Digitale Gemeente Houten

Hulpdienst overspoeld door telefoon over hitte.

vrijdag 24 juni 2005 - Bron: Redactie SDGH/SOS Hulpdienst

De SOS Telefonische Hulpdienst heeft de afgelopen week steeds vaker bellers gekregen, die zich zorgen maken over de aanhoudende hitte. Omdat vrijdag sinds 11.30 uur officieel een hittegolf is bereikt, verwacht de Telefonische Hulpdienst nog meer telefoontjes van bezorgde mensen.

Directeur Nicole Teeuwen: Vooral ouderen hebben het zwaar deze dagen, kunnen de slaap niet vatten en bellen s nachts. Ze zijn bezorgd dat deze warmte er al zo vroeg in het jaar is, en vrezen de rest van de zomer.

Het is voor de Telefonische Hulpdienst sowieso moeizaam om in de zomer de bezetting 24 uur rond te krijgen i.v.m. vakantie, maar met dit weer wordt dat extra lastig.

Nicole Teeuwen: er is meer in het algemeen behoefte aan groeiende capaciteit, dus meer vrijwilligers. Er wordt steeds meer een beroep op ons gedaan door de inwoners van de stad Utrecht en omgeving. Echter wanneer er zaken spelen die de mensen erg bezighouden, stijgt het aantal telefoontjes, en kunnen wij de vraag niet aan.

Dus besluit zij, vrijwilligers zijn bij ons altijd welkom om de telefoon te bemensen, zodat wij nog beter in staat zijn om de mensen die behoefte hebben aan een gesprek goed en met aandacht te woord te staan.

Copyright © Stichting Digitale Gemeente Houten 1996 - 2005 Deze website is een particulier initiatief en wordt derhalve NIET beheerd door de overheid (gemeente Houten).