AutoRai

Print

Peugeot na zes maanden marktleider

(5-7-2005)
Peugeot heeft in het eerste halfjaar van 2005 in Nederland de meeste auto's verkocht, dankzij de aanhoudende populariteit van de bekende modellen 206 en 307 en het snelle succes van de 407. Dankzij de komst van de 1007 en de nieuwe 307 zal Peugeot zeker bij de topmerken blijven behoren.

Competitieve automarkt
Al vanaf het begin van dit jaar boekt Peugeot Nederland goede verkoopresultaten, maar de concurrentie is bijzonder groot. Het verschil tussen de koploper en nummer vijf van de markt bedraagt slechts enkele duizenden auto's, hetgeen aantoont dat Nederland een erg competitieve automarkt heeft.

Het succes van Peugeot is vooral te danken aan de drie bestsellers 206, 307 en 407. De 206, die enkele jaren marktleider is geweest, verkoopt ondanks zijn leeftijd meer dan goed. De 307 is, mede dankzij de speciale 307 Premium-versies, na zes maanden het bestverkochte automodel in Nederland en weet dus nog altijd heel veel kopers te overtuigen. In de loop van september verschijnt de nieuwe 307 op de Nederlandse markt, met nieuwe versies, nieuwe motoren en het nieuwe Peugeot-gezicht.

Extra impuls
De 407, die eerder dit jaar werd gekozen tot Lease Car of the Year, boekt uitstekende resultaten in het zakelijke segment. Gedurende de eerste zes maanden van 2005 is de Peugeot 407 het bestverkochte model in het segment. Inmiddels is ook de nieuwkomer 1007 in Nederland leverbaar, hetgeen een extra impuls is voor de verkopen gedurende de tweede helft van het jaar.