Ingezonden persbericht


Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie kiest CSC voor realisatie trajectcontrole A20 en A10

Keuze voor aantoonbare ervaring en bewezen oplossingen

Bunnik, 20 juni 2005 - CSC Computer Sciences BV is door het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) geselecteerd voor de realisatie van het trajectcontrolesysteem op de A20 bij Rotterdam en op de A10 (Ring West). Volgens de overeenkomsten verzorgt CSC turn-key oplossingen, inclusief projectmanagement, implementatie, beheer en ondersteuning voor beide projecten. Beide overeenkomsten zijn onderdeel van het BVOM-programma voor de landelijke uitrol van trajectcontrolesystemen.

Het CSC Traject Controle Systeem (CTCS) vormt de basis voor de realisatie van beide projecten. Deze oplossing biedt niet alleen geavanceerde technologie, maar is op basis van concrete praktijkervaring verder verbeterd. CSC was in Nederland nauw betrokken bij de eerste pilot voor trajectcontrolesystemen op de A2 en implementeerde de systemen voor de A12, A13 en A1. CSC is hoofdaannemer van de projecten en verzorgt naast de implementatie ook het beheer en onderhoud voor een periode van drie jaar. Deze activiteiten vinden plaats vanuit het Enterprise Development Center van CSC in Bunnik. De systemen zullen naar verwachting eind 2005 live gaan.

"Deze keuze van het BVOM onderstreept onze ruime ervaring op het gebied van verkeersmanagement. We streven ernaar om de ervaring die in Nederland is opgedaan met de ontwikkeling en implementatie van trajectcontrolesystemen, ook in andere landen toe te passen. We implementeren bewezen oplossingen op basis van nieuwste generatie trajectcontrolesystemen", zegt Paul van Roozendaal, Managing Director Nederland van CSC. "Dit stelt ons in staat ook complexe trajecten, op lastige locaties met diverse segmenten, op een betrouwbare, efficiënte en kosteneffectieve manier te controleren."

###

Over trajectcontrole
Trajectcontrole is een relatief nieuwe manier om snelheden te meten en overtreders te bekeuren. Kenmerkend is dat de snelheid niet op één punt wordt gemeten, maar dat het om de gemiddelde snelheid over een langere afstand gaat. Trajectcontrole werkt in principe zeven dagen per week en 24 uur per dag. De pakkans is 100%.

Weggebruikers blijken zich met trajectcontrole goed aan de snelheidslimiet te houden. Op trajecten waar aanvankelijk vaak de snelheid werd overschreden, is het overtredingspercentage teruggebracht naar enkele procenten. Trajectcontrole komt de verkeersveiligheid en de doorstroming van het verkeer, en het milieu ten goede.

Over het BVOM
Het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie is een zelfstandig onderdeel van het Openbaar Ministerie en adviseert over wet- en regelgeving op verkeersgebied. Ook overlegt het BVOM met alle partijen die verkeercontroles uitvoeren en bekijkt het hoe de wetten en regels op straat effectief te handhaven zijn. Het BVOM bepaalt overigens niet hoe die regels eruit zien: net als 'gewone' wetten worden de verkeerswetten vastgesteld door de Eerste en Tweede Kamer.

Over CSC
Computer Sciences Corporation is sinds de oprichting in 1959 uitgegroeid tot één van 's werelds grootste IT-dienstverleners. CSC's missie is het leveren van oplossingen aan organisaties in industrie en overheid, die exact aansluiten op hun specifieke eisen en die deze organisaties in staat stellen te profiteren van de geavanceerde toepassing van technologie.

CSC heeft wereldwijd circa 79.000 medewerkers. Zij richten zich op systeemontwerp en -integratie, outsourcing van IT en bedrijfsprocessen, applicatiesoftwareontwikkeling, web- en applicatie-hosting en management-consulting. Het hoofdkantoor van CSC staat in El Segundo, Californië. Het bedrijf behaalde een omzet van $14,1 miljard over de periode van de laatste 12 maanden (eindigend op 1 april 2005).

Ingezonden persbericht