
waren dat de toonaangevende technologiebedrijven van het land de
krachten zouden bundelen voor de volgende doelstelling: EEN miljoen
Amerikanen die zich aansluiten bij de ONE-campagne door de
ONE-verklaring on line te ondertekenen; EEN miljard media-afdrukken
voor de ONE-campagne, waardoor de Amerikanen solidair zijn met de EEN
miljard mensen die moeten leven met minder dan EEN dollar per dag; en
in EEN Afrikaans land - Ethiopië - 21ste-eeuwse technologie invoeren
door alle ziekenhuizen en scholen in het land van elektriciteit te
voorzien.   
    De CEO van Viewpoint, Jay Amato, die aanwezig was op de
conferentie, stemde ermee in om een manier te bedenken om één miljard
on line-advertenties te leveren.    
    "Ik stond versteld van het oorspronkelijke aanbod van Viewpoint,
en ik sta nog meer versteld van de snelheid waarmee ze hun belofte
waarmaken," zei Chris Anderson, de curator van TED. "Dit is precies
het soort spectaculaire inspanning die de TED-prijs wilde promoten."    
    "We zijn ontzettend trots dat we een rol spelen in de
ONE-campagne," zei Jay Amato, CEO van Viewpoint. "We vertrouwden erop
dat we vrijgevige uitgevers zouden vinden die de media konden
verschaffen, dat we konden helpen met de inhoud van de advertenties en
onze technologie ten dienste konden stellen om Bono's wens te doen
uitkomen. En het was hartverwarmend om te zien hoeveel steun we kregen
van onze partners, en om van nabij mee te maken dat zaken doen ook een
niet te onderschatten menselijke kant kan hebben."  
    Om de één miljard advertenties uit te voeren, gebruikt Unicast -
de advertentiegroep van Viewpoint Corporation - het
Unicast-advertentieplatform om de hele advertentiecampagne op te
zetten, te beheren en te leveren. De één miljard afdrukken bestaan uit
advertenties in standaardmedia, digitale interactieve media en
video's, met ongeveer tien tot vijftien procent video-advertenties.    
    Uitgevers die willen deelnemen en advertentieruimte willen
schenken aan de ONE-campagne, kunnen contact opnemen met Kristen
Corey, verkoopsdirecteur van Unicast, op 212-201-0843 of
kcorey@viewpoint.com.

    OVER ONE

    ONE is een historische inspanning van Amerikanen om de Amerikanen
'ONE by ONE' (één voor één) op te roepen om te strijden tegen de
wereldwijde opkomst van AIDS en extreme armoede. ONE is een verbond
van bijna EEN miljoen Amerikanen, opgericht door 11 van de grootste
hulporganisaties van het land: Bread for the World, CARE, DATA,
International Medical Corps, International Rescue Committee, Mercy
Corps, Oxfam America, Plan USA, Save the Children US, World Concern en
World Vision. ONE werkt ook nauw samen met de National Basketball
Association, Rock the Vote en de Millenniumcampagne.

    OVER VIEWPOINT

    Het platform van Viewpoint is de technologie achter een aantal van
de meest innovatieve, visuele ervaringen op het web en op de pc, met
toonaangevende klanten zoals America Online, General Electric, General
Motors, Hewlett Packard, IBM, Lexus, Microsoft, Samsung, Scion, Sony
en Toyota. Het on line-advertentiepakket van Unicast - de volgende
generatie advertentie- en beheersystemen van het bedrijf - en de
taakbalk van Viewpoint - de 'Vision for the Future of Search' - zijn
de laatste nieuwe baanbrekende technologieën die gebruik maken van de
volledige kracht van het platform van Viewpoint. Meer informatie over
Viewpoint vindt u op www.viewpoint.com.

    TOEKOMSTGERICHTE VERKLARINGEN

    Dit persbericht bevat "toekomstgerichte" verklaringen zoals
gedefinieerd in de Private Securities Litigation Reform Act van 1995
en gelijkaardige uitdrukkingen die de huidige verwachtingen van
Viewpoint over de toekomstige prestaties weergeven. Deze verklaringen
en uitdrukkingen zijn onderworpen aan risico's, onzekerheden en andere
factoren die ervoor kunnen zorgen dat de eigenlijke prestatie van
Viewpoint aanzienlijk afwijkt van de prestaties die uitgedrukt of
vervat zijn in deze verklaringen en uitdrukkingen. Het gaat onder meer
om de risico's, onzekerheden en factoren die beschreven zijn in de
bestanden en rapporten van Viewpoint die gedeponeerd zijn bij de
Veiligheids- en Uitwisselingscommissie en het gebrek aan zekerheden
dat Viewpoint erin zal slagen één miljard on line-advertenties te
leveren. Viewpoint en Unicast zijn handelsmerken van Viewpoint
Corporation. Copyright 2005 Viewpoint Corporation. Alle rechten
voorbehouden.

    --30--MT/ny*

    CONTACT: Leden van de pers:
             Schwartz Communications
             Dawn Sullivan, 781-684-0770
             viewpoint@schwartz-pr.com
             or
             Investor Relations:
             Financial Dynamics
             Julie Prozeller, 212-850-5600
             jprozeller@fd-us.com