Gemeente Almere

Burgerjaarverslag

Het Burgerjaarverslag geeft een overzicht van de prestaties van de gemeente. Onder andere op het terrein van de kwaliteit van dienstverlening en burgerparticipatie. Is er een goede telefonische dienstverlening? Hoe lang moest u wachten aan de balies? Krijgt u antwoord op uw e-mail? Maar ook op het terrein van burgerparticipatie, inspraakprocedures en klachten.

Kortom, de gemeente legt verantwoording af. Maakt inzichtelijk wat er gebeurd is, en wat er gaat gebeuren in de toekomst. Deze informatie maakt duidelijk waar u op mag rekenen qua dienstverlening. En voor de gemeente zelf is het een goed middel om haar eigen prestaties kritisch te bekijken.

Om de prestaties ook meetbaar te maken heeft de gemeente normen voor dienstverlening ontwikkeld. In het Burgerjaarverslag 2004 treedt de gemeente hiermee voor het eerst naar buiten.

Elke gemeente is verplicht om jaarlijks een Burgerjaarverslag uit te brengen. Annemarie Jorritsma is als burgemeester verantwoordelijk voor de kwaliteit van dienstverlening, daarom publiceert zij dit verslag.

Het Burgerjaarverslag is in gedrukte vorm beschikbaar (gratis af te halen bij stadhuis en stadsdeelkantoren) en in digitale vorm (pfd):

Burgerjaarverslag 2004 (2 MB)

Burgerjaarverslag 2003 (1,7 MB)