Ingezonden persbericht


Persbericht

Newtel Essence implementeert CRM-toepassing bij Emesa

Vianen, 27 juni 2005 - Newtel Essence, specialist op het gebied van klantcontactmanagement, heeft bij Emesa de CRM-applicatie van Microsoft geïmplementeerd.

Emesa wilde meer structuur aanbrengen in klantcontactmanagement. Contactpersonen, prospects en adverteerders moesten beter in kaart worden gebracht en aan het klantdossier moesten ook ieders (e-mail)acties en afspraken kunnen worden gekoppeld. Daarnaast wilde Emesa ook volledig inzicht in klantgedrag, zodat dit beter kan worden geanalyseerd en uiteindelijk kan leiden tot meer klantgerichtheid, betere service en hogere bedrijfsresultaten.

De gebruikers werken met Microsoft CRM vanuit Microsoft Outlook. Dit zorgde voor een snelle acceptatie van de CRM-toepassing bij de gebruikers én schiep de mogelijkheid om off-line te werken met de klantdossiers. Emesa is gestart met Microsoft Small Business Server en CRM Sales Standard. Dit kan te allen tijde worden uitgebreid en aangepast op de veranderende behoefte van Emesa.

De oplossing bij Emesa is geïmplementeerd via het Jump Start-programma van Newtel Essence. Door middel van enkele interactieve workshops heeft Newtel Essence de CRM-applicatie geïmplementeerd. Door een Train-de-Trainer sessie met 'hands on'-training werd de kennis overgedragen voor een succesvol gebruik en beheer van de toepassing. Emesa is nu in staat om de applicatie zelfstandig te beheren en aan te passen aan de veranderende behoeften.

Over Newtel Essence

Newtel Essence is een Nederlands bedrijf dat zich in de Benelux richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren. System Integrator Newtel Essence combineert in haar klantcontactmanagement oplossingen zowel data- als telecommunicatietechnologie. Service en security spelen hierbij een belangrijke rol. Newtel Essence heeft in de eerste helft van 2005 de bedrijven ip-com en Brickworks overgenomen. De toevoeging van de twee bedrijven aan de organisatie van Newtel Essence, maakt Newtel Essence tot absoluut marktleider in de contact center markt. Newtel Essence levert als enige in de markt een totale oplossing op het gebied van IP-telefonie, klantcontactmanagement, CRM, selfservice, netwerken en security. Newtel Essence ondersteunt haar opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met o.a. Avaya, Cisco, Foundry Networks, Genesys, Interactive Intelligence en Microsoft Business Solutions. Voor meer informatie: www.newtelessence.com

Over Emesa
Emesa is gespecialiseerd in 'online' marketing en advertising, van ideevorming tot realisatie. De drie partners in Emesa; Michael van Beers, Dirk Jan Koekkoek en Marcel Beemsterboer, zijn ruim vijf jaar actief in deze snelgroeiende markt. In mei 2004 is Emesa gestart met een gecombineerde nieuwsbrief en website voor 'lastminute' reisaanbiedingen onder de titel "Inpakken en Wegwezen.nl". Binnen 1 jaar hebben meer dan 200.000 mensen zich geabonneerd op deze nieuwsbrief, waarmee "Inpakken en Wegwezen.nl" de grootste onafhankelijke 'online' uitgever is van reisaanbiedingen. Emesa werkt hierbij intensief samen met partijen uit de reisbranche zoals DFDS Seaways, Roompot Vakanties, Landal Greenparks, Vaya.nl, Kras Stervakanties, Centerparcs, Jiba en de Accor Hotels Groep.

Noot voor de redactie,