Ingezonden persbericht


>

Meerjarenplan ontwikkelt binnenstad als bestemming voor meetings en events

Bergen op Zoom bewust van kansrijke positie in zakelijke ontmoetingen

Bergen op Zoom is een van de steden in Nederland waar de oude kern relatief goed bewaard is gebleven. Het beheer van het centrum, de ruimtelijke ordening en het duurzame evenwicht in haar functies heeft ertoe bijgedragen dat de kern een rustieke en authentieke uitstraling kent. Hierdoor is een prettig woon-, werk-, en winkelklimaat ontstaan wat door haar inwoners en bezoekers wordt gekoesterd.

Bergen op Zoom huisvest in het hartje van de stad in een straal van 100 meter de bijzondere historische locaties Stadsschouwburg De Maagd, Stadspaleis Het Markiezenhof, Het Oude Stadhuis, de Sint Gertrudiskerk. Deze verschillende locaties kennen een eigen functie en exploitatie. De Afdeling Verhuur is verantwoordelijk voor de commerciële exploitatie voor onder meer ontvangsten van zakelijke groepen in meetings en events in één of een combinatie van deze sfeergelegenheden.

De diversiviteit van de voorzieningen op loopafstand, de gemoedelijke en rustieke sfeer in de omgeving, de allianties met de horeca en het overkoepelende bureau voor de verhuur, maakt Bergen op Zoom tot een topbestemming voor de Benelux. De naamsbekendheid bij de doelgroep, perceptie over de stad en het aantal boekingen bereiken echter nog niet het gewenste niveau.

De gemeente Bergen op Zoom heeft TCRM, het bureau achter branchesamenwerkingsverband Brabant Meetings, opdracht gegeven voor het opstellen van een meerjarenplan voor de positionering van de stad als bestemming in het zakelijk toerisme. TCRM presenteert het functionele plan voor 2006 tot 2008 in het late najaar.


---