Nederlands Uitgeversverbond

Cannes: Café du Print

7 juni 2005

Woensdag 22 juni organiseert Sanoma Uitgevers voor de zesde keer Café du Print* in Cannes.

Café du Print is een discussiebijeenkomst voor de Nederlandse en Vlaamse afgevaardigden tijdens het internationale reclamefestival in Cannes. Geïnspireerd door de Press & Poster expositie wordt er met een panel van prominente reclame creatieven gediscussieerd olv Koos de Boer van Sanoma Uitgevers - over de ontwikkelingen in print wereldwijd.

Aad Kuijper (van Lowe Paris) zal kort vertellen over de printsituatie in Frankrijk, printjuryleden Antoine Houtsma (Doom&Dickson) en Jens Mortier (MortierBrigade, België) zullen vertellen over hun ervaringen als printjurylid. Hoe is de jury tot zijn beslissingen gekomen? Wat zijn de trends en welke rol spelen Nederland en België daarin? Ook Lode Schaeffer (S-W-H) en Marcel Hartog (N=5) discussiëren mee.

Voorafgaand aan Café du Print verzamelen senior creatieven (o.a. Wim Ubachs, Lode Schaeffer en Erik Wünsch) en Jonge Honden zich woensdagochtend de 22ste juni om 11.00 uur bij de Press & Poster expositie in het Palais des Festival. In kleine groepjes wordt er langs het werk gelopen en gediscussieerd.

Voorgaande jaren kon Café du Print rekenen op enthousiaste medewerking van o.a. Joeri Bakker, Maarten Bakker, Lysbeth Bijlstra, Christien van Citters, Darre van Dijk, Herbert van Hoogdalem, Diederick Hillenius, Bas Korsten, Niels Meulman, J-P Nieuwerkerk, Romke Oortwijn, Piebe Piebenga, Pepijn Rooijens, Lode Schaeffer, Kees Sterrenburg, Guillaume van der Stighelen, Henny van Varik, Rob van Vijfeijken, Ron Walvisch, Erik Wünsch, Jeroen van Zwam.

Café du Print: iedereen is welkom op woensdag 22 juni om 16.00 uur, Noga Hilton, Brougham Salon.

---


* Cafe du Print is een initiatief van Sanoma Uitgevers i.s.m. ADCN, Jonge Honden, Adformatie, Cebuco, NUV/Groep Publiekstijdschriften en de Telegraaf