Koolzaadolie vormt basis voor koolzaad-badproducten


05.07.2005 / 08:15 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Aristo promotions

KOOLZAAD-olie is een investering voor de toekomst. Aristo Promotions uit Bedum brengt exclusief een serie badproducten uit waarin koolzaadolie is verwerkt.

Reeds meer dan 20 jaar brengt Aristo Promotions uit Bedum een serie Grunneger artikelen uit onder de naam n SCHIETDINKJE. Onze prachtige grunneger toal heeft veel woorden en uitdrukkingen die op artikelen aangebracht of uitgebeeld kunnen worden, zoals een Grunneger Boerenmosterd, Grunneger Koorntjessmeer, Grunneger Vlierbessen-wijn, Grunneger Vruchtensappen, en ook een grunneger T-shirt, handdoek, cap of een mok met de bekende grunneger groet MOI .

KOOLZAAD.

Het Groninger platteland geeft steeds weer mogelijkheden om nieuwe artikelen uit te brengen. De prachtige koolzaadvelden heeft Aristo Promotions er toe aangezet een serie koolzaad-badartikelen uit te brengen. Na een uitgebreide onderzoek in het labaratorium en zonder een cent subsidie van de overheid is er als eerste een tweetal koolzaadzepen van 25 en 150 gram uitgebracht waarin koolzaad-olie is verwerkt. De samensteling en de geur van de zeep moet zo zijn, dat je je waant in een koolzaadveld. Het is geweldig dat dit op een hele goed manier is gelukt. En daar ben ik best een beetje trots op , aldus Henk van der Velde, directeur van Aristo Promotions uit Bedum. De bedoeling is dat deze koolzaadolie badlijn verder uitgebreid gaat worden met badschuim en vloeibare handzeep.

Koolzaad werd in Groningen op vele plekken verbouwd. In het verleden werden er zelfs koolzaadtochten door de provincie gehouden. Jarenlang nam de verbouw van koolzaad af, maar de laatste jaren komt er voor dit milieuvriendelijk product weer meer belangstelling. Zo zelfs dat er binnenkort een eigen koude persing van koolzaadolie gaat plaatsvinden in Delfzijl door de Noord Nederlandse Oliemolen. Deze Oliemolen zal op 6 juli worden geopend door Cees Veerman, minister van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid. Het is dan ook de bedoeling dat de koolzaadolie voor de badlijn komen zal uit deze Oliemolen. Als echt groninger product.

De samenwerking met de Noord Nederlandse Oliemolen heeft erin geresulteerd dat er van elk verkocht artikel een paar procent afgedragen zal gaan worden aan deze nieuwe ontwikkeling. Gezien de eerste reacties verwachten wij een goede verkoop van dit regionaal Grunneger product. De belangstelling voor regionale producten wordt alleen maar groter. Door de éénwording van Europa en de toenemende schaalvergroting spreken producten uit eigen omgeving veel meer aan. Streekproducten hebben korte lijnen en zijn vertrouwd,aldus Henk van der Velde.

Einde bericht.

Voor info: Henk van der Velde,Aristo Promotions, telefoon 050 3010342.