installatie burgemeester Vlieland
Op vrijdag 8 juli 2005 zal tijdens een extra raadsvergadering
mevrouw B.A.H. Galama
door de gemeenteraad worden geïnstalleerd als de nieuwe burgemeester
van de gemeente Vlieland.
De vergadering begint om 13.30 uur en zal plaatsvinden in het
gemeentehuis. Gelet op het feit dat voor het bijwonen van de
vergadering veel belangstelling zal bestaan en de ruimte in de
raadzaal beperkt is, zullen belangstellenden rekening moeten houden
met het eventueel staand bijwonen van de vergadering.
Voor een nadere, persoonlijke eerste kennismaking met mevrouw Galama
bestaat eveneens op vrijdag
8 juli de gelegenheid. Tussen 15.45 uur en 17.00 uur bent u van harte
welkom in Hotel De Wadden. Ervan uitgaande dat het die dag mooi weer
zal zijn zal de receptie worden gehouden in de tuin achter het Hotel.
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Vlieland,
F.E. Westers, loco-burgemeester
mr. B.P. Oosthoek, gemeentersecretaris.
grof huishoudelijk afval
Aanstaande dinsdag 5 juli wordt het grof huishoudelijk afval weer
opgehaald. Als u grof huishoudelijk afval aan wilt bieden, dient u dit
1 dag van tevoren telefonisch door te geven aan de gemeentesecretarie,
telefoon 452710, per huishouden mag maximaal 1 m3 afval worden
aangeleverd. De aanbieding dient netjes te gebeuren en zoveel mogelijk
in hanteerbare pakketjes te worden gebonden. Zet het afval in de berm
van de weg op zo'n manier, dat anderen er zo min mogelijk last van
ondervinden. U wordt ook verzocht het afval niet tegen bomen of hekken
te plaatsen. Grof huishoudelijk afval zijn materialen uit het
huishouden zoals vloerbedekking en meubilair.
Grof huishoudelijk afval is geen tuinafval, geen sloopafval (hout,
puin, dakbedekking, glas etcetera) en geen bruin- en witgoed (radio's
en televisietoestellen, koelkasten en vriezers).
bedrijfsmatige afvalstoffen
Bedrijven hebben ingevolge de Wet Milieubeheer de plicht om alle
afvalstoffen te scheiden, gescheiden te houden en gescheiden af te
geven. Als gevolg van deze verplichting biedt de gemeente Vlieland
bedrijven de mogelijkheid om 3 maal per week een aantal afvalstromen
in te leveren en wel op maandag, woensdag en vrijdag van 10:30 uur tot
11:30 uur. Het gaat dan om glas, papier, bruin & witgoed, bouw- en
sloopafval, metalen, puin en groenafval. Indien u niet weet tot welke
afvalstroom iets behoort kunnen de medewerkers van het overslagstation
u verder informeren. Omdat u verplicht bent om gescheiden in te
leveren ontvangt u een door de medewerker van het overslagstation
getekende bon die u later bij een milieucontrole kunt laten zien als
bewijs van de gescheiden inlevering. Het gaat hier niet om het afval
dat in de containers wekelijks door u aangeboden kan worden, hiervan
krijgt u een nota welke eveneens als bewijsstuk kan dienen.
Een aantal afvalstromen kunt u gratis inleveren: het gaat om glas,
metaal en papier. Voor andere zaken, zoals bouw- en sloopafval
professioneel bruin- en witgoed, worden wel kosten in rekening
gebracht.
tijdelijke medewerkers buitendienst
Vanaf 1 juli zullen enige Vlielanders tijdelijk bij de buitendienst
aan de slag gaan om werkervaring op te doen. De aanstelling geschiedt
via de werkvoorzieningsorganistaie empaselect. In eerste instantie zal
invulling worden gegeven aan het zwerfvuilproject. Het werk zal
aanvankelijk uit eenvoudige werkzaamheden bestaan, maar al naar gelang
de ervaring groeit kunnen ook andere klussen aan bod komen. Wij heten
onze tijdelijke collega's van harte welkom en wensen hen een
plezierige en leerzame tijd toe.
raadscommissie-vergadering 6 juli 2005
Agenda van de raadscommissie van Vlieland op woensdag 6 juli 2005,
aanvang 20.00 uur in het gemeentehuis.
1.Opening en vaststellen agenda.
2.Mededelingen.
3.Spreekrecht burgers.
4.Vaststellen notulen raadscommissie-vergadering d.d. 23 mei 2005.
5.Overdracht eigendommen van Rijkswaterstaat aan de gemeente Vlieland.
6.Openbaar Dienstcontract tussen het Ministerie van Verkeer en
Waterstaat, Rederij Doeksen en de gemeente Vlieland.
7.Terugkoppeling vergadering Eilanderraad d.d. 23 juni 2005.
8.Stand van zaken Duinwijck.
9.Rondvraag.
10.Sluiting.
Ter voorbereiding op deze vergadering zijn geen onderliggende stukken
ter inzage gelegd.
Voor agendapunt 5 en agendapunt 6 is een lid van het college
uitgenodigd om een toelichting te komen geven bij de laatste stand van
zaken.
Voor agendapunt 8 heeft de commissie de heer mr. M. Vis Azn, advocaat
namens de gemeente Vlieland, uitgenodigd voor het toelichten van de
actuele stand van zaken.
Indien u gebruik wenst te maken van het spreekrecht dient u zich
daartoe voor aanvang van de vergadering te wenden tot de griffier
(tel.nr.: 0562 -452729).
ingekomen vergunningaanvragen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat de volgende aanvragen om
vergunning zijn ingekomen:
reguliere bouwvergunning 2^e fase
·Mevrouw N. Schenkel, voor het vergroten van een bedrijfsloods met
stal op het perceel Korenmansweg 12 (ingekomen 28 juni 2005)
Nadere informatie kunt u verkrijgen op het gemeentehuis bij:
Ruimtelijke Ordening: mevr. B. Verheij
Bouw- en woningtoezicht: mevr. J. Van der Wal
telefoon: 0562-452719.
verleende vergunningen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij de volgende
vergunningen hebben verleend:
aanlegvergunning
·Oliehandel Hoogland B.V., voor het gebruiken van grond, dat tijdelijk
op het strand is geplaatst, op het perceel Korenmansweg 17 (verzonden
29 juni 2005).
reguliere bouwvergunning
·Dhr. R. Hoekstra,voor het plaatsen van een koel/vriescel op het
perceel Havenweg 3 (verzonden 29 juni 2005).
vrijstelling en reguliere bouwvergunning fase 1
·Vliehors Expres,voor de vervangende nieuwbouw van een bedrijfsloods
op het perceel Koremansweg 10 (verzonden 29 juni 2005).
Belanghebbenden kunnen tegen bovengenoemde besluiten binnen zes weken
na de datum van verzending bij het college van burgemeester en
wethouders van Vlieland schriftelijk gemotiveerde bezwaren indienen.
Postadres: Postbus 10,8899 ZN Vlieland
Informatie bij: mevr. B. Verheij, tel. 0562-452719
braderieën 2005
Bij schrijven van 21 juni 2005 is door activiteitenvereniging 'de
Geitebreiers' een vergunning aangevraagd voor het mogen organiseren
van een drietal braderieën te weten op 13 en 27 juli en 10 augustus
2005. Indien het college van burgemeester en wethouders besluit een
vergunning af te geven zal het op grond van de afgegeven vergunning
worden toegestaan om op de dag dat de braderie wordt georganiseerd
vanaf 14.00 uur een standplaats in te nemen in de Dorpsstraat alsmede
op het trottoir op de Havenweg gelegen achter de Waddendijk. Een in te
nemen standplaats kan zonodig in overleg met de Geitebreiers worden
gekozen.
Geen standplaatsen mogen worden ingenomen op:
Locaties voor een onderneming (horeca en/of detailhandel) zonder
medewerking en/of toestemming van de betrokken ondernemer;Op de
keerlus en taxi- en busstandplaats aan de Havenweg;
Ter hoogte van de zijstraten, aan de noord- en zuidzijde van de
Dorpsstraat, inclusief de toegang tot de Waddendijk bij de Coupure.
Bovendien is het niet toegestaan om voor 13.00 uur reeds
voorbereidingen te treffen tot het innemen van de standplaats.
Voor de volgende activiteiten tijdens de braderieën zijn afzonderlijke
vergunningen van de gemeente vereist:
Loterijen en kansspelen (niet toegestaan voor commerciële doeleinden);
·Verkoop van alcoholhoudende drank op straat (alleen mogelijk voor
horeca-ondernemers);
Versterkte muziek op de openbare weg.
muziek op straat
Het gemeentebestuur heeft besloten bij de afgifte van vergunningen
voor activiteiten op de openbare weg rekening te houden met de
braderieën die dit jaar worden georganiseerd, hetgeen betekent dat
deze worden aangemerkt als collectieve dagen. Muziekvergunningen
dienen echter WEL aangevraagd te worden. Dit om activiteiten zo nodig
op elkaar af te kunnen stemmen.
Voor akoestische onversterkte muziek zonder blazers of drums is geen
vergunning vereist. Voor alle overige muzikale activiteiten is een
vergunning noodzakelijk. De aanvragen worden, voor wat betreft
eindtijdstippen en aantallen optredens, getoetst aan de notitie
festiviteiten en geluidsoverlast gemeente Vlieland. Dit betekent dat
tot uiterlijk 20.00 uur vergunning kan worden afgegeven.
Bij meerdere aanvragen voor één en dezelfde deellocatie bestaat de
mogelijkheid dat in de vergunning nadere voorwaarden worden gesteld
voor wat betreft aanvangstijden en duur van de optredens.
Vanzelfsprekend is de ondernemer die de muziekvergunning heeft
aangevraagd verantwoordelijk voor het tijdig, dat wil zeggen uiterlijk
20.00 uur, stoppen van de muziek. De muziekvergunningen worden steeds
voor één braderie afgegeven. Indien het college van mening is dat een
ondernemer zich voor wat betreft de muziek niet aan de gestelde
voorwaarden heeft gehouden zal geen medewerking worden verleend bij de
afgifte van een volgende vergunning.
Let op!!!
De standplaats voor muziek c.q. muzikanten dient ten alle tijden te
worden ingenomen direct voor de eigen onderneming.
Wij rekenen op uw medewerking.
visroken
De gemeente is er door de Keuringsdienst van Waren op gewezen dat het
roken van vis op braderieën en dergelijke ten strengste is verboden.
Tegen standhouders die toch visroken zal door de Keuringsdienst van
Waren, danwel door de gemeente namens de keuringsdienst worden
opgetreden.
indienen aanvragen
Aanvragen voor vergunning van loterijen, verkoop van alcohol op straat
alsmede muziekvergunningen dienen uiterlijk de vrijdag voorafgaande
aan de desbetreffende braderie te zijn ingediend.
Overige aanvragen voor activiteiten tijdens een braderie dienen
uiterlijk 10 dagen voorafgaande aan de betreffende braderie bij de
gemeente te worden ingediend.
Voor vragen omtrent vergunningsplichtige activiteiten tijdens één van
de braderieën kunt u desgewenst contact opnemen met de
gemeentesecretarie (P.J. Tijdeman, tel. 0562-452712 / )
Ondernemers welke inmiddels een aanvraag hebben ingediend zullen de
vergunning binnenkort ontvangen.
Gemeente Vlieland