Pleon


05-07-2005
Gartner: MessageLabs 'Leader' in e-mailbeveiliging
-Gartner plaatst het bedrijf in Magic Quadrant en erkent volledigheid van haar e-mailbeveiliging-

AMSTERDAM dinsdag 5 juli 2005 MessageLabs, leverancier van services op het gebied van e-mailbeveiliging en -beheer voor de zakelijke markt, maakt bekend dat onderzoeksbureau Gartner het bedrijf positioneert als "Leader" in het zojuist verschenen rapport Magic Quadrant for Email Security Boundary, 1H05* . Gartner, het toonaangevende bureau voor onderzoek en analyse van de wereldwijde ICT-branche, verstaat onder "Leaders" de leveranciers die op dit moment het best presteren, een heldere visie hebben op marktontwikkelingen en die actief werken aan hun competenties om hun leidende positie in de markt te behouden.

"Dat Gartner ons in dit segment plaatst, zien wij als een nieuwe bevestiging van MessageLabs' missie om organisaties wereldwijd te beschermen tegen bedreigingen als spam, virussen en onder ongewenste content", zegt Ben White, chief executive-officer van Message Labs. "Dit is niet alleen een erkenning van de visie en het uitvoerend vermogen van MessageLabs, maar ook een waardering voor het feit dat beheerde e-mailbeveiliging veel meer diensten kan omvatten dan alleen maar spamfilters. Het geeft ook aan dat er onder bedrijven een groeiende behoefte bestaat aan beheerde beveiligingsdiensten."

Beveiligingsdiensten op internetniveau, zoals die van MessageLabs, worden door Gartner in het rapport Magic Quadrant for Email Security Boundary, 1H05 specifiek betiteld als groeipotentieel voor leveranciers van diensten voor e-mailbeveiliging. In het rapport staat: "Gartner denkt dat de zogenaamde 'in the cloud services' belangrijker zullen worden. De grote leveranciers zouden moeten kijken of ze hun technologieën of activiteiten ook op dit gebied kunnen inzetten."

"Het laatste jaar heeft MessageLabs zich gericht op langetermijngroei, zoals blijkt uit de vele miljoenen dollars die we hebben geïnvesteerd in de infrastructuur, de voortdurende research, ontwikkeling en nieuwe diensten als content-control, managed-encryption, extra antispamdiensten en ander aanbod op het terrein van e-mailbeveiliging die specifiek is bedoeld voor kritische knelpunten in zakelijke omgevingen", aldus White. "MessageLabs heeft een heldere visie en een duidelijk plan voor de toekomst van veilig informatiebeheer. Wij zullen nieuwe diensten introduceren voor e-mail- en webfiltering, en daarbij de komende twaalf maanden nieuwe markten aanboren. Ook zullen we ons leveringsmodel verder versterken door het aantal bestaande partnerships met mondiale providers en integrators van netwerkservices uit te breiden, zodat zij hun zakelijke klanten 'in-the-cloud' security kunnen bieden."

Tot de mogelijkheden voor e-mail domeinbeveiliging - die volgens Gartner van belang zijn bij het evalueren van de oplossingen op dit gebied - behoren de architectuur en mechanismen voor het efficiënt en nauwkeurig blokkeren of vertragen van e-mail die afkomstig is van kwade bronnen. Ook van belang zijn een geringe overheadbelasting van de oplossing, voorkoming van e-mailinbreuk en
antivirus-functionaliteit van toegevoegde waarde. De belangrijkste criteria met betrekking tot de 'visie' zijn de aanwezige functionaliteit voor grote ondernemingen, de architectuur en de technologie voor het beter beheren van e-mailverbindingen, het niveau van de inkomende spamfiltering en -detectie, de investeringen in hoogwaardige antiviruscapaciteiten en krachtige research- en contentcapaciteit om de steeds veranderende bedreigingen voor e-mailbeveiliging het hoofd te bieden. Ook beheers- en rapportagemogelijkheden, functionaliteit voor eindgebruikers, filtering van uitgaande content en versleuteling van e-mail zijn van belang.

Tot de belangrijkste criteria met betrekking tot 'uitvoeringsmogelijkheden' behoren de financiële situatie, de middelen, de customer service en de structuur van kanalen en partnerships. Ook werd gekeken naar de kracht van de marketing en het merk, de prestaties van het management op het gebied van technologische en zakelijke investeringen voor groei en verwezenlijking van de rol als langetermijnspeler, en de kwaliteit en de omvang van de klantenbasis van de onderneming.

De volledige productreeks van MessageLabs op het gebied van e-mailbeveiliging en beheer biedt duizenden zakelijke organisaties over de hele wereld een complete oplossing voor beheerde e-mailbeveiliging, zonder het gedoe, het ongemak of de extra kosten van traditionele software- en hardwareoplossingen. Deze diensten garanderen de integriteit van elektronische communicatie, helpen bedrijven risico's te overzien en te verminderen, en stellen tegelijkertijd de kritische infrastructuur en bedrijfsinformatie veilig.

Over MessageLabs
MessageLabs is een belangrijke leverancier van zakelijke services voor beheerde e-mailbeveiliging. Volgens een rapport van Yankee Group Security Solutions & Services uit februari 2004 is MessageLabs de toonaangevende leverancier op basis van marktaandeel en omzet. MessageLabs beschermt meer dan 9.000 ondernemingen wereldwijd tegen e-mailbedreigingen zoals virussen, spam en andere ongewenste content, vóórdat deze de bedrijfsnetwerken bereiken en zonder dat extra hardware of software moet worden geïnstalleerd. MessageLabs beschikt over een wereldwijd netwerk van controlepunten dat momenteel 13 datacenters omvat in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Nederland, Australië en Hong Kong, en scant dagelijks miljoenen e-mails voor klanten zoals de Britse overheid, The Bank of New York, Bertelsmann, Bic, CSC, Conde Nast Publications, EMI Music, Diageo, Orange, Random House, SC Johnson en StorageTek Meer informatie over MessageLabs kunt u vinden op www.messagelabs.com


*Het Magic Quadrant. Copyright 30 juni 2005 Gartner, Inc. Gebruikt met toestemming. Het Magic Quadrant is een grafische voorstelling van een marktplaats tijdens en voor een specifieke periode. Het geeft aan hoe in de optiek van Gartner bepaalde leveranciers presteren afgezet tegen de criteria die Gartner voor die marktplaats heeft gedefinieerd. Dat leveranciers, producten of diensten in het Magic Quadrant worden beschreven, betekent niet dat Gartner deze aanbeveelt of technologiegebruikers adviseert slechts de leveranciers te kiezen die in het Leaders-kwadrant zijn geplaatst. Het Magic Quadrant is slechts bedoeld als onderzoeksmodel en is niet bedoeld als een specifieke leidraad. Gartner wijst alle aansprakelijkheid af in zaken waarbij impliciet of expliciet naar dit onderzoek wordt verwezen, ook als het gaat om aansprakelijkheid inzake verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Contact
Pleon
Vries Strookman
020 - 487 4000
vries.strookman@pleon.com