Nederlandse Spoorwegen 29 juni 2005

NS introduceert de Zorgeloos Treinen-verzekering


· NS biedt alternatief vervoer of ondersteuning bij omboeken tickets op cruciale momenten

Iedereen heeft ze wel eens. Momenten waarop het cruciaal is dat je er bij bent: een bruiloft, tentamen, begrafenis of een aansluiting op een vliegtuig of internationale trein voor je vakantie. Voor deze momenten introduceert NS de Zorgeloos Treinen-verzekering. De verzekering vergoedt op genoemde gevallen alternatief vervoer (bijv. taxi) wanneer je te laat dreigt te komen door een onverwachte afwijking van het spoorboekje waarbij de trein 30 minuten later aankomt. De verzekering biedt dan ook ondersteuning bij het omboeken van tickets. NS biedt de Zorgeloos Treinen-verzekering ter introductie nu op www.ns.nl aan met 50% korting: tot 1 september 2005 voor 4,75.

Philippe Smit, directeur Marketing en Sales: "Hoewel NS inmiddels de meeste treinen op tijd rijdt, kun je je op sommige momenten geen enkel risico veroorloven. NS wil treinreizigers in zo'n situatie nog meer zekerheid bieden en zo het vertrouwen in onze trein verder vergroten. Daarom bieden wij de verzekering aan als extra service en zonder winstoogmerk."

De Zorgeloos Treinen-verzekering betekent dat - mocht de trein op cruciale momenten onverhoopt meer dan een half uur later aankomen dan gepland - een reiziger kan kiezen voor alternatief vervoer zoals een taxi. Bij het missen van een internationale aansluiting kan de reiziger de omboekings-/annuleringskosten vergoed krijgen. De verzekering geldt overigens ook als de oorzaak van de extra reistijd per trein niet bij NS ligt. Meer informatie en voorwaarden over de Zorgeloos Treinen-verzekering is te vinden op www.ns.nl.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met NS Persvoorlichting 030-2357070 of via persvoorlichting@ns.nl NS
NS speelt een belangrijke rol in de mobiliteit van Nederland. De onderneming stelt zich ten doel reizigers veilig, op tijd en comfortabel te vervoeren via aantrekkelijke stations. NS is de grootste reizigersvervoerder op het spoor in Nederland. Hoofddoelstellingen van het beleid zijn: op tijd rijden, informatie verstrekken en service verlenen, bijdragen aan de sociale veiligheid, voldoende vervoerscapaciteit creëren en zorgen voor schone treinen en stations. NS verzorgt in Nederland dagelijks met zo'n 5.000 treinritten het vervoer van 1 miljoen reizigers. Daarvoor zijn 2800 rijtuigen met 240.000 zitplaatsen beschikbaar. In Nederland beheert NS 388 stations. In het Verenigd Koninkrijk exploiteert NS samen met haar Britse partner Serco twee vervoerconcessies: Mersey Rail rondom Liverpool en

NS Groep N.V., Utrecht Handelsregister Utrecht 30124358

Datum 2 juni 2005
Pagina 2/2

Northern Rail in het noorden van Engeland. Bijna 25.000 NS medewerkers verzorgen de dienstverlening aan de klanten.


---- --