Gemeente Borger-Odoorn
05-07-2005
BURGERJAARVERSLAG 2004
Beste inwoner,
Hoe scoort de gemeente op haar dienstverlening? Hoe betrok de gemeente
in 2004 haar inwoners bij haar beleid? De antwoorden op deze vragen
kunt u ondermeer lezen in het burgerjaarverslag 2004.
De kwaliteit van de dienstverlening is een gezamenlijke taak van de
gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders en is een
continu aandachtspunt in onze gemeente. Ik zet mij er met veel plezier
voor in om een goede dienstverlening te bereiken. De raad stelt de
kaders vast en geeft aan hoeveel iets mag kosten. Het college van
burgemeester en wethouders voert binnen die kaders het beleid uit en
is verantwoordelijk voor het behalen van de afgesproken kwaliteit.
Nieuw in 2004 was de proef met het digitaal spreekuur over het
burgerjaarverslag 2003. Inwoners konden op de gemeentelijke website
www.borger-odoorn.nl aan de burgemeester vragen stellen. De vragen die
inwoners stelden gingen niet over het burgerjaarverslag, maar over
andere zaken. In totaal hebben zeven mensen een vraag gesteld.
Een andere belangrijke ontwikkeling in 2004 is het gehouden
klanttevredenheidsonderzoek. Met dit klanttevredenheidsonderzoek
hebben wij onze dienstverlening gemeten. Drie weken lang zijn de
bezoekers van onze balies geënquêteerd. Hiervoor hebben 544 bezoekers
een enquêteformulier ingevuld. Ik ben blij dat ik u kan vertellen dat
zij de gemeentelijke dienstverlening met een 7,9 waarderen.
In deze publicatie leest u de hoofdpunten uit het burgerjaarverslag
2004 en een samenvatting van de bevindingen van het
klanttevredenheidsonderzoek. Het complete burgerjaarverslag 2004
inclusief de rapportage over het klanttevredenheidsonderzoek vindt u
op de gemeentelijke website www.borger-odoorn.nl onder het kopje
Bestuursinformatie. Daarnaast liggen deze rapporten ter inzage in het
gemeentehuis. Het jaarverslag werd tijdens de raadsvergadering op
donderdag 23 juni behandeld.
Het burgerjaarverslag 2004 is het derde burgerjaarverslag dat de
gemeente Borger-Odoorn maakt en zoals altijd willen we het elke keer
nog beter doen. Uw mening en ideeën over het burgerjaarverslag of onze
dienstverlening horen of lezen wij graag.
Burgemeester gemeente Borger-Odoorn
Tryntsje Slagman-Bootsma
Hieronder treft u de samenvatting van het Burgerjaarverslag 2004 aan.
Het volledige Burgerjaarverslag treft u aan in het
Bestuursinformatiesysteem in de Bibliotheek/Beleidsregels.
Zie het origineel