Nederlands Uitgeversverbond

Café du Print / Cannes Lions

Café du Print

---

Woensdag 22 juni organiseert Sanoma Uitgevers in samenwerking met o.a. de Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond voor de zesde keer Café du Print* in Cannes.

Aad Kuijper (van Lowe Paris) zal kort vertellen over de printsituatie in Frankrijk, printjuryleden Antoine Houtsma (Doom&Dickson) en Jens Mortier (MortierBrigade, België) zullen vertellen over hun ervaringen als printjurylid. Hoe is de jury tot zijn beslissingen gekomen? Wat zijn de trends en welke rol spelen Nederland en België daarin? Ook Lode Schaeffer (S-W-H) en Marcel Hartog (N=5) discussiëren mee.

Café du Print is een discussiebijeenkomst voor de Nederlandse en Vlaamse afgevaardigden tijdens het internationale reclamefestival in Cannes. Geïnspireerd door de Press & Poster expositie wordt er met een panel van prominente reclame creatieven gediscussieerd o.l.v. Koos de Boer van Sanoma Uitgevers - over de ontwikkelingen in print wereldwijd.

Voorafgaand aan Café du Print verzamelen senior creatieven (o.a. Wim Ubachs, Lode Schaeffer en Erik Wünsch) en Jonge Honden zich woensdagochtend om 11.00 uur bij de Press & Poster expositie in het Palais des Festival. In kleine groepjes wordt er langs het werk gelopen en gediscussieerd.

Voorgaande jaren kon Café du Print rekenen op enthousiaste medewerking van o.a. Joeri Bakker, Maarten Bakker, Lysbeth Bijlstra, Christien van Citters, Darre van Dijk, Herbert van Hoogdalem, Diederick Hillenius, Bas Korsten, Niels Meulman, J-P Nieuwerkerk, Romke Oortwijn, Piebe Piebenga, Pepijn Rooijens, Lode Schaeffer, Kees Sterrenburg, Guillaume van der Stighelen, Henny van Varik, Rob van Vijfeijken, Ron Walvisch, Erik Wünsch, Jeroen van Zwam.

Café du Print: iedereen is welkom op woensdag 22 juni om 16.00 uur, Noga Hilton, Brougham Salon.


* Cafe du Print is een initiatief van Sanoma Uitgevers i.s.m. ADCN, Jonge Honden, Adformatie, Cebuco, NUV/Groep Publiekstijdschriften en de Telegraaf.

---

Cannes Lions Amsterdam - 15 september 2005
Ook dit jaar zal het Cannes Lions evenement in Amsterdam plaatsvinden. Tijdens dit evenement wordt al het winnende creatieve werk voor wat betreft film en print getoond. Er zullen workshops plaatsvinden en uiteraard zullen borrel en bijbehorend feest niet ontbreken. De voorlopige datum van Cannes Amsterdam is 15 september 2005. De locatie is op dit moment nog niet bekend. Wel is zeker dat ook in de ontwikkeling van Cannes Amsterdam de creatieven de touwtjes in handen krijgen. Up-to-date informatie vindt u op www.canneslions.nl .

Partners in Cannes Lions Amsterdam zijn:
Adformatie, NUV/Groep Publiekstijdschriften, Radio 538, Sanoma Uitgevers, Usual Suspects en VEA.