Pleon
05-07-2005
Gartner: MessageLabs 'Leader' in e-mailbeveiliging
-Gartner plaatst het bedrijf in Magic Quadrant en erkent volledigheid
van haar e-mailbeveiliging-
AMSTERDAM dinsdag 5 juli 2005 MessageLabs, leverancier van services op
het gebied van e-mailbeveiliging en -beheer voor de zakelijke markt,
maakt bekend dat onderzoeksbureau Gartner het bedrijf positioneert als
"Leader" in het zojuist verschenen rapport Magic Quadrant for Email
Security Boundary, 1H05* . Gartner, het toonaangevende bureau voor
onderzoek en analyse van de wereldwijde ICT-branche, verstaat onder
"Leaders" de leveranciers die op dit moment het best presteren, een
heldere visie hebben op marktontwikkelingen en die actief werken aan
hun competenties om hun leidende positie in de markt te behouden.
"Dat Gartner ons in dit segment plaatst, zien wij als een nieuwe
bevestiging van MessageLabs' missie om organisaties wereldwijd te
beschermen tegen bedreigingen als spam, virussen en onder ongewenste
content", zegt Ben White, chief executive-officer van Message Labs.
"Dit is niet alleen een erkenning van de visie en het uitvoerend
vermogen van MessageLabs, maar ook een waardering voor het feit dat
beheerde e-mailbeveiliging veel meer diensten kan omvatten dan alleen
maar spamfilters. Het geeft ook aan dat er onder bedrijven een
groeiende behoefte bestaat aan beheerde beveiligingsdiensten."
Beveiligingsdiensten op internetniveau, zoals die van MessageLabs,
worden door Gartner in het rapport Magic Quadrant for Email Security
Boundary, 1H05 specifiek betiteld als groeipotentieel voor
leveranciers van diensten voor e-mailbeveiliging. In het rapport
staat: "Gartner denkt dat de zogenaamde 'in the cloud services'
belangrijker zullen worden. De grote leveranciers zouden moeten kijken
of ze hun technologieën of activiteiten ook op dit gebied kunnen
inzetten."
"Het laatste jaar heeft MessageLabs zich gericht op langetermijngroei,
zoals blijkt uit de vele miljoenen dollars die we hebben geïnvesteerd
in de infrastructuur, de voortdurende research, ontwikkeling en nieuwe
diensten als content-control, managed-encryption, extra
antispamdiensten en ander aanbod op het terrein van e-mailbeveiliging
die specifiek is bedoeld voor kritische knelpunten in zakelijke
omgevingen", aldus White. "MessageLabs heeft een heldere visie en een
duidelijk plan voor de toekomst van veilig informatiebeheer. Wij
zullen nieuwe diensten introduceren voor e-mail- en webfiltering, en
daarbij de komende twaalf maanden nieuwe markten aanboren. Ook zullen
we ons leveringsmodel verder versterken door het aantal bestaande
partnerships met mondiale providers en integrators van netwerkservices
uit te breiden, zodat zij hun zakelijke klanten 'in-the-cloud'
security kunnen bieden."
Tot de mogelijkheden voor e-mail domeinbeveiliging - die volgens
Gartner van belang zijn bij het evalueren van de oplossingen op dit
gebied - behoren de architectuur en mechanismen voor het efficiënt en
nauwkeurig blokkeren of vertragen van e-mail die afkomstig is van
kwade bronnen. Ook van belang zijn een geringe overheadbelasting van
de oplossing, voorkoming van e-mailinbreuk en
antivirus-functionaliteit van toegevoegde waarde. De belangrijkste
criteria met betrekking tot de 'visie' zijn de aanwezige
functionaliteit voor grote ondernemingen, de architectuur en de
technologie voor het beter beheren van e-mailverbindingen, het niveau
van de inkomende spamfiltering en -detectie, de investeringen in
hoogwaardige antiviruscapaciteiten en krachtige research- en
contentcapaciteit om de steeds veranderende bedreigingen voor
e-mailbeveiliging het hoofd te bieden. Ook beheers- en
rapportagemogelijkheden, functionaliteit voor eindgebruikers,
filtering van uitgaande content en versleuteling van e-mail zijn van
belang.
Tot de belangrijkste criteria met betrekking tot
'uitvoeringsmogelijkheden' behoren de financiële situatie, de
middelen, de customer service en de structuur van kanalen en
partnerships. Ook werd gekeken naar de kracht van de marketing en het
merk, de prestaties van het management op het gebied van
technologische en zakelijke investeringen voor groei en
verwezenlijking van de rol als langetermijnspeler, en de kwaliteit en
de omvang van de klantenbasis van de onderneming.
De volledige productreeks van MessageLabs op het gebied van
e-mailbeveiliging en beheer biedt duizenden zakelijke organisaties
over de hele wereld een complete oplossing voor beheerde
e-mailbeveiliging, zonder het gedoe, het ongemak of de extra kosten
van traditionele software- en hardwareoplossingen. Deze diensten
garanderen de integriteit van elektronische communicatie, helpen
bedrijven risico's te overzien en te verminderen, en stellen
tegelijkertijd de kritische infrastructuur en bedrijfsinformatie
veilig.
Over MessageLabs
MessageLabs is een belangrijke leverancier van zakelijke services voor
beheerde e-mailbeveiliging. Volgens een rapport van Yankee Group
Security Solutions & Services uit februari 2004 is MessageLabs de
toonaangevende leverancier op basis van marktaandeel en omzet.
MessageLabs beschermt meer dan 9.000 ondernemingen wereldwijd tegen
e-mailbedreigingen zoals virussen, spam en andere ongewenste content,
vóórdat deze de bedrijfsnetwerken bereiken en zonder dat extra
hardware of software moet worden geïnstalleerd. MessageLabs beschikt
over een wereldwijd netwerk van controlepunten dat momenteel 13
datacenters omvat in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland,
Nederland, Australië en Hong Kong, en scant dagelijks miljoenen
e-mails voor klanten zoals de Britse overheid, The Bank of New York,
Bertelsmann, Bic, CSC, Conde Nast Publications, EMI Music, Diageo,
Orange, Random House, SC Johnson en StorageTek Meer informatie over
MessageLabs kunt u vinden op www.messagelabs.com
*Het Magic Quadrant. Copyright 30 juni 2005 Gartner, Inc. Gebruikt met
toestemming. Het Magic Quadrant is een grafische voorstelling van een
marktplaats tijdens en voor een specifieke periode. Het geeft aan hoe
in de optiek van Gartner bepaalde leveranciers presteren afgezet tegen
de criteria die Gartner voor die marktplaats heeft gedefinieerd. Dat
leveranciers, producten of diensten in het Magic Quadrant worden
beschreven, betekent niet dat Gartner deze aanbeveelt of
technologiegebruikers adviseert slechts de leveranciers te kiezen die
in het Leaders-kwadrant zijn geplaatst. Het Magic Quadrant is slechts
bedoeld als onderzoeksmodel en is niet bedoeld als een specifieke
leidraad. Gartner wijst alle aansprakelijkheid af in zaken waarbij
impliciet of expliciet naar dit onderzoek wordt verwezen, ook als het
gaat om aansprakelijkheid inzake verkoopbaarheid of geschiktheid voor
een bepaald doel.
Contact
Pleon
Vries Strookman
020 - 487 4000
vries.strookman@pleon.com