Ingezonden persbericht


Persbericht

Telefonische agents Vendex KBB ondersteund met Trinicom

Wilp, 20 juni 2005 -- Medewerkers van onder andere de Bijenkorf, HEMA of V&D die te maken krijgen met een computer- of kassastoring, worden sinds kort nog sneller geholpen door de servicedesk van moederbedrijf Koninklijke Vendex KBB. Onlangs heeft men daar namelijk ter ondersteuning van de telefonische agents het eService Center van Trinicom in gebruik genomen. Alle informatie over de gebruikte IT-applicaties en -apparatuur is overzichtelijk ondergebracht in de kennisbank van dat systeem en daardoor sneller beschikbaar.

Het eService Center vervangt een oud systeem dat niet langer voldeed. Vendex KBB koos voor Trinicom vanuit het oogpunt van kostenreductie. Ook het gebruik van de kennisbank ter ondersteuning van de telefonische agents in combinatie met de mogelijkheid deze kennis in een later stadium voor web selfservice te gebruiken sprak aan. Vendex KBB is namelijk van plan om in de nabije toekomst ook ondersteuning via web selfservice te bieden. De ruim 25 medewerkers van de helpdesk zullen daarmee nog verder ontlast worden.

Tessa van Nes, unitmanager servicedesk bij Vendex KBB IT Services: "Het eService Center is erg gebruiksvriendelijk. Onze medewerkers weten het juiste antwoord eenvoudig te vinden, zodat het minder vaak voorkomt dat ze een beller moeten doorschakelen naar de tweede lijn. Een groot voordeel is ook dat we informatie over bijvoorbeeld nieuwe projecten snel voor de hele afdeling beschikbaar kunnen stellen. Voordat we de kennisbank gingen vullen hebben we eerst - in nauw overleg met Trinicom - goed nagedacht over wat de meest logische structuur zou zijn. Daar plukken we nu de vruchten van. Bij het vullen van de kennisbank werden we bovendien intensief begeleid door Trinicom. Dankzij hun expertise is dat proces zeer efficiënt verlopen en was het systeem snel operationeel."

Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Het onderhoud, de distributie en het beheer van steeds wijzigende informatie is cruciaal om klanten - of dat nou interne of externe klanten zijn - juist te informeren. Met name bij storingen is het bovendien van belang dat de informatie makkelijk vindbaar is, zodat de beller niet doorgeschakeld of zelfs later teruggebeld moet worden. In het eService Center wordt bovendien de contacthistorie vastgelegd, zodat bij beantwoording van vragen eventuele eerdere contacten in ogenschouw genomen kunnen worden."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, Waterschapsbedrijf Limburg en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over Vendex KBB
Vendex KBB is de grootste non-food detailhandelsonderneming in Nederland, met een netto-omzet van ¤ 4,1 miljard en een geschat marktaandeel van 8% in de Nederlandse non-foodsector. Het concern is ook actief in zes andere Europese landen (België, Luxemburg, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Spanje).

Tot de onderneming behoren verschillende winkelformules in de sectoren warenhuizen, variety stores en speciaalzaken. De winkelportefeuille bestaat uit de grootste groep van doe-het-zelfwinkels in de Benelux (Praxis en Formido in Nederland, Brico en Brico Plan-it in België); variety store HEMA (Nederland, België en Duitsland); de enige Nederlandse warenhuizenketens (V&D en de Bijenkorf);

drie internationale fashionformules (M&S, Hunkemöller en Claudia Sträter) en twee elektronicaketens (Dixons en Dynabyte). De twaalf winkelformules hebben samen circa 1.700 vestigingen met 1,9 miljard m2 aan vloeroppervlakte in zeven landen. Bij het concern werken circa 40.000 medewerkers.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com