Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Lijnden, 23 juni 2005

Leontien van Moorsel: Ambassadrice Gezond eten op het werk

Wielrenster Leontien van Moorsel is met ingang van 23 juni ambassadrice 'Gezond eten op het werk' voor Nederlands vierde cateraar, Avenance Nederland. Zij wordt hiermee hèt gezicht van een gezonde levensstijl en voedingspatroon voor werkend Nederland. Aangezien Nederlanders steeds ongezonder leven en zwaarder worden, wil Avenance mensen bewust maken van de noodzaak van gezonde voeding en voldoende lichaamsbeweging.

Verantwoord cateren
Gosse Visser, Algemeen Directeur Avenance Nederland: 'Op onze 450 locaties gaan we het begrip 'verantwoord cateren' inhoud geven. Dit gaat in vorm van gezondheidsprogramma's waarbij goede, gevarieerde voeding en voldoende beweging het uitgangspunt zijn. Leontien van Moorsel wordt daarbij het 'gezonde' gezicht en zal onze gasten motiveren meer te bewegen om zodoende aan hun gezondheid te werken. Tijdens haar sportcarrière stond Van Moorsel bekend om haar topprestaties en doorzettingsvermogen. Als geen ander weet zij hoe belangrijk goede voeding en bewegen is.'

Avenance
Op 23 juni 2005 is de naam Avenance Nederland gelanceerd. Avenance Nederland is onderdeel van het in Frankrijk beursgenoteerde Groupe Elior en is voortgekomen uit Holland Catering Specialisten (HCS), Restoplan, Modus food & mood en Le Grand Bernard. Met ruim 2.000 medewerkers verdeeld over 450 restaurants in bedrijven en organisaties, is Avenance toonaangevend cateraar in Nederland. Dagelijks worden 150.000 lunchgasten bediend. Avenance is ook in Frankrijk, Italië en Engeland vertegenwoordigd. Groupe Elior is actief in 12 landen waar circa 50.000 medewerkers dagelijks 2,3 miljoen gasten van een maaltijd voorzien.


---


---


---