Ingezonden persbericht


Persbericht

Peregrine Systems en Mercury kondigen strategische samenwerking aan

Partnership voor optimalisatie van IT Service Management

Amersfoort - 23 juni 2005 - Peregrine Systems Inc. (OTC: PRGN), de toonaangevende leverancier van oplossingen voor asset en service management, en Mercury Interactive Corporation (NASDAQ: MERQ), de wereldwijde leverancier van oplossingen voor Business Technology Optimization (BTO), kondigen een strategische samenwerkingsovereenkomst aan om klanten te helpen de waarde van hun IT-operaties te maximaliseren. Beide bedrijven zullen een reeks van oplossingen voor Information Technology Infrastructure Library (ITIL®)-compliant IT service management (ITSM) aanbieden.

Mercury zal zijn oplossingen voor applicatiebeheer integreren met Peregrine's software voor IT asset en service management. Het geïntegreerde aanbod van beide bedrijven zal klanten helpen bij de optimalisering van hun IT-ondersteuning en leveringsprocessen, en bij het beheer van incidenten, problemen, verandering, configuraties, service niveaus en beschikbaarheid.

"Verschillende bedrijven kiezen ITIL (IT Infrastructure Library) voor een gestructureerde en herhaalbare aanpak voor het beheer van veranderingen in hun IT en de levering van kwalitatieve IT-diensten door het hele bedrijf heen", zegt Kris Brittain, vice president en research director bij Gartner, Inc. "Om de beloftes van ITIL in te lossen combineren bedrijven de beste technologieën op het vlak van probleemoplossing en change management met een databank voor configuratiebeheer (CMDB)."

De overeenkomst tussen Peregrine en Mercury zal klanten helpen om:


* Een end-to-end proces voor veranderingsbeheer te implementeren. Klanten kunnen Mercury IT Governance Center(TM) gebruiken in combinatie met Mercury Application Mapping(TM) en Peregrine ServiceCenter® voor het beheer van aanvragen voor verandering in IT. Ze kunnen ook wat-als-analyses uitvoeren en de implementatie van veranderingen automatiseren;
* Een databank voor configuratiebeheer te bouwen. Klanten kunnen configuratiedata over IT assets, applicaties en de complexe relaties tussen technologiecomponenten delen tussen Peregrine Active CMDB en Mercury Universal CMDB;
* De continuïteit van de IT-dienstverlening te verbeteren en de mean time to resolution (MTTR of hersteltijd) te verkorten. Klanten kunnen de integratie van Mercury Business Availability Center(TM) en Peregrine ServiceCenter benutten om snel de zakelijke impact van een IT-probleem te bepalen en het proces van prioriteitsbepaling en probleemoplossing te versnellen.
* End-to-end IT-dienstenniveaus te beheren. Klanten kunnen het geïntegreerde Business Availability Center van Mercury en ServiceCenter van Peregrine gebruiken om meer inzicht te krijgen in IT-diensten zoals service level agreements (SLA's) en operational level agreements (OLA's) en deze te beheren en te rapporteren.

"Een belangrijke factor voor de optimalisering van IT service management is het opstellen van een gesloten proces voor change management waardoor bedrijven begrijpen wat de impact van verandering is en achteraf kunnen nagaan of de verandering efficiënt was", zegt Stephen Elliot, research director bij IDC. "Dit proces vereist een goede integratie van configuratie- en veranderingsbeheermogelijkheden op het applicatie- en infrastructuurniveau. Bovendien is een goed doordachte IT governance-aanpak nodig."

Yuval Scarlat, senior vice president of products bij Mercury zegt: "Met deze samenwerking komen Mercury en Peregrine tegemoet aan de dringende behoefte aan een gemeenschappelijk model voor ITIL-compliant service management. De combinatie van Mercury's expertise in applicatiebeheer en Peregrine's producten voor asset- en dienstenbeheer helpt klanten de waarde van hun initiatieven op het vlak van IT service management te optimaliseren."

"Dankzij de strategische samenwerking met Mercury kunnen we oplossingen voor gevorderde analyses en de optimalisering van IT-prestaties sneller op de markt brengen. Deze zijn een cruciaal element in Peregrine's Optimal IT-visie", zegt Deborah Traub, senior vice president product delivery bij Peregrine. "Met de integratie van de eigenschappen van Mercury Application Mapping in Optimal IT-technologieën bieden we onze klanten de kans om pro-actief in te spelen op veranderingen binnen een globale IT-infrastructuur."

Over Peregrine Systems

Peregrine Systems Inc. ontwikkelt softwareoplossingen die bedrijven helpen bij het ontwikkelen van IT-Service en Asset Management activiteiten waarbij de kosten en risico's verlaagd en de IT-productiviteit en -dienstverlening verbeterd worden. Asset en Service Management-oplossingen, zoals Asset Tracking, Expense Control, Service Control en Service Alignment, richten zich op specifieke zakelijke problemen. De oplossingen maken het bedrijven mogelijk een veranderende IT-infrastructuur te begeleiden, hun relaties met eindgebruikers en dienstenleveranciers te onderhouden en een beter inzicht te krijgen in het resultaat van IT-investeringen. Peregrine's Evolution Model voorziet in een blauwdruk voor bedrijven die systematisch de efficiëntie van hun IT-activiteiten willen ontwikkelen.

Peregrine Systems is in 1981 opgericht en heeft een rijke traditie als leverancier van oplossingen met uitgebreide functionaliteiten voor de wereldwijde zakelijke markt. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Diego, Californië. Peregrine Systems heeft tevens kantoren in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op www.peregrine.com.

Over Mercury

Mercury Interactive Corporation (NASDAQ: MERQ) is een wereldwijde leverancier van oplossingen voor business technology optimization (BTO) en helpt klanten de waarde van hun IT te optimaliseren. Het bedrijf werd opgericht in 1989 en is actief over de hele wereld. Vandaag is het één van de snelst groeiende softwarebedrijven. Mercury levert software en diensten voor IT Governance, Application Delivery en Application Management. Klanten gebruiken de oplossingen van Mercury voor het beheer van prioriteiten, processen en mensen in een IT-omgeving alsook voor het testen en beheren van de kwaliteit en prestaties van bedrijfskritieke toepassingen. Het BTO-aanbod van Mercury wordt aangevuld door technologieën en diensten van wereldwijde zakenpartners. Meer informatie is beschikbaar op www.mercury.com.