Gemeente Borger-Odoorn


05-07-2005
BURGERJAARVERSLAG 2004

Beste inwoner,

Hoe scoort de gemeente op haar dienstverlening? Hoe betrok de gemeente in 2004 haar inwoners bij haar beleid? De antwoorden op deze vragen kunt u ondermeer lezen in het burgerjaarverslag 2004.

De kwaliteit van de dienstverlening is een gezamenlijke taak van de gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders en is een continu aandachtspunt in onze gemeente. Ik zet mij er met veel plezier voor in om een goede dienstverlening te bereiken. De raad stelt de kaders vast en geeft aan hoeveel iets mag kosten. Het college van burgemeester en wethouders voert binnen die kaders het beleid uit en is verantwoordelijk voor het behalen van de afgesproken kwaliteit.

Nieuw in 2004 was de proef met het digitaal spreekuur over het burgerjaarverslag 2003. Inwoners konden op de gemeentelijke website www.borger-odoorn.nl aan de burgemeester vragen stellen. De vragen die inwoners stelden gingen niet over het burgerjaarverslag, maar over andere zaken. In totaal hebben zeven mensen een vraag gesteld.

Een andere belangrijke ontwikkeling in 2004 is het gehouden klanttevredenheidsonderzoek. Met dit klanttevredenheidsonderzoek hebben wij onze dienstverlening gemeten. Drie weken lang zijn de bezoekers van onze balies geënquêteerd. Hiervoor hebben 544 bezoekers een enquêteformulier ingevuld. Ik ben blij dat ik u kan vertellen dat zij de gemeentelijke dienstverlening met een 7,9 waarderen.

In deze publicatie leest u de hoofdpunten uit het burgerjaarverslag 2004 en een samenvatting van de bevindingen van het klanttevredenheidsonderzoek. Het complete burgerjaarverslag 2004 inclusief de rapportage over het klanttevredenheidsonderzoek vindt u op de gemeentelijke website www.borger-odoorn.nl onder het kopje Bestuursinformatie. Daarnaast liggen deze rapporten ter inzage in het gemeentehuis. Het jaarverslag werd tijdens de raadsvergadering op donderdag 23 juni behandeld.

Het burgerjaarverslag 2004 is het derde burgerjaarverslag dat de gemeente Borger-Odoorn maakt en zoals altijd willen we het elke keer nog beter doen. Uw mening en ideeën over het burgerjaarverslag of onze dienstverlening horen of lezen wij graag.

Burgemeester gemeente Borger-Odoorn

Tryntsje Slagman-Bootsma

Hieronder treft u de samenvatting van het Burgerjaarverslag 2004 aan. Het volledige Burgerjaarverslag treft u aan in het Bestuursinformatiesysteem in de Bibliotheek/Beleidsregels.

Zie het origineel