Ingezonden persbericht


THOMSON introduceert nieuwe microsystemen voor nog meer mp3-plezier

Amsterdam, 22 juni 2005 - Thomson, wereldwijd één van de toonaangevende producenten van consumentenelektronica producten, zoals televisie-, video-, en audio-apparatuur introduceert twee nieuwe microsystemen, speciaal ontworpen om nog meer te kunnen genieten van de mp3-technologie.

De CS700 en CS600 zijn twee zeer compacte microsystemen die het mogelijk maken om cd's en radioprogramma's rechtstreeks op te nemen als mp3-bestand. Dankzij de ingebouwde USB-aansluiting kunnen de bestanden vervolgens rechtstreeks overgebracht worden naar de mp3-speler of computer. De CS700 en CS600 bieden plaats aan SD- en MMC-geheugenkaarten, zodat naast het rechtstreeks afspelen vanaf een geheugenkaart, bestanden ook gemakkelijk van en naar eigen geheugenkaarten gebracht kunnen worden.

Dankzij het unieke NEO-cd-wisselsysteem van THOMSON zijn beide systemen zeer compact van formaat, maar toch in staat om vijf cd's tegelijk te bevatten. Door de mogelijkheid om mp3 te gebruiken, kan er vijftig uur muziek afgespeeld worden, zonder een nieuwe cd te plaatsen. Een lcd-scherm met ID3-tagging maakt het mogelijk om op basis van de naam van de artiest, het nummer of het album snel te zoeken in de uitgebreide muziekcollectie. Beide toestellen zijn voorzien van een radio (AM/FM mét RDS), afstandbediening en ingebouwde klok met slaap-/wektimer.

De CS700 heeft bovendien een ingebouwde Lyra mp3-speler met een geheugencapaciteit van 128 MB. De mp3-speler kan worden losgekoppeld voor gebruik als draagbare speler.

Prijzen en verkrijgbaarheid
Beide modellen zijn per direct verkrijgbaar via een gericht distributiekanaal; onder andere bij Correct, BCC, MediaMarkt, E.P., Polectro en Expert. De CS600 heeft een adviesprijs van ¤ 249,- en de CS700 ¤329,-. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

THOMSON

THOMSON (Euronext Parijs: 18453) (NYSE: TMS) is een gerenommeerd aanbieder van technologie en diensten voor entertainmentâ¤' en mediabedrijven. THOMSON maakt maximaal gebruik van zijn vooraanstaande positie op het gebied van entertainment, media en technologie, en is daardoor in staat om totaaloplossingen aan te bieden aan content-creators, televisiemaatschappijen, en fabrikanten en retailers. Het bedrijf doet dit onder de merknamen Technicolor, Grass Valley, THOMSON en RCA.