NMBS

Grote Europese verlader kiest knowhow van B-Cargo en SNCF

16/06/2005

voor een strategische goederenstroom van 2,8 miljoen ton

B-Cargo en de SNCF delen mee dat op 15 juni een letter of intent werd getekend voor de realisatie van een goederenvervoer van 2,2 miljoen ton tussen Duinkerke en Luik en van 600.000 ton tussen Seraing en Duinkerke, en dit voor een periode tot 2010.

Deze letter of intent volgt op een internationale marktraadpleging die in 2004 werd gelanceerd voor het transporteren van ijzer- en staalproducten van Duinkerke richting Luik en van cokes in de omgekeerde richting.
In hun gezamenlijk bod op deze marktraadpleging hebben B-Cargo en Fret SNCF op een heel nauwgezette manier kunnen ingaan op de door de klant gestelde eisen inzake betrouwbaarheid, stiptheid, aanpassingsvermogen en flexibiliteit. De spoorondernemingen hebben bovendien een vernieuwd aanbod voor het transport van ongeveer 600.000 ton cokes op jaarbasis naar Duinkerke ingediend.

Voorgestelde oplossing:


- een transportorganisatie met specifiek toegewezen middelen: wekelijks 30 tot 35 treinen van elk 2.300 ton bruto;
- soepel inspelen op de ontwikkelingen door het inzetten van bijkomende treinen dankzij het aanpassingsvermogen van de toegekende productiemiddelen,

- de mogelijkheid voor de klant om desgevallend treinen te annuleren door een soepel aanbod in het kader van de letter of intent,
- aantrekkelijke economische voorwaarden,

- moderne wagens die perfect aangepast zijn aan de noden van de klant.

B-Cargo en Fret SNCF hebben vorig jaar al hun professionele aanpak bewezen door 250.000 ton ijzer- en staalproducten te vervoeren tussen Duinkerke en Luik. Deze goederenstroom bedraagt, heen en terug, 1 miljoen ton in 2005.

In het kader van de nieuwe marktraadpleging werd een letter of intent getekend die loopt over meedere jaren. In 2006 voorziet men 1,5 miljoen ton om te stijgen tot 2,8 miljoen ton in 2010.

""