Print
Prijzenregen voor Volvo Life on Board campagne
(5-7-2005)
Volvo Car Corporation is als grote winnaar uit de bus gekomen tijdens
het jaarlijkse prestigieuze reclamefestival in Cannes. Maar liefst
vijf awards ontving Volvo Cars voor de opvallende Life on Board
campagne, waaronder de belangrijke titanium award voor de "beste
geïntegreerde reclamecampagne" van het afgelopen jaar.
In de categorie Cyber Lion voor internetcampagnes won de Life on Board
campagne drie prijzen: goud voor de "beste interactieve campagne",
zilver voor internetreclame en brons voor virtual marketing. De
gelauwerde campagnes werden ontwikkeld door het in Amsterdam
gevestigde pan-Europese reclamebureau van Volvo Cars, Fuel Europe in
samenwerking met het bureau EuroRSCG 4D.
Nieuwe manier van communiceren
Volgens de jury viel Volvo Cars in de prijzen omdat de autofabrikant
de moed heeft gehad een geheel nieuwe manier te bedenken voor het
aanspreken van de consument. Bovendien vond men de wijze waarop de
mens centraal wordt gesteld in de campagne uniek en origineel. "Als
Volvo Cars willen we vooral campagnes maken die mensen tot nadenken
stemmen en de consument uitnodigen om dieper na te denken over ons
merk. Het succes in Cannes inspireert ons verder en moedigt ons zeker
aan voort te gaan op de ingeslagen weg", aldus Tim Ellis, director of
global advertising van Volvo Cars.
AutoRai